Jeg har blitt konfliktsky på privaten, jeg har stått i konflikter, drama og baksnakking hele livet, og gjerne vært sentrum for alt dette styret vi mennesker lager imellom oss HELT uten grunn. Da jeg bestemte meg for å bli edru og leve ett rusfritt liv, tok jeg ett bevisst valg for å gjøre livet mitt lettere, jeg hører ikke på baksnakking, jeg unngår konflikter og lar alle andre ordne opp seg imellom, jeg skyr drama for alt i verden, og har ingen plass i livet mitt til slike ting lenger.
På tross av iherdige forsøk så virker det som om det forfølger meg, og plutselig dukker det opp konflikt etter konflikt, og jeg innser at jeg må ta grep. Jeg har ikke plass til mennesker som snakker bak min rygg, når jeg er så åpen selv, så forventer jeg det samme ifra dem som skal være nært på livet mitt, jeg gir alle tjangser til å være ærlige med meg, og om dem ikke tar disse, og velger derimot og snakke til andre om meg, bare for å skape negativ stemning rundt meg og ødelegge for meg inndirekte, så må jeg få lov å si hva jeg mener 🙂
Jeg prøver å skaffe meg ett sunt liv, ett liv med fred og orden rundt meg, og jeg lærer mens jeg går. Hadde jeg lagt meg innpå klinikk og fått all hjelpen der, så hadde jeg ikke behøvd å lært alt på den harde måten som jeg nå gjør, men jeg foretrekker dette alle dager i uka.
Jeg må lære meg å sortere ut hvem som er ekte og uekte, hvem som jeg kan gi tillit og få den tilbake hos, og hvem jeg virkelig ønsker å ha i livet mitt. Jeg har dummet meg ut, jeg har latt ett menneske være her i min leilighet og fått vite mye om livet mitt, jeg har snakket åpent og ærlig, som man gjør med venner, og jeg har nå fått dette rett i trynet. Jeg håper mennesket ikke vet bedre, men jeg akter å kutte dem som ønsker meg bare vondt, og jeg føler meg ikke som en egoist som tror jeg er bedre enn andre, bare av den grunn.
Det finnes alltids idioter som utnytter deg der ute 🙂 heldigvis har jeg aldri stolt på dette mennesket, så det gjør meg ingenting egentlig. Det er bare ufattelig irriterende! Og det må ut 🙂
Nå skal vi snart i bursdag til verdens beste 1åring! Og jeg gleder meg masse <3 få tankene bort på noe annet, å la irritasjonen gå over, for det er faktisk ikke verdt min tid eller oppmerksomhet, og det er jeg klinkende klar over selv 🙂














