Vakt 4/4 denne uka venter og i går kveld skjedde det noe som aldri ellers skjer i denne heimen 🤭 undertegnede satte på fotballkamp og vi ble sittende å se at Norge ble gruset ifra første stund. Jeg tror det kanskje var en litt feil førstekamp for oss når jeg tenker meg om 😅
Det er uansett spennende å følge med, fotballfrelste eller ei!😃
Akkurat nå føles det veldig deilig at etter neste uke er det sommerferie! 🩷 det har aldri føltes så forlokkende å bare slå seg av i fire uker og bare nyte livet litt. Å gå ifra 50 til 80% jobb er ikke for pyser.🤭
I dag skal jeg drive med undervisning, noe som jeg virkelig har fått sansen for!😁
Det er noe med å kartlegge triggere, tenke over hva som skjer med kroppen når en krise oppstår og hva man gjør med det. Jeg har fått god trening i akkurat dette i disse rusfrie årene mine og jeg brenner for å formidle det videre.
Jeg føler også at jeg har funnet plassen min på den nye jobben og at det går enklere enn de første ukene. Det tar tid å sette seg inni alt, med en helt ny måte å arbeide på, helt andre spilleregler og former. Jeg gleder meg til fortsettelsen! ❤️
Jeg håper at dette blir en god dag og jeg ønsker dere en flott lørdag, så blogges vi 🌹
👇Liker du denne bloggen?
Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede!
Jeg skal snart ta fatt på vakt 2/4 denne uka og jeg taklet sein-tidlig bedre enn jeg pleier!😁
Til vanlig våkner jeg minst 20 ganger og ser på klokka men i natt har jeg ikke sjekket en eneste gang, nå må jeg bare fokusere på de tingene som faktisk klaffer her.🤭
Det nye skapet hjemme kom ikke lenger enn til stua, jeg hadde egentlig en plan om å ha det på klesrommet til håndklær og alt som er ekstra. Så nå må jeg ha ett skap til, typisk!😂
Jeg ble skikkelig fornøgd med skapet som ble en god historie til slutt, når det først var komt i hus❤️
Torsdager pleier å handle om samtaleterapi og jeg gleder meg til å ta fatt på dagen, jeg har hatt fri siden tirsdag så jeg kjenner at jeg har ett overskudd som jeg har manglet en stund.
Ha en fantastisk start på dagen venner, så blogges vi 😁❤️
👇Liker du denne bloggen?
Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede!
I går kveld ringte mamma meg kl22.30 og var ganske så oppstressa!🫣 hun sa at hun bare fikk opptattsignal når hun prøvde å ringe legen, da hun skulle flytte en time hun hadde fått. Det tok meg noen sekunder før jeg forstod at hun hadde lagt seg nedpå litt og ikke ante at det var kveld.
Hun hadde prøvd ganske så mange ganger før hun ringte meg 😂
I dag har jeg og mamma vært til Nordfjordeid for shopping!😁
I går fikk hun bursdagsgaven sin på forskudd ifra meg og pappa. Mamma har lagt på sofaen helt ifra jeg var liten, hun har aldri hatt en seng og aldri hatt interesse av å ha en heller.🤭
Så årets bursdagsgave bærer preg av at feriepengene har komt på konto.😂
Så i dag har vi vært og handlet dyne, pute, sengeteppe og alt som kreves i en dronningseng også satser vi på at den faktisk blir brukt!👇❤️
Jeg har også skiftet bandasje på operasjonssåret hennes, jeg er ingen ekspert men jeg har lagt noen bandasjer på jobb så vi fikk fikset det.
Når vi først var på Jysk benyttet jeg meg av muligheten og kjøpte ett skap til heimen!😁
Jeg syns det var skikkelig billig og oppdaget ikke hvorfor før det var for seint.
Jeg kjøpte rett og slett hele utstillingsmodellen, og måtte presse den inni bilen HEL.😂
Det var så vidt mamma hadde plass til beina og jeg klarte å skade meg inni hånden, men i hus kom den til slutt❤️👇
Nå klarer jeg ikke helt å bestemme meg for om jeg vil ha dette i stua, eller på klesrommet som var planen i første omgang. Jeg får tenke litt på det tenker jeg!❤️
I går var jeg og mamma til Vederhus på besøk før jeg avslutta mandagen på bingo på Bryggja ilag med svigerfar.
Gevinstene uteble, men det var deilig å være på plass igjen!😁
I morgen venter arbeid og da skal jeg jobbe resten av uka, nå skal jeg bare nyte denne siste fridagen til det fulle før det braker løst.
Grunnen til overskriften er mammas kommentar i går, hun sa nemlig at i våres familie må vi ha sterke nerver fordi det alltid skjer noe, det finnes ingen dag der noe uforutsett ikke oppstår og vi må snu oss rundt og bytte taktikk hele veien.❤️
Det er i grunnen sant, vi må ha sterke nerver for å overleve i dette kaoset av ett liv, men jeg kunne ikke tenke meg noe annet. 🌹
SÅ fornøgd med nye sko og ny jakke!
Nå skal jeg bestemme meg for hvor dette nye skapet skal stå og kaste meg i middagen, den består av fiskekaker med tilbehør i dag.
Ha en nydelig tirsdag videre venner ❤️
👇Liker du denne bloggen?
Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede!
Som alle vet er køene lange, noe vi slipper her på bygda så vi var ikke hjemme før i 22-tiden.
I dag har vi trasket i Måløy by i hele dag, jeg har så vondt i føttene så nå er jeg hjemom for en pause.❤️
Til vanlig er jeg i den heldige situasjon at jeg svært sjeldent merker på russug, jeg får lov å leve livet mitt uten disse tankene om det levde livet mitt og jeg innser hvor heldig jeg faktisk er.
Jeg skal være helt ærlig å si at disse festivalene, der det flommer over av gamle minner, der jeg har så mange opplevelser med rus. Ja så kjenner jeg faktisk på det!
Det er ikke fritt for tanker om hvor deilig det hadde vært å kunne slått seg selv på pause, tatt seg en fest og vært “Normal” og kunne tatt seg ett glass eller tre.
Jeg har heldigvis lært meg kunsten med å tenke tanken helt ut, tankerekken viser meg at tre glass ikke hadde vært nok, og at det hadde endt ille og at det in the end faktisk ikke er verdt alle fordelene jeg får ved å bare holde meg edru. ❤️
Jeg er ganske så trygg på min egen rusfrihet, men slike festlige lag som Måløydagene er så kjenner jeg det litt på kroppen og jeg har komt såpass langt at jeg heller ikke skammer meg over å si det høyt.
Trass mine 6 1/2år blir dette en livslang prosess, jeg er alltid ett glass unna og det føles faktisk litt befriende og skrive dette innlegget.❤️
Mange kan sikkert ha ett inntrykk av at jeg er velsignet med å leve ett liv uten russug, at jeg er ovenpå og at jeg ikke har denne indre konflikten. Mange tenker kanskje at etter så lang tid, så er det hele over og at man ikke lenger tenker på det. 😁
Dette innlegget er bare ett bevis på at jeg bare er ett menneske, av kjøtt og blod som alle andre.❤️
Jeg bestemte meg tidligere i dag om at jeg også denne helga skal være edru, jeg sa det høyt til dem jeg var sammen med og da er det gjort. Jeg tar ett valg om å ta en dag av gangen, så i morgen tar jeg nok ett valg også satser vi på at tankene går over og forblir med tanker, også denne gangen.
Jeg har i alle fall kost meg i dag, det er ikke bare Måløydagene i dag! Det er også svigerfars bursdag, så vi har trakka i gata sammen med både han og pappaen min.❤️
Det er så rart å se pappa gå i folkemengden med ett smil om munnen. Det hadde aldri skjedd for noen år siden når den sosiale angsten styrte hele livet hans. Jeg tar det som en stor seier, hver gang han har lyst å gjøre sosiale ting på denne måten.
Jeg gleder meg til resten av denne lørdagen, jeg føler meg rett og slett bra i dag 😁 Her er ett bildedrøss ifra folkefesten ❤️👇
👇Liker du denne bloggen?
Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede!
Klokka bikker halv fire og vi sitter i kø utav Bergen by ❤️😂
Avreisen ble seinere enn planlagt, da mammas dialyse varte helt til halv tre. Jeg og Sebastian endte derfor opp på senter i dag også 🤭 vi har spist mat, drukket kaffe på kafé og bare sett på alle menneskene.
Nå venter mange timer i bilen på oss, Sebastian starter ballet slik at jeg kan strikke i noen timer før jeg tar over styringen 😂
Når jeg kommer hjem kan jeg vise hva vi har handlet på turen 🩷
Det er ikke ofte at jeg er den tregeste utav senga på morran!
Jeg gikk glipp av frukost på hotellet både i går og i dag 🤭 Sebastian har vært spenn klar hver dag her 😂
Det føles helt greit å kjøre hjemover denne gangen, snart er det sommerferie og da skal vi være mye på farten i denne bilen her 😁🩷
Ha en strålende fredag venner 🩷
👇Liker du denne bloggen?
Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede!
11514 skritt på labbene, nok en gang stappmett rett før sengetid og en dag med mange inntrykk er overstått!😁
Vi har shoppet masse fint, spist en deilig middag på Egon med mormor og besten og mamma har tatt det med ro etter gjennomført operasjon som har vært planlagt siden desember.
I morgen vender vi nesa hjemover og årets Måløydagane venter, vi kommer rett ifra en flott reise og til en folkefest på heimplassen men først håper vi å få fått besøkt litt familie imens vi venter på mamma som skal ta dialysen her på Haukeland.
Nå skal jeg legge beina høyt og sette på noe skikkelig dårlig tv 😂
Natta venner ❤️
👇Liker du denne bloggen?
Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede!
Når man kommer ifra ett lite sted er det deilig å være i en storby der man føler at man forsvinner i mengden, der det er helt greit å skille seg ut og der uansett hvordan man ser ut eller hvordan man er så er man akseptert.
Nå er jeg ikke like plaget av min sosiale angst lenger, men jeg husker før hvor deilig det føles å reise til Bergen, der all angst bare forsvant og jeg klarte å være meg selv.
Bergen har alltid vært friplassen min, jeg har ikke tallet på hvor mange ganger jeg bare har satt meg på båten og flyktet hit og pulsen går ned bare jeg vet at jeg skal hit. Jeg tror at det handler om at jeg er født i denne byen her, jeg har reist til familie igjennom oppveksten og jeg har ett bånd til denne byen som har blitt skapt igjennom hele livet.❤️
Jeg har også noen traumer ifra da jeg ble tatt med hit av pappa og vi gikk gatelangs for å finne hotell seint på kvelden og der han var full, det er minner som ligger langt inni sjela og som alltid vil være en del meg, det har gjort meg til det mennesket jeg er i dag.
Jeg husker når jeg var liten og tok båten hit, det å se alle lysene når man nærmet seg byen sitter langt inni sjela som ett godt minne, denne barnlige gleden og kriblingen i kroppen. 😁
Før var mine reiser veldig begrenset, jeg satt meg på den første og beste puben og drakk ifra jeg kom til jeg dro hjemover igjen, helt uten mål og mening.
Det var veldig rart for meg å reise til Bergen som edru, jeg ante ikke hva ett Bergen-besøk skulle bestå av, jeg visste ikke om disse reisene ville trigge meg og fremkalle dårlige følelser om levd liv.
På disse seks årene har jeg vært her så mange ganger at jeg har mistet tellingen, Bergen for meg nå betyr shopping, det betyr opplevelser, det betyr å sitte på en kafe og se på folke mylderet.
Bergen betyr avslapping for meg, ikke fest og moro, ikke å våkne opp i ei seng med en mann man ikke vet hvem er, Bergen har fått en ny betydning for meg som handler om familie, om å møte disse menneskene vi elsker og som vi ser så sjeldent.❤️
Det handler om å forsvinne i mengden og se nye ting, det å få se så forskjellige mennesker fungere i ett stort samfunn som er fjernt for oss som bor på bygda men som vi nyter av i små doser.
Bergen får meg til å innse endringene jeg har valgt å gjøre i livet mitt, hvor jeg har vært og hvor jeg er i dag.
Denne gangen handler denne reisa om operasjon for mamma, en operasjon som har gått veldig bra.🌹
I dag tidlig klarte mamma og få en skikkelig strekk i foten sin, noe som igjen gjør det enda vanskeligere for henne å gå. Hun går allerede med krykker og sliter med en prolaps, så nå blir det om mulig enda verre å bevege seg. Det siste hun trengte nå egentlig!🤭
Mamma fikk operasjonsgave
Jeg og Sebastian har vært i byn og ventet på at hun skulle bli ferdig, vi har gått nesten 9000 skritt bare i butikker så nå er vi innom hotellrommet og slapper litt av før vi skal ut igjen.
I kveld skal vi på middag med mormor og besten, så vi gleder oss til å møte dem igjen!❤️
Bergen fikk frem mange tanker, dette blogginnlegget skulle egentlig ikke bli så langt, jeg hadde ingen mål og mening når jeg satte meg ned.
Det ble til imens jeg tenkte🤭
Livet var ganske så meningsløst før, nå har det så mye mening at det nesten går rundt for meg 😂❤️
👇Liker du denne bloggen?
Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede!
I skrivende stund sitter jeg i hotellsenga og er kjempeklar for å legge meg og sove, jeg er stappmett og jeg vet ikke helt om det lar seg kombinere med søvn men jeg gleder meg til å forsøke. 😂
Veien hit har vært LANG, men når vi først var fremme var det hele glemt og vi har kosa oss skikkelig!❤️
Vi har vært på restaurant sammen med mamma og aldri før har jeg følt meg så velkommen som på dette lille pasta/pizza-stedet ❤️
Vi ble tatt bilde av og greier, slik at vi kan henge der sammen med hundrevis av andre til ettertiden. Det viktigste er at mamma har fått oppleve litt, det er ikke ofte hun er på tur!❤️
Dem ble litt fornærmet når ingen av oss klarte å spise opp og vi brukte en tid på og forklare at det ikke hadde noe med maten å gjøre.🤭
I morgen venter mammas operasjon og selv om det er en rutinegreie for legene så kjenner jeg det på nervene. Men nå er vi på plass, i morgen skal denne operasjonen som har blitt planlagt og avlyst så mange ganger faktisk skje. 😁
Ha en nydelig natt venner, vi blogges i morgen ❤️
👇Liker du denne bloggen?
Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede!
Denne uka startet med to vakter på den nye arbeidsplassen min!😁 jeg føler at jeg har en viss kontroll nå, jeg har komt inni rytmen og arbeidsmetodene litt mer enn de første ukene og jeg gleder meg til å føle at jeg mestrer mer.❤️
Jeg er jo ikke helt meg selv for tiden 🤭 det er hele 9 netter siden jeg hadde en god natt med skikkelig søvn så jeg føler at jeg hangler litt. Mine søvnproblemer er jo ikke noe nytt, så jeg prøver bare å karre meg igjennom det og ikke gi det for mye oppmerksomhet. Pulsklokka mi viser søvnpoeng under 50, den viser at jeg halvsover hele natta og jeg er like trøtt når jeg våkner som når jeg går og legger meg.
Denne uka har jeg tatt meg fri resten av uka for å være med mamma til Bergen der operasjon venter, hun skal operere inn ett stent i armen slik at det skal være lettere for henne å ta dialysen. Hun har i dag ett stent i halsen, men meningen har hele tiden vært å ta dette i armen. Denne gangen slipper hun denne lange reisen aleine, da både jeg og Sebastian henger oss med for å få dette gjort!❤️
Nå venter bare pakking og å hente mamma på dialysen på Eid, så vender vi snuten mot Bergen og jeg kjenner at det blir godt med en liten tur nå. Selvom turen handler om operasjon, skal vi prøve å gjøre litt kos utav den.💕
Jeg ser frem til tre dager på farten også håper jeg at mange fridager på rad skal gjøre susen for søvnen også.
I går hadde vi hele to cruisebåter her i Måløy, det var ett yrende folkeliv når jeg kom ifra arbeid! 😁 det er nå litt moro når gatene våres lever litt.
Ha en nydelig start på onsdagen venner, så blogges vi underveis❤️
Har dere smakt denne? Jeg har både prøvd denne og den frysetørket, denne falt i smak men den frysetørka syns jeg ikke var god 🙂
👇Liker du denne bloggen?
Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede!
I går var jeg på fest sammen med ett knippe av menneskene mine i Rusettervernet og jeg var rett og slett gira på vei hjem igjen!🤭
Som regel tappes jeg for energi når jeg er sammen med andre mennesker, men med disse så fylles jeg bare opp med deilig ny energi og motivasjon til ferden videre. Det er helt magisk!😍
Jeg er virkelig privilegert som har en flokk med mennesker som tror på det samme som meg, at det å leve ett rusfritt liv er den riktige veien, fordi vi vet at alternativet ikke funket for oss.🌹
Jeg gleder meg allerede til neste gang, men i dag våknet jeg og var fullstendig tom. Det er ikke ofte Sebastian reagerer, men i dag har han spurt flere ganger om jeg er helt ferdig🤭
Det eneste vi har gjort i dag er å besøke farmor, vi har ikke vært der på lenge så det var fint å kunne besøke henne igjen.
I morgen venter vakt på den nye jobben min, første vakt av to før vi vender snuten mot Bergen og mammas operasjon. Det kommer til å oppta det meste av hjernekapasiteten min denne uka, men jeg håper at vi kan gjøre noe positivt utav denne turen der Sebastian også er med.
Nå skal jeg suge på denne karamellen denne helga har vært til neste gang vi ses❤️
Dette har vært en flott frihelg!😁
Jeg håper at dere har kost dere og fått ladet opp til en ny uke, det er snart ferie💕
Stor klem M 🌹
👇Liker du denne bloggen?
Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede!