Minstemann 16år – Ett kaos av tanker og følelser, i dag flykter jeg ifra det og holder det på avstand

I dag har jeg fokusert på vasking i både kjelleren og på loftet og kan ikke vise til noen resultater når det gjelder akkurat det men jeg lover dere at det lukter SÅ mye bedre både på loftet og i kjelleren og jeg har fått hengt opp noen gardiner og gjort det litt mer koseligere nede.❤️

 

På loftet gjenstår MYE vasking og det vil ta tid og få det rent eller å få en slags følelse av at det er rent i det minste men jeg har lagt ned litt arbeid i dag og tenker å bruke tiden og ta det med ro. Jeg har levert inn masse mer elektriske ting på leveringen for dette og tenker at vi sikkert må flere turer på bossplassen før vi kan si oss fornøgde, etterhvert som man rydder så finner man mer og det baller på seg.😂

 

Jeg har også vært taxi for mor og far i dag og har vært og tatt bilde av magen for å sjekke nyrene mine for stein men har ennå ikke fått resultatet så jeg kan ærlig innrømme at jeg flykter litt ifra tankene i dag med rydding og vasking.

Snart kommer min kjære ifra jobb og i kveld skal vi ha etterverngruppe som alltid på onsdager, jeg føler at alt i alt har dette vært en helt grei dag. 

 

Det er ikke bare nyresteinen som beveger seg i hodet i dag, i morgen har sønnen min bursdag! ❤️minstemann blir hele 16år og det er hans 15″ende bursdag uten meg. Slike merkedager påvirker meg mer nå når jeg har ett edru hode og disse tankene som kommer må bare få komme, det er tid for mye bearbeiding og det vil ta lang tid til bursdager ikke lenger gjør vondt.💔

 

Fått opp noen gardiner i kjellerstua men tror jeg må bytte dem ut etterhvert. Ble ikke heeelt fornøgd.

 

 

På selveste bursdagen hans skal jeg være dagens snapper på Metalheads against bullying sin snapchat-kanal og jeg håper at jeg ikke blir altfor preget av tankekaoset og mine egne følelser, i kveld skal jeg stålsette meg morgendagen og sørge for at han vet at jeg tenker på han konstant.❤️ Mammahjertet har det ikke særlig godt i dag og jeg kjenner at det er befriende og bare drukne seg i disse prosjektene, akkurat i dag trenger jeg det.

 

Jeg kan fikse mye av fortiden min og gjøre opp for meg, men akkurat denne sorgen kan jeg faktisk ikke gjøre noe med annet en å lære meg og leve med det. 💔

 

Drukner meg selv litt i arbeid i dag.

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Fullstendig skrivesperre!

God morgen bloggen!

I dag har jeg rett og slett vært så nervøs at jeg ikke har klart å sette meg ned og skrive noe som helst 😳 og når jeg omsider kom meg på sykehuset og oppdaget at dem bare skulle ta bilde og jeg ikke fikk noe svar der og da datt jeg litt sammen. 😂

 

Dem lovde at det skulle gå fort, ja han sa faktisk at jeg ville få svar før jeg nådde og komme hjem men jeg må nok sikkert vente mer en som så 😁

 

Nå har jeg fått noen til å hente alle hjelpemidlene pappa har hatt i kjelleren som han lenger ikke bruker og tenker å vaske i kjellerstua i dag ❤️ dette rommet har bare blitt brukt til oppbevaring så det er nok det minst vaska rommet i huset 😂  

 

På tross av en dårlig start på dagen tenker jeg ikke å la starten farge resten! ❤️ Nå setter jeg igang dagen og tar en restart! 😁

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Oppussingen er fullført! Her er resultatet!

Herregud så glad jeg er langt inni sjela i kveld! 😁 jeg fikk nemlig lurt med meg Sebastian nedi kjelleren! 😂 vi har fjernet maskeringstape til rene skjære gullmedalje og har fått møblene på plass etter maling!😁 

 

 

 

 


Lørdag overrasket mannen min meg  med å ha malt hele kjellerstua imens jeg var på jobb 😳 og på søndag malte han strøk nummer 2! Mer om akkurat det finner du her 👉https://monicavederhus.blogg.no/tidenes-overraskelse-kom-jeg-hjem-til-i-dag.html

 

 

 


Prosjektet «kjellerstue» som har tatt meg personlig sikkert 30 timer om man regner med all ryddingen, sorteringen og utkjøringen av alt boss og skrot! 😳 ting for ting har forsvunnet ifra lista over ting jeg måtte gjøre og plutselig sitter jeg her med fullført prosjekt! 😳 Det er faktisk helt vanvittig å tenke på hvor mye glede vi kan skape her i dette «nye» rommet i huset våres og nå gleder jeg meg til å sette ned alt jeg har av kreative aktiviteter og bøker og skape magien jeg ønsker ❤️

 

 

Denne kjellerstua skal jeg bruke til å være kreativ men også å skape sosiale settinger for mennesker vi er glad i ❤️

 

 

 


Det har vært en SANN glede og dele dette med dere ❤️ på dager der jeg egentlig ikke har hatt lyst til noe som helst har jeg klart og motivert meg selv med faktisk den tanken på at jeg har lyst å fylle denne bloggen med positive og oppbyggende ting!

 

 

Her kan dere se hvordan det såg ut når jeg starta arbeidet 😁👉https://monicavederhus.blogg.no/bytta-rus-med-hus-ifra-ett-katastrofeomrade-til-en-fin-kjellerstue.html

 

 

 

Nå er vi fint ferdig og det blir nok lenge til neste gang vi starter ett så omfattende prosjekt men vi har ett stort hus og mange rom og boltre oss på 😁 ingen vet hvor haren hopper …..

 

 

❤️ Skap deg en magisk kveld ❤️ legg gjerne igjen en kommentar i kommentarfeltet og meld deg inni gruppa til bloggen på Facebook som vi har laget 🌹 over 5000 medlemmer 😁

 

 

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

I morgen stiger matprisene – Er dere klar for det?

ALT er så sinnsykt dyrt for tiden og jeg tenker at maten allerede er dyr nok.😳

 

Maten har allerede steget men i morgen stiger prisene enda mer! 😬det har vært på tv igjennom hele dagen og i alle aviser og på alle radiokanaler, det har faktisk vært umulig og ikke få det med seg. Det er nok mange der ute som sitter med en klump i magen og dårlig samvittighet for alt dem ikke kan skaffe til veie.💔

 

I dag etter jobb handlet vi inn middager og fylte fryseren og har gjort det vi kan gjøre for å unngå ett sjokk i morgen, jeg vet ikke om vi sparer noe på denne handleturen og jeg tok meg selv i å mimre tilbake til den gangen man kunne få en hel handlevogn med mat til under tusen kroner.

 

 

I dag betalte vi 1900kr for en handlevogn med nødvendige varer til to personer og jeg grøsser når jeg tenker på alle barnefamilier der ute som har stramt budsjett ifra før, og disse som faktisk ikke har muligheten til å handle inn stort og sikre seg.💔

 

Det er mange som har det langt dårligere økonomisk en det vi har og mange disse økningene påvirker mer en oss, det er helt vanvittig at vi i verdens rikeste land skal betale så mye for ting som strengt talt er helt nødvendige 😕 2023 blir ett dyrt år og jeg tror ikke vi har sett toppene ennå og jeg våger ikke en gang å tenke på konsekvensene for dem som allerede blir regnet som fattige i Norge i dag.💔

 

Hjertet mitt blør for dem.

 

Så til overskriften! har dere tatt noen høyde for denne prisøkningen? gjør dere noe dere ellers ikke har gjort før for økonomien deres? har dere noen tips og råd så bruk kommentarfeltet nedenfor. Jeg gleder meg til å høre innspillene deres! 👇❤️

 

 

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Fokus har aldri vært viktigere! – Utav klørne på psykopaten –

Det er tirsdag og min siste dag på jobb denne uka! 😁 Faktisk skal jeg ikke nå på jobb før tirsdag igjen så fritid kommer jeg til å ha mye av fremover! 😂

 

I morgen legges søknaden ut for skolen jeg skal prøve meg på! 😁 nervepirrende blir stikkordet for tiden fremover! 😁 Det er mange ting som skjer på samme tid og alle disse tingene er slike usikkermoment! 😬

 

På toppen av kransekaka virker det ikke som jeg noensinne kommer til å komme utav klørne på ett visst menneske og må nesten tviholde på tanken om viktigheten av at jeg nå holder fokuset mitt på livet mitt og disse tingene som betyr noe for meg i lengden ❤️ den siste tiden har lært meg mye og vist meg virkelig hvor fint livet har blitt! 🌹 noen ganger trenger man en påminner!

 

Resten av uka skal handle om hus og heim ❤️ 

 

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Jeg gruer meg noe helt grusomt!

I morgen er dagen jeg egentlig har gledet meg til og sett frem imot! Men siden i går har jeg gruet meg noe voldsomt! 😳

 

Det er en blanding av at jeg er redd dem ikke finner noe og om dem finner noe men ikke kan gjøre noe med det. Jeg er redd dem sender meg hjem «på vent», jeg er redd for nye anfall og hele venteprosessen er ikke til å holde ut. 😳

Jeg håper at dem finner noe og gir meg behandling med det samme  og drømmesenarioet er jo at jeg endelig kan legge kapittelet «Nyrestein» bak meg og starte ett LANGT hyggeligere ett! 😁

Usj nei jeg måtte bare få det ut! 😳 en voksende klump i magen men jeg vet jo innerst inne at det vil bli bra og at det bare er tankene mine som surrer og gjør tingene verre en dem er. Jeg håper så inderlig at det går bra med timen i morgen tidlig 🤞

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Mister pusten hver eneste gang jeg ser det nye rommet i huset!

 

 

 

 

God kveld kjære leser!❤️

 

Jeg aner ikke hvorfor jeg avslutta forrige innlegg med å sette meg selv opp for å feile.😳

 

Jeg skrev offentlig og høyt at jeg skulle fikse tingene i kjelleren og vise det endelige resultatet i kveld!  snakk om å skyte seg selv i foten.😂 

 

I dag når jeg kom hjem skjedde det som alltid pleier å skje når jeg kommer ifra jobben etter endt vakt, jeg ligner en punktert saccosekk! 😂idet jeg kommer inn døra her så siver alt ut og jeg lander i sofaen og her blir jeg en stund før jeg klarer å samle meg igjen.

 

Dette skjer hver eneste dag så jeg aner ikke hvorfor jeg mente i ett sterkt øyeblikk at jeg skulle fullføre dette prosjektet våres, jeg har hatt nok med å komme meg i dusjen.😂

 

Etter en dusj fikk jeg ett blaff av “nyttmenneskefeeling”😳 og har faktisk sortert masse klær på rommet vi har alle klærne våres!❤️ ja vi har ett helt rom bare til klær og vi klager over liten plass men uten det så hadde hele leiligheten blitt gjenstand for oppbevaring av klærne våres så det var ett taktisk valg vi tok sammen.😂

 

 

Dere vet den følelsen når man føler seg skikkelig sliten og bare så vidt orker tanken på å komme seg i dusjen? og når man kommer ut og har fått på seg klærne finner en slags ny energi? ja, slik hadde jeg det i kveld og det er rart hva bare en enkel dusj kan gjøre med formen!⭐️

 


Jeg fikk ikke gjort noe i kjelleren i dag og alle møblene står midt på gulvet ennå men jeg har tatt en sniktitt inn døra der og jeg mister nesten pusten hver eneste gang jeg ser hvor fint det har blitt!😁

 

Jeg er fornøgd med det jeg har fått gjort på klesrommet våres og tingene i kjelleren springer ikke ut døra og forsvinner ifra meg, ei heller tror jeg at noen på magisk vis hjelper meg heller så planen for de mange fridagene jeg har utover i uka er å gjøre meg ferdig med prosjekt “Kjellerstue” og ta fatt på nye eventyr her i heimen våres!❤️

 

 

Nå skal jeg bare nyte resten av kvelden og jeg kjenner at jeg gleder meg litt ekstra til hodet treffer puta og til og sove en forhåpentligvis bedre natt i natt.

Takk for i dag ❤️

Legg gjerne igjen en kommentar under her ❤️👇 Del gjerne innlegget om du liker denne bloggen på dine sosiale medier! ⭐️ sharing is caring? 😂

 

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Når livet gir deg sitroner ………

God ettermiddag bloggen!😁❤️

Å være i fast jobb og være blogger på samme tid har sine begrensninger og lar seg ikke kombinere, det hadde tatt seg ut om jeg skulle sittet der og blogget til dere.😂

 

Møtte noen venner av meg på tur i dag ❤️

 

På dager der jeg jobber blir det langt mindre blogging men jeg regner med at de fleste bloggere har ett liv ved siden av men noen unntak finnes sikkert her også. Også har jeg verdens beste lesere som viser stor forståelse når jeg uteblir! ❤️ jeg har faktisk aldri opplevd en så fin heiagjeng! 😁 uten dere hadde hverdagen vært langt mindre spennende.⭐️

 

Jeg har akkurat komt hjem ifra endt vakt på verdens mest givende arbeidsplass og kjenner at jeg ikke har hatt helg denne helga! jeg merker at jeg ikke har fått henta meg skikkelig inn igjen etter forrige uke som ble rimelig hektisk for meg men det kommer seg og jeg skal bare jobbe to dager denne uka.😁

 

 

Da jeg kom inn døra her hjemme stod min kjære mann allerede i oppvasken så nå følte jeg meg litt fæl når jeg bare setter meg ned og skrabler på dataen men hey! 😁 dette her er viktig for meg!❤️ dere er viktige for meg!❤️

 

Til nå har dagen vært helt fin og selv om det var litt tungt å komme i gang igjen i dag så er jeg veldig glad for at jeg har noe som gir meg så mye å gå til, en jobb jeg virkelig føler at jeg får både utfordret meg selv men også føler at jeg mestrer på en måte.❤️


Alle burde få muligheten til å jobbe med det dem elsker og virkelig engasjerer seg for, jeg er veldig klar over at det ikke gjelder for alle og er derfor utrolig takknemlig for denne muligheten jeg har fått.⭐️

 

Jeg tenker at etter den starten på året som jeg fikk med drama, besøksforbud og nyrestein på samme tid så klager jeg ikke over at mandagen blir kastet på meg, da veit man bedre 😁 om det er det jeg har å klage over så har jeg det slettes ikke så verst allikevel 😂 

 

Nå skal jeg høre med min kjære mann om det er noe jeg skal gjøre imens han står i oppvasken også blir det kanskje en tur i kjelleren for å inspisere det endelige resultatet av kjellerstua! 😁 dere blir de første som får en titt, jeg lover! ⭐️

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

En fantastisk avslutning på helga! Nå kjører vi i gang den nye uka!


 

 

 

God morgen bloggen min ❤️

I går avslutta vi helga med bingo og akkurat da jeg hadde gitt opp det hele og tenkte tanker om å slutte å gå dit slo jeg til med 3-rekkern! 😁 500kr rikere og ett stort smil om munnen gikk jeg ut derfra 😁 forbannelsen er opphevet! Og jeg håper det bare fortsetter for vinnerflaxen min har forsvunnet etter at jeg gifta meg 😂

 

Det er litt skummelt å plutselig vinne i ett spill man allerede er hekta på! Jeg er nok fast inventar på bingolokalet en stund fremover 😂

 

Nå skal jeg ta fatt på mandagen igjen og føler strengt talt ikke at jeg har hatt helg denne gangen! Jeg sover ikke særlig bra for tiden men så fort man er i gang så går det nok bra! Jeg er en pendler så jeg har en time til jobb og i dag merket jeg at det er mer en langt nok på dager der søvnen svikter 😁

Ha en magisk start på uka kjære leser ❤️

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Ei litta pause ifra oppussing! – dame (35) hekta på bingo –

😁 Jaa sånn kan det faktisk gå!😳

 Jeg hadde vel aldri trodd at jeg av alle mennesker ville sitte hver søndag på ett lokale med massevis av mennesker rundt meg og bingoblokkene foran meg med puls 😂

spenningen! avbrekket disse søndagsbingoene gir meg og det sosiale på en ellers lite sosial dag har blitt en kjærkommen hobby!❤️ Før hadde jeg ingen jobb og ble sittende mye hjemme så dette ble ett lite holdepunkt og noe å se frem til.

I dag dropper jeg kaffekoppen og har bytta den ut med coca-cola noe jeg ellers aldri drikker fordi jeg må nemlig rett hjem og straka veien i seng 😁 tidlig opp og jobb i morgen! Nå kjører vi igang bingo og ved bordet sitter min kjære mann og farfar som alltid ❤️ kryss alt dere har folkens! 🤞🤣

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share