Ei litta pause ifra oppussing! – dame (35) hekta på bingo –

😁 Jaa sånn kan det faktisk gå!😳

 Jeg hadde vel aldri trodd at jeg av alle mennesker ville sitte hver søndag på ett lokale med massevis av mennesker rundt meg og bingoblokkene foran meg med puls 😂

spenningen! avbrekket disse søndagsbingoene gir meg og det sosiale på en ellers lite sosial dag har blitt en kjærkommen hobby!❤️ Før hadde jeg ingen jobb og ble sittende mye hjemme så dette ble ett lite holdepunkt og noe å se frem til.

I dag dropper jeg kaffekoppen og har bytta den ut med coca-cola noe jeg ellers aldri drikker fordi jeg må nemlig rett hjem og straka veien i seng 😁 tidlig opp og jobb i morgen! Nå kjører vi igang bingo og ved bordet sitter min kjære mann og farfar som alltid ❤️ kryss alt dere har folkens! 🤞🤣

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Tenk om barna mine får lyst å komme hit? – Det er så mye større en å bare lage ei kjellerstue dette –

I skrivende stund sitter jeg i kjelleren mest som en selskapsdame og snarrådig assistent!😁

 

Min kjære står på og maler siste strøket med malingen i kjellerstua våres.❤️

 

Jeg har fått mange spørsmål om navn på farge og kan avsløre at navnet er lys aubergine! vi har brukt samme farge i gangen våres og jeg ble så fornøgd at jeg bruker den her nede også!😁 jeg var lenge bekymret for at denne fargen ville bli for mørk men om vi spriter opp rommet med noen fine bilder og fargerike sofaputer så tror jeg dette kan bli riktig så koselig!❤️

 

Malings lukta i samspill med at det er søndag i heimen skaper en magisk stemning!❤️

 

 

Tankene vandrer og dette hele prosjektet handler ikke bare om ei kjellerstue for oss, det handler om at vi nå har ekstra plass i tilfelle noen ønsker å komme til oss, det handler om mestring og at vi får til slike ting, det handler om rom for kreativitet og å komme seg videre i livet, vi har tross alt levd i rusen så lenge så å klare slike ting som “vanlige mennesker” klarer er kanskje ekstra viktig. ❤️

 

Jeg er SÅ fornøgd med både mannen min og kjellerstua som jeg ikke riktig har hatt store troen på før jeg nesten var i mål med den! 😂 det har jo bare vært ett stort irritasjonsmoment hele kjelleren men etter MYE jobbing så har vi faktisk fått det ganske så bra! (om jeg har lov å si det selv).😁

 

 

 

I timesvis har jeg vært her nede og sortert til den store gullmedalje, bært ut og kastet og nå er det hele bare verdt alt strevet!😁  nå er vi snart i mål og jeg er så stolt at jeg snart sprekker! ❤️ skal tro om jeg må invitere inn på en kjellerstuefest som avslutning neste helg når alt er klart?😁  hvem vet hva denne stua kan bringe av koselige opplevelser med dem vi elsker?

 

Fremtiden kan ingen spå men jeg har en god følelse på at uansett hva som skjer så kommer vi til og klare alt vi bestemmer oss for og setter oss som mål så lenge vi setter hverandre først og gjør det beste vi kan i hverdagen. Kjærleiken blomstrer!❤️

 

 

Jeg jobber jeg også altså!

 

Tenk bare om barna mine har lyst å komme på besøk!❤️ nå har dem en hel kjeller å bruke til HVA DEM VIL… bare tanken på at jeg som mor har noe å tilby er HEEEELT syk for meg!😳 og jeg blir faktisk på gråten bare jeg tenker på det, jeg som aldri har hatt noe som helst å tilby.❤️

 

Nei nå må jeg avslutte ellers begynner jeg å gråte, det er en ære å dele livet mitt med dere og alle disse underlige tankene som kommer igjennom prosessene, dette er ikke bare en kjellerstue for oss! ❤️ det er noe større og viktigere i det som veldig få kan forstå.

En dag av gangen har blitt ett helt liv med opplevelser og fremgang imot noe som er så mye bedre! ❤️ Jeg håper barna mine blir stolte over mammaen sin ❤️ Alt jeg gjør, gjør jeg for også dem. 

 

 

Jeg ser på hver dag som en stor seier og jeg ønsker å vise barna mine at det faktisk er mulig å snu livet sitt helt opp ned og at det aldri er for seint.

 

Er SÅÅÅÅÅ fornøgd med både fargen og mannen min!

 

DETTE blir bra!

Lyst og følge oss videre på denne reisen? 

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁

her er lenken til gruppa som har blitt vanvittig stor! over 5000 medlemmer som gjør denne gruppa til ei aktiv gruppe fylt med masse kjærlighet og varme! anbefales! 👇

 

https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Bytta rus med hus! – Ifra ett katastrofeområde til en fin kjellerstue –

God morgen bloggen!😁❤️

 

Fengende overskrift?😁  det er mye sannhet i overskriften fordi man bytter jo ut avhengigheten sin med konstruktive ting som ikke skader en, man får andre interesser og ting som gir deg det du fikk av rusen før kan man finne i de mest forunderlige ting! ❤️ for meg har oppussing gitt dette kicket jeg trenger og denne mestringsfølelsen ingenting annet kan skape i kroppen min. Dette prosjektet våres har blitt delt opp i tre faser! opprydding, møblering og maling og under her er det bilder ifra alle disse fasene.👇😁

 

Uka som har gått har vært meget hektisk! jeg har jobbet rumpa av meg ikke bare på jobb men også når jeg har hatt tid her hjemme. Jeg merker at jeg er mer sliten en jeg pleier etter endt uke og jeg mistenker at prosjekt “kjellerstue” har en del av skylden for dette.😂

 

Fase 1
Fase 1
Fase 1

 

I går kom jeg hjem ifra jobb til TIDENES største og varmeste overraskelse!❤️ min kjære mann hadde malt hele kjellerstua våres og jeg ble så sjokket at jeg mistet helt munn og mæle! 😳 det eneste jeg fikk ut var hvor vakkert det ble og hvor perfekt fargen ble til hele rommet, det er ikke ofte jeg ikke får frem ett ord!😂

 

I dag sitter jeg med verdens beste følelse inni meg!❤️ tanken på at dette store prosjektet snart er fullført og at jeg har brukt i alle fall 30 timer der ende  gjør meg stolt over både meg og mannen min ❤️ Jeg bare bestemte meg og satte meg ett mål jeg faktisk kunne nå denne gangen og er snart ferdig med dette prosjektet jeg aldri trodde ville bli ferdig, jeg har en tendens til å ta meg vann over hode men denne gangen klarte jeg faktisk å beherske meg selv og ikke bli fullstendig utbrent i prosessen.😁

 

Fase 2
Fase 2

I dag skal vi vurdere om vi trenger nok ett strøk maling og det kribler i kroppen etter å få satt på plass møblene igjen og se det fullstendige resultatet! 😁 tanken på at vi nå kan ha overnattingsgjester uten at dem må ligge på ett knøttlite kles-rom på en oppblåsbar seng varmer i hjertet, at vi nå har mulighetene vi ikke har hatt før til aktiviteter og bare det å invitere inn gjester!❤️ vi har ekstremt lite plass i egen leilighet men nå åpner mulighetene seg for andre ting.

 

DETTE blir en fin søndag! 😁 det kjenner jeg bare i hele kroppen! jeg gleder meg til å dele den med dere.❤️ motivasjonen jeg får av å dele stegene med dere har vært helt uunnværlig! Når jeg har sett fremgangen med egne øyne på denne bloggen får jeg bare lyst å fortsette ❤️😁

Legg gjerne igjen en kommentar nedenfor og meld deg inni gruppa vår på Facebook om dere vil følge oss videre på denne reisa ❤️👇

 

Fase 3 startet i går!

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

TIDENES overraskelse kom jeg hjem til i dag!

Dette her har jo vært «mitt» prosjekt og jeg har gått her i kjelleren og sulla i titallsvis av timer   med dette prosjektet mitt! 😁 Selv Sebastian kaller dette Monicas prosjekt og jeg hadde ALDRI sett for meg at han ville bli en vesentlig del av dette prosjektet men i dag kom jeg sliten hjem ifra jobb og fikk meg TIDENES overraskelse! 😳😳😳

 

 

 

 

Selv etter så lang tid sammen får jeg fortsatt ennå noen øyeblikk der jeg elsker han intenst! ❤️😂 Herrelighet! Jeg må være verdens heldigste og jeg ble SÅ fornøgd med fargen! ❤️ først nå kan jeg virkelig se for meg hvor fint dette rommet faktisk blir når vi er ferdig og jeg gleder meg helt vanvittig til å bruke dette til å spille spill, være kreativ og invitere inn venner av oss!

😁❤️ Endelig har vi ett sted vi faktisk kan anvende om vi får overnattingsgjester! ❤️ endelig kan vi starte å bruke denne kjelleren til annet en å oppbevare skrot! vi er i mål og det føles HEEEELT sykt! 😳

 

 

I kveld er jeg ei lykkelig og forelska dame på 35år! 😂

 

Jeg pleier og holde meg unna og banne på denne bloggen her men fy faen så stolt jeg er over mannen min i kveld!😁❤️ sammen er vi faktisk ett dreamteam og dynamitt og vi kan faktisk klare alt vi vil.

 

Fy flate nå skal jeg bare nyte denne lørdagskvelden og bare roe helt ned! 😁 prosjektet mitt ser overkommelig ut og jeg slipper å stresse fordi jeg har en ved siden av meg som hjelper meg på veien.❤️  

 

Ha en helt magisk lørdagskveld venner og kommenter gjerne hva dere syns! 👇
fyr løs i kommentarfeltet og om dere ikke allerede har meldt dere inni gruppa våres på Facebook så anbefaler jeg den på det varmeste! makan til kjærlighet har jeg ikke sett i noen annen gruppe. Meld dere inn nedenfor👇🌹

 

 

 

 

 

Før
Før maling

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Jeg har tatt ett viktig valg for livet mitt!

Det som før skremte dritten utav meg gjør meg ikke redd lenger. Jeg har innsett at det er mitt eget valg. Altså jeg velger hvordan ting skal påvirke meg og hvordan jeg selv reagerer på disse tingene som før ville trigget meg og redusert meg.

 

Jeg er herre over min egen psykiske helse og jeg kan styre min angst❤️

 

Jeg velger nå og fokusere på dette fine livet vi har skapt oss og har laget en beskyttende usynlig hinne rundt meg.

 

I dag fikk jeg melding ifra mannen min som har startet jobben i kjelleren imens jeg er på jobb 😁 han har begynt å maskere slik at jeg bare kan starte malejobben når jeg ønsker det! ❤️ jeg ble helt varm i hjertet mitt, bare tanken på at han driver og styrer hjemme for meg gjør meg rett og slett nyforelska 😁❤️😂

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Truslene fortsetter men jeg velger å leve livet

Det er lørdag og jeg er klar for jobbe-lørdag på verdens beste arbeidsplass!❤️

 

Jeg har de siste dagene blitt observant på at det fortsatt blir skrevet om meg og jeg fortsatt blir truet på sosiale media på tross av forbudet jeg har fått.

 

Det eneste jeg vil si er at jeg knekker ikke lett, jeg er ikke den samme lenger og jeg har fått meg ett fint rusfritt liv som jeg akter å fortsette og leve, ingenting utenifra kan endre dette.❤️

 

Jeg er trygg i meg selv og jeg har brukt disse årene til og finne tilbake til meg selv, det er ingenting i denne verden som skremmer meg lenger.

Det er vanskelig når noen forlater ett rusmiljø og jeg føler at jeg har fått en gavepakke i form av at jeg knakk ryggen og fikk en naturlig utgang, jeg tror at jeg nå kjenner på dette andre kjenner på med det samme man forlater miljøet. 

 

Planen for helgen er om mulig og starte på malingsprosessen i den nye kjellerstua våres!😁 den er diger så det blir mye maling! 😂 men jeg kjenner at dette blir en jobb jeg bare skal kose meg med! ❤️ jeg har virkelig troen på denne helga og nå skal jeg bare nyte denne lørdagen og gjøre mitt beste for og gjøre den bra!😁

 

Ha en deilig lørdag venner❤️

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Mangler du helgestemning? sjekk ut dette innlegget! – Det er helg for svingende! –

Denne dagen her har gjort meg ekstra takknemlig for å ha en såpass aktiv jobb der man ikke er særlig stillesittende! 😁 etter så mange timer i en stol blir man stiv og støl på steder man ikke visste var mulig.

 

Jeg er glad det bare er innimellom man må gjøre slike ting og jeg kjenner hvor glad jeg er over at skolen jeg skal ta ikke kommer til å bli fylt med slike dager.❤️

 

 

Vi er SÅ klar for helg!
Passer bra med smågodt da vel?

 

MEN spennende var det! 😁 og det at det var spennende var hele grunnen til  at jeg faktisk holdt det ut! veldig flink underviser som brukte erfaringer han selv har gjort igjennom livet som gjor ting spennende for oss som hørte på.❤️

 

 

Kjøpt meg en til lik blomst som fredagsblomster. Jeg har funnet ut at å kjøpe roser hver fredag blir for dyrt når man får disse til 25kr og som varer mye lengre!

 

 

Jeg har lært mye om kommunikasjon i dag og kjenner at hodet er fylt for lengst.
Etter en vanlig arbeidsdag er jeg sliten fysisk men i dag kjenner jeg at det bare er hodet som er sliten og jeg gleder meg til å bare slappe av resten av dagen ilag med favoritten min.❤️

 

 

Alle lys er tent! vi er klar!

 

 

På dagens meny står burger ala Sebastian og til dessert blir det eplekake og tress-is.

Lysa er tent i stua og Home and away står på tv, nå kan helga bare starte!😁

 

På tross av at jeg også skal på jobb i morgen bobler fredagsstemningen i kroppen som aldri før, det MÅ bare love godt for denne helga her.❤️😁

 

Vi har handlet inn, vi har satt standarden med masse lys i leiligheten! det er helg for svingende!🌹

 

Har dere noen spennende planer for helga vi går i møte?❤️

har dere noe som dere gjør for å skape denne stemninga?❤️

Fyr løs i kommentarfeltet og om dere ikke allerede er medlem av gruppa til denne bloggen så anbefaler jeg den på det varmeste! jeg vil våge og påstå at det er gruppa med mest kjærleik på hele Facebook! 👇 sjekk ut nedenfor ❤️

 

ALTFOR masse godis!

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Communication is the key! – faglig påfylling pågår –

Så langt i dag har vi lært om kommunikasjon og når denne svikter.

Faglig påfylling pågår as we speak!😁 Det er spennende å få være med på disse fagdagene og jeg har mange fler å se frem til i år 😁❤️

 

Mamma har vært til lege og fått seg smertestillende og en sykmelding og må nå vente på CT. 🤞

 

I helga skal jeg på jobb men jeg tenker å få tid til andre ting også 😁 skal se om jeg starter å male kjellerstua 😁 maling og utstyr står klart men jeg må vente til ånden tar meg!

Det blir iallefall ikke i dag 😁 Nå når jeg vet at mamma har fått hjelp så kan jeg senke skuldrene og ta inn kunnskapen som blir formidlet her i salen ❤️

 

Jeg tror dette blir en god helg 😁 tror dere ikke? ❤️

 

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Dramatisk start på freddan! -Livet lar seg ikke planlegges-

God morgen venner ❤️

I skrivende stund sitter jeg i en kinosal og skal delta på min første fagdag! 😁 Men jeg må ærlig innrømme at tankene mine ikke akkurat har fullt fokus på det som skjer her. ❤️

Denne morgenen ble mer dramatisk  en vi planla! 😕 Mamma har hatt problemer med den ene foten sin lenge og har tatt undersøkelser uten at dem har funnet noe galt. I dag hadde hun vondt i den andre også og var ganske så smertepåvirket når jeg måtte springe ut døra hjemme 💔 Jeg håper at hun får hjelpen hun trenger 🤞

 

Livet kan ikke planlegges, de mest uventa ting skjer når det passer minst. Nå skal jeg prøve å ta inn alt som skjer her og vente på telefon om hva som skjer der hjemme.

 

Ha en fin start på freddan venner ❤️

 


Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

SÅÅÅ stolt at jeg snart sprekker! – mannen i mitt liv klarer akkurat det han vil –

I kveld må jeg si at det var riktig deilig å vise fingeren til kontrollfreaken inni meg og bare slippe opp på denne kontrollen jeg alltid føler at jeg må ha.😂

 

Jeg har faktisk ikke tenkt på prosjekt “kjellerstue” en eneste gang og har brukt tiden til å ta meg en lang og deilig dusj og se tv sammen med favoritten min. En deilig pause! ❤️

 

Det er vanskelig å forklare dette intense behovet for kontroll men jeg tror det stammer ifra at jeg aldri har eid noe av dette, denne kontrollen over eget liv og nå når jeg har fått det så gir det meg en trygghet, jeg tror bare at det har tatt litt overhånd og gått litt utav kontroll, dette behovet for å ha fullstendig kontroll hele tiden. Det er sinnsykt travelt! 😂

 

Jeg har heldigvis nå funnet fred, jeg har lært meg å gi litt blaffen og kan styre disse tvangstankene mine. Noen tvangstanker er jo positive og jeg skal ikke svartmale de alle men noen trenger å bli kuet litt, alt ligger i hodet.

 

I morgen skal jeg sitte på skolebenken og være med på min første fagdag igjennom jobben!😁 jeg gleder meg til å gjøre noe helt annet og til å få en liten forsmak på hvordan 2023 vil bli! 😁 jeg tenker nemlig å søke meg inn på Erfaringskonsulentskolen i Trondheim og videreutvikle dette jeg har startet, nå som konsentrasjonen har komt på plass så har jeg faktisk troen på dette.❤️

 

Når jeg tenker på hvordan livet vårt var for bare 3år siden og ser hvor vanvittig forandret alt er så kjenner jeg på en viss stolthet, jeg klarer ikke helt å være stolt over egne prestasjoner men jeg kjenner at det ligger mye ære i den jobben vi har lagt ned både i dette ekteskapet våres og det valget vi har tatt om hvordan vi ønsker å leve.❤️

 

Min kjære Sebastian sitter nå og studerer og tar tester, han skal ta opp to fag for og få fagbrevet og skal i tillegg ta sertifikatet, når jeg ser hvor disiplinert han er når han først bestemmer seg så kjenner jeg at jeg bare sprekker av stolthet! 😁jeg tror 2023 vil bli året der han virkelig oppnår det han drømmer om og jeg unner han det så vanvittig masse! bautaen og klippa mi! ❤️

Nå skal jeg legge meg og på nattbordet står bøkene klare til og bli lest en for en! 😁 en fin måte og avslutte en bra torsdag på 😁 freddan here we come! ❤️

Natta bloggen 🌹

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share