I morgen stiger matprisene – Er dere klar for det?

ALT er så sinnsykt dyrt for tiden og jeg tenker at maten allerede er dyr nok.😳

 

Maten har allerede steget men i morgen stiger prisene enda mer! 😬det har vært på tv igjennom hele dagen og i alle aviser og på alle radiokanaler, det har faktisk vært umulig og ikke få det med seg. Det er nok mange der ute som sitter med en klump i magen og dårlig samvittighet for alt dem ikke kan skaffe til veie.💔

 

I dag etter jobb handlet vi inn middager og fylte fryseren og har gjort det vi kan gjøre for å unngå ett sjokk i morgen, jeg vet ikke om vi sparer noe på denne handleturen og jeg tok meg selv i å mimre tilbake til den gangen man kunne få en hel handlevogn med mat til under tusen kroner.

 

 

I dag betalte vi 1900kr for en handlevogn med nødvendige varer til to personer og jeg grøsser når jeg tenker på alle barnefamilier der ute som har stramt budsjett ifra før, og disse som faktisk ikke har muligheten til å handle inn stort og sikre seg.💔

 

Det er mange som har det langt dårligere økonomisk en det vi har og mange disse økningene påvirker mer en oss, det er helt vanvittig at vi i verdens rikeste land skal betale så mye for ting som strengt talt er helt nødvendige 😕 2023 blir ett dyrt år og jeg tror ikke vi har sett toppene ennå og jeg våger ikke en gang å tenke på konsekvensene for dem som allerede blir regnet som fattige i Norge i dag.💔

 

Hjertet mitt blør for dem.

 

Så til overskriften! har dere tatt noen høyde for denne prisøkningen? gjør dere noe dere ellers ikke har gjort før for økonomien deres? har dere noen tips og råd så bruk kommentarfeltet nedenfor. Jeg gleder meg til å høre innspillene deres! 👇❤️

 

 

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. Det blir tøffare og tøffare det her, prøvde meg på storhandel her en dag med to små på slep, det var bare å glømme. Handla inn en del bakevarer sida eg baka brød og sånt sjøl, men eg trur det begrensa seg ka man kan handle inn, en ska ha plass til det og en må vite at der e midla igjen fram til neste lønn. Handle seinare må vi gjere uansett, og svir gjer det uansett prisøkning eller ei. Nei, eg tørr ikkje tenke på korleis det her ska ende… Strøm, mat, drivstoff, renteøkning… Det kan ikkje gå bra.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg