Jeg har blitt for gammel for dette

Nå er jeg bare 33år gammel men jeg merker at alderen har satt sitt preg på meg, jeg var dronningen av døgning før og kunne gå uten søvn over lengre tid. Nå er jeg skutt etter en natt med rangling og kjenner meg fyllesjuk om jeg ikke holder meg til de faste rutinene og legger meg tidlig.

Jeg har rett og slett blitt for gammel til å bryte rutinene mine og fatter ikke hvordan jeg fant energien til og feste hele nettene før, jeg går utfra at man finner seg ting som blir viktigere for en og at man prioriterer forskjellig. Livet er forandret for alltid.

I går var jeg barnevakt for 3 tantebarn og en hund som har sklidd inni hjertet mitt, vi så masse filmer, spiste masse digg og jentene sa at dem hadde hatt det kjempekjekt med tanta som barnevakt, mission complete! jeg har bare godt av og komme meg utav det vante og trygge og gjøre slike ting, selvom jeg har ett dundrende hode i dag så var det hele verdt det.

Paracet er inntatt og jeg blogger ifra sengen i dag så snart kommer jeg meg til hektene igjen og kan starte denne deilige lørdagen!

Filter på snapchat

Ha en fortreffelig lørdag alle sammen! tusen takk for styrken dere gir meg hver eneste gang igjennom denne bloggen! uten dere ingen meg. 

 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Livet kan vel strengt tatt ikke bli bedre akkurat nå!

Jeg trenger vel ikke å si at vi koser oss for det kan dere se på bildene! 😁

Jeg har sagt en stund nå at jeg trenger en forandring eller at noe nytt skjer, og akkurat nå tror jeg at jeg har funnet det jeg trengte så sårt! og rett og slett føle at jeg gjør noe nyttig, hjelpe venner og få være sammen med favorittmenneskene mine og favoritthunden❤️

Nå ser vi Paddington og spiser digg! jeg håper jeg vinner mange tantepoeng i kveld ❤️

Jeg lever meg på ekte inni rollen som barnevakt!

Jeg husker ikke sist jeg bare levde i nuet, var tilstede 100% og faktisk slappet helt fullstendig av uten noe hig i kroppen, livet kan vell rett og slett bare ikke bli bedre akkurat nå.

Jeg tror ikke vi går tom for verken godterier eller kjærlighet i denne stua på denne fredagskvelden! 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Jeg skal være barnevakt for andre gang siden jeg mistet barna mine for 13år siden

I kveld skal jeg være barnevakt for 3 småbarn og jeg kjenner at jeg gleder meg så stort til og være sammen med 3 av mine favoritter! foreldrene skal få en velfortjent frikveld og jeg skal få kose med tantebarna mine! en helt perfekt fredagskveld i vente.

Sannheten er at etter at jeg mistet mine egne barn så har jeg holdt avstand og vært nesten redd for barn generelt, jeg har rett og slett ikke stolt nok på meg selv og har ikke våget og bli knyttet til noen. Rett etter ruskutt merket jeg at kjærligheten til disse barna bare vokste og vokste og nå har dem valgt meg ut til og være tante Monica. Jeg er virkelig rik i dette nye livet mitt.

Jeg har vært barnevakt en eneste gang i mitt voksne liv så jeg føler at dette er ett stort steg for meg. At noen stoler på meg med barna sine setter jeg veldig høyt og føler meg privilegert som får være en del av livet deres. Barna er fremtiden. 

Slike ting som og få lov og være barnevakt, kjøre lovlig min egen bil og være en del av samfunnet ellers og betale mine skatter og avgifter er helt nye opplevelser for meg, hver enkel småting føles så stort. Sakte men sikkert blir man en del av verden man hele tiden har følt man har stått utenfor.

Nå gleder jeg meg til og dra og kjøpe godter for så og være sammen med disse tantebarna mine hele kvelden! livet smiler! selv om jeg savner de to barna mine hver eneste dag og faktisk enda mer nå når jeg har kuttet rusen. Så får jeg bare ta til takke med og være tanteMonica til jeg ser mine igjen.

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

Skolebildene man helst skulle gjemt bort i en skuff

Jeg har gått igjennom en del bilder i dag og har flere tusen i albumer som jeg har laget meg igjennom årene, jeg har ikke mye bilder ifra aktiv rus og glad er jeg for det men det hadde vært kjekt og hatt noe og vist dere på denne bloggen. I dag har jeg gått igjennom den tiden jeg gikk på videregående og ser faktisk at jeg startet rett etter innleggelse og rehab i 2009!

Rett før den innleggelsen barberte jeg hodet og frisyren ble liksom aldri meg, jeg barberte rett og slett hodet fordi så mange snakket dritt bak ryggen min og dette var min måte og vise hvor jævlig jeg egentlig hadde det inni meg.

Heldigvis ser jeg at det går fremover på bildene og jeg kjenner faktisk ingen som har vært russ flere ganger enn meg selv. Jeg har virkelig brukt tid på og komme igjennom skolen og flere forsøk på og fullføre. Jeg fikk toppkarakterer men det er vanskelig og kombinere skole og rus.

Her ser jeg hvordan jeg sminket meg før og er veldig glad for at jeg har noen flere år på baken, årene har lært meg mye og jeg kunne ønske jeg visste på disse bildene hvor god fremtiden ville bli.

På tross av at jeg byttet rusen min til alkohol etter å ha blitt kvitt narkotikaen klarte jeg og fullføre helse og sosialfag, barn og ungdomsfaget og almenn påbygg. Det viser at mennesker som faller for rusen overhode ikke er dumme mennesker men mennesker som tar dumme valg. 

Når jeg går igjennom disse bildene kommer det så mange gode minner opp, ifra skoletiden med gode vennskap og ett holdepunkt i hverdagen. Skolen fikk ut det beste i meg og det er den smarteste beslutningen jeg noengang har tatt. På tross av store rusproblemer så klarte jeg det og er veldig stolt over vitnemålene mine ifra denne tiden. 

Jeg håper at jeg en dag kan bruke disse til og videreutdanne meg, bygge videre på det jeg har startet og få hjelpe flere med både erfaringen min og alt livet har lært meg.

 

 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Det er FREDDAN folkens!

I skrivende stund sitter jeg på kontoret vi laga i går og kjenner på sommerfuglene som flagrer i magen, det er fredag og min kjære har sin siste dag på jobben før sommerferie i hele 4 uker. Jeg tenker at det er dette som er ekte lykke! det handler ikke om disse store tingene men disse små øyeblikkene av blaff av ekstrem lykke. 

Lykke er ett smil du ikke forventet på gata som endrer en dårlig dag eller når noen sier noe du virkelig tar til deg, lykken kommer ikke av penger eller materielle ting men den ligger inni deg og gir deg små kick der man føler seg ekstatisk lykkelig. Lykke er heller ikke noe man skal føle konstant men noe man jobber for og få føle igjen.

Å føle på ekte lykke er en av disse tingene som driver en fremover, selv på dårlige dager husker man disse blaffene av ekte glede og man vet at om man jobber seg igjennom det dårlige vil man kunne oppleve den igjen, på mange måter er gleden som en rus.

Jeg gleder meg til og leve dette livet og føle på mange slike øyeblikk av ekstatisk glede over noe så lite som og få lov og våkne rusfri i min egen seng og ta fatt på en deilig fredag sittende og skrive til dere.

Ha en fantastisk start på denne fredagen kjære lesere!

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Skrudd sammen mitt eget hjemmekontor!

I kveld har jeg hatt selvhjelpsgruppe og skrudd sammen mitt helt eget hjemmekontor! jeg har før laget ett slikt på kjøkkenet men det er både lite praktisk og det er vondt og sitte der siden benken er altfor høy, så i dag fant jeg ett lite skrivebord som passer helt perfekt med den lille plassen vi har i stuen. Jeg har falt helt pladask og har helt vondt i hendene etter skruingen, vi har satt forholdet på prøve igjen for det er ikke første gangen vi driver med flatpakkede møbler! ❤️❤️❤️

Er det lov og si at jeg er veldig fornøgd med både min egen stil og arbeidsevne? for det er det jeg føler er på sin plass i kveld.🌹😁

Dette kontoret mitt passer perfekt inn i stuen og siden vi har så liten plass ønsket jeg ett skrivebord som ikke tok store plassen, dette kan jeg også bruke som vanlig bord når jeg ikke sitter og arbeider med noe, her kommer jeg til og bruke mye tid fremover! ❤️❤️❤️

Her er linken til innlegget da jeg laget meg hjemmekontor på kjøkkenet, dette blir nå vanlig benk og kjøkkenområde!

 https://monicavederhus.blogg.no/lager-mitt-eget-lille-hjemmekontor.html

 

Hva syns dere?

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Jeg trenger tips ifra dere!

Jeg har aldri i mitt liv møtt to personer som roter så fælt som meg og min kjære og jeg føler at jeg smårydder døgnet rundt! jeg har funnet ut at vi faktisk ikke klarer og skjerpe oss heller og at dette er en del av disse tingene man pent får bli vant med, jeg gjør mitt beste for og ha ett pent og ryddig hjem og vi deler på de meste oppgavene i hjemmet men perfekt får vi det aldri og jeg har rett og slett sluttet og hige etter det også.

I morgen har min kjære sin siste dag på jobb og jeg gleder meg så vanvittig mye til sommerferien, jeg er litt lei av å sitte her aleine og kjenner at jeg trenger en forandring og håper at det er dette jeg leter etter. Jeg føler det er ille hver gang jeg sier at jeg er ensom men det er i grunnen det jeg er for tiden.

Noen ganger trenger man bare noe og jobbe med, noe og fokusere på men man vet ikke hva det kan være. Jeg er på dette punktet nå og håper at sommeren kan gi meg noe og bryne meg på!

Jeg tar gjerne imot tips til hvordan man unngår og være en rotekopp! tips mottas med stor takk, selv om jeg ikke tror noe kommer til og fungere på oss. 

I dag trenger jeg også tips til hvordan jeg skal få dette bordet mitt pent igjen, jeg hadde aldri kjøpt det om jeg visste at det ble så stygt så fort! skikkelig skuffa med andre ord og håper at dere har noen enkle og billige løsninger slik at vi kan redde dette bordet ifra og bli kastet på søppelplassen (Jeg kaster aldri noe som er brukende).

 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

En sprøytenarkoman som er livredd nåler

Tanken slår meg hver eneste gang jeg sitter der i stolen og pulsen stiger idet jeg ser sprøytene på bordet, tenk og være så redd for sprøyter når man har brukt 1 1/2år som sprøytenarkoman der man injiserte dette hver eneste dag selv. 

Etter at blodsykdommen min ble oppdaget lå jeg på sykehus ifra 18.desember til 3.Januar, jeg ble stukket iallefall 10 ganger for dagen og dem tok beinmargsprøver på meg mens jeg var våken, stikkene har gitt meg traumer og jeg håper jeg slipper og gå igjennom dette en gang til. 

Alle mine årer var ødelagte etter den perioden der og jeg måtte på røntgen for og ta en enkel blodprøve, jeg tenker meg gru på denne tiden og unner ikke min verste fiende noe slikt. Autoimmune sykdommer er noe dritt og ingen andre enn dem som har opplevd dem selv vet hvordan det føles, disse sykdommene man ikke kan se på utsiden. Man føler at kroppen svikter en, rett og slett.

Jeg er typen til og fleipe bort ting som egentlig er alvorlige, jeg pleier og si til dem som stikker meg at det er ganske så paradoksalt at en som har vært sprøytenarkoman sitter og er så redd for en enkel blodprøve, jeg ikke redd lenger for hva andre mener og tenker om meg. Jeg er den jeg er om jeg er redd for sprøyter eller ikke. 

 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Nettene er ett helvete

I natt har jeg vært med på en ektefølt krig og da mener jeg en faktisk krig der vi måtte låse alle dører, dekke til alle vinduer og vente på bombene eller å bli tatt av soldater, drømmene mine er til tider så syke at jeg ikke klarer og finne noen forklaring eller mening i dem og det går virkelig utover også dagene mine. Denne natten har vært brutal men jeg har godtatt det som en del av pakken for og klare og komme meg videre.

For det meste går drømmene i at jeg sprekker eller opplever vold, de kan faktisk være så heftige at jeg våkner skrikende i sengen med panikken i halsen, disse drømmene er naturlige og forklarlige med tanke på alle traumene som sitter i meg men noen krig har jeg aldri opplevd og i natt toppet alt seg.

Aldri hadde jeg trodd at så lenge etter ruskutt ville jeg fortsatt ha disse nettene, hver eneste natt men det er som sagt en del av denne pakka jeg har valgt av eget ønske. Jeg er driftig når det kommer til traumer og bearbeider dem hver eneste dag igjennom blogging og i samarbeid med psykolog, det kan være at dette trigger også underbevisstheten og at jeg bare bearbeider det hele når jeg egentlig skal sove søtt. 

Det er torsdag allerede og jeg skal på legekontoret for og ta blodprøve, noe er i veien med meg og jeg håper det bare er bivirkninger ifra vaksinen som går over. Jeg krysser alle fingre for at det er noe man kan gjøre noe med. 

Del bloggen og spre ordet kjære lesere ❤️

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Jeg gleder meg til og slippe og være ensom lenger

Det er tid for årets sommerferie og på fredag starter min kjære på sin! jeg gleder meg så vanvittig mye til akkurat dette akkurat nå at jeg ikke klarer og  beskrive det med ord. Misforstå meg rett! jeg har massevis av mennesker rundt meg og har flere venner enn jeg noensinne har hatt men det er ensomt her i leiligheten over tid og det er alltid best og være to.

Jeg har ikke følt meg så bra de siste dagene og motivasjonen er dalende så nå gleder jeg meg til og ha min kjære rundt meg slik at jeg får disse kickene til og få ting gjort. Jeg er veldig heldig som har han i livet mitt.

Om bare to dager får jeg ha han hjemme i hele 4 uker så vi skal jammen få tid til og bli lei av hverandre! nå teller jeg ned til helg og ferie og satser på at dette blir tidenes sommer.

Hele meg trenger en forandring eller at noe nytt skjer og jeg satser på at denne ferien skal være det jeg behøver! 

 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share