Jeg trenger tips ifra dere!

Jeg har aldri i mitt liv møtt to personer som roter så fælt som meg og min kjære og jeg føler at jeg smårydder døgnet rundt! jeg har funnet ut at vi faktisk ikke klarer og skjerpe oss heller og at dette er en del av disse tingene man pent får bli vant med, jeg gjør mitt beste for og ha ett pent og ryddig hjem og vi deler på de meste oppgavene i hjemmet men perfekt får vi det aldri og jeg har rett og slett sluttet og hige etter det også.

I morgen har min kjære sin siste dag på jobb og jeg gleder meg så vanvittig mye til sommerferien, jeg er litt lei av å sitte her aleine og kjenner at jeg trenger en forandring og håper at det er dette jeg leter etter. Jeg føler det er ille hver gang jeg sier at jeg er ensom men det er i grunnen det jeg er for tiden.

Noen ganger trenger man bare noe og jobbe med, noe og fokusere på men man vet ikke hva det kan være. Jeg er på dette punktet nå og håper at sommeren kan gi meg noe og bryne meg på!

Jeg tar gjerne imot tips til hvordan man unngår og være en rotekopp! tips mottas med stor takk, selv om jeg ikke tror noe kommer til og fungere på oss. 

I dag trenger jeg også tips til hvordan jeg skal få dette bordet mitt pent igjen, jeg hadde aldri kjøpt det om jeg visste at det ble så stygt så fort! skikkelig skuffa med andre ord og håper at dere har noen enkle og billige løsninger slik at vi kan redde dette bordet ifra og bli kastet på søppelplassen (Jeg kaster aldri noe som er brukende).

 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

12 kommentarer
    1. Jeg hørte en gang om en ryddeteknikk som går ut på å ha faste oppgaver hver dag som er overkommelig. F.eks: Mandag: skifte sengetøy, Tirsdag: vaske badet, Onsdag: støvsuge. osv.. I tillegg til det er det greit at alt har fast plass og at alt legges på plass etter bruk😊 Bordet kan du kanskje slipe ned og male / lakke? Håper dere får en flott sommer🌼🌿🌹 Jeg heier på deg❤️

    2. Velkommen i roteklubben..Jeg og gubben..vi roter og jeg rydder,,
      Kan du ikke prøve kontaktplast? Masse fine .
      Jeg kjøpte et brukt bord m hylle under(måtte ha hylle til noe av rotet vårt..)og det har overflate av kontaktplast, veldig fint. Dvs har blitt litt riper da, men er jo bare å ha på nytt lag.

    3. Gå inn på Lindas Dekor her på Facebook.. gå videre til hjemmesiden…. Der vil du finne knall fin folie av alle tenkelige utgaver av god kvalitet som vill gjøre bordet ditt strøkent uten store kostnader.. Lykke til

    4. Puss godt over med fint pussepapir, evt bruke maskin, så bruke liten malerull og gjøre to til tre strøk med fargen dempet sort ( helt matt sort farge) fra Lady interiørmaling. Dyr maling, med verdt pengene når resultatet blir fint.

    5. Hyller med kurver/bokser (både vegghyller og bokhyller) og møbler med oppbevaringsmuligheter har vi benyttet for å ha system på rotet. – et tips er å samle ting som naturlig hører sammen i nærheten av hverandre og i nærheten av der det skal brukes. (f.eks. kommode med sengetøy på soverommet, hylle med håndklær på badet, kurver med lue, votter og skjerf i gangen)

      Sesongklær og sko/støvler kan pakkes i banankasser og oppbevares i bod el.l for å gi en oversiktlig garderobe.

      En kiste med flatt lokk plasseres ved sofaen og brukes både som sidebord og til å oppbevare puter og pledd, et skoskap i gangen fungerer som et sted å legge fra seg nøkler, solbriller etc, og holder gulvet fritt for sko. I en kurv/trekasse på kjøkkenbenken kan man f.eks ha oljer, eddik og krydder.
      Kurver og bokser/esker kan igrunn romme alt fra duker, lys, servietter, luer, skjerf, hansker og ting man vil ha tilgjengelig, men ikke liggende fremme, eller hvis man trenger å rydde opp fort;)

      Bordet kan du slipe ned og male med f.eks Trestjerners gulvmaling, eller rett og slett legge en rund voksduk på 🙂

      PS! Ikke streb etter det perfekte, det finnes nemlig ikke! 🙂
      Det dere har gjort hittil er mer enn bra nok, så gled dere over det.
      De hyggeligste hjemmene er for øvrig der man ser at det bor folk og blir ønsket velkommen selv om det ikke er strøkent.❤

    6. Folie er godt forslag og kan være utfordrende å legge. En bør ha folie som dekker full bredde, så en slipper skjøter. Maling er grei løsning. Puss over med #80 papir og sparkle eventuelle hakk. Bruk maling og rulle av god kvalitet, ja det koster for å få godt resultat. Bengalack og 3-stjerners gulv maling. Bruker en del billige pensler fra Europis, men der en skal ha godt resultat, så er det Jordan i mellomklassen som gjelder.(blå Jordan, tilsvarer Europris pensler).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg