Skolebildene man helst skulle gjemt bort i en skuff

Jeg har gått igjennom en del bilder i dag og har flere tusen i albumer som jeg har laget meg igjennom årene, jeg har ikke mye bilder ifra aktiv rus og glad er jeg for det men det hadde vært kjekt og hatt noe og vist dere på denne bloggen. I dag har jeg gått igjennom den tiden jeg gikk på videregående og ser faktisk at jeg startet rett etter innleggelse og rehab i 2009!

Rett før den innleggelsen barberte jeg hodet og frisyren ble liksom aldri meg, jeg barberte rett og slett hodet fordi så mange snakket dritt bak ryggen min og dette var min måte og vise hvor jævlig jeg egentlig hadde det inni meg.

Heldigvis ser jeg at det går fremover på bildene og jeg kjenner faktisk ingen som har vært russ flere ganger enn meg selv. Jeg har virkelig brukt tid på og komme igjennom skolen og flere forsøk på og fullføre. Jeg fikk toppkarakterer men det er vanskelig og kombinere skole og rus.

Her ser jeg hvordan jeg sminket meg før og er veldig glad for at jeg har noen flere år på baken, årene har lært meg mye og jeg kunne ønske jeg visste på disse bildene hvor god fremtiden ville bli.

På tross av at jeg byttet rusen min til alkohol etter å ha blitt kvitt narkotikaen klarte jeg og fullføre helse og sosialfag, barn og ungdomsfaget og almenn påbygg. Det viser at mennesker som faller for rusen overhode ikke er dumme mennesker men mennesker som tar dumme valg. 

Når jeg går igjennom disse bildene kommer det så mange gode minner opp, ifra skoletiden med gode vennskap og ett holdepunkt i hverdagen. Skolen fikk ut det beste i meg og det er den smarteste beslutningen jeg noengang har tatt. På tross av store rusproblemer så klarte jeg det og er veldig stolt over vitnemålene mine ifra denne tiden. 

Jeg håper at jeg en dag kan bruke disse til og videreutdanne meg, bygge videre på det jeg har startet og få hjelpe flere med både erfaringen min og alt livet har lært meg.

 

 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg