Norges heldigste alkoholiker

Det er disse kveldene jeg på ekte fryktet mest den dagen jeg valgte og sette korken på flasken for godt og faktisk for første gang forsøke dette rusfrie livet, disse fredagskveldene som før handlet om å drikke mest mulig, ha høyest mulig musikk på og få med seg minst mulig…. Det var disse kveldene jeg undret meg over hvordan ville bli men engstelsen var bortkastet energi og nok en fordom jeg selv hadde da jeg kuttet rusen. 

I kveld føler jeg meg som Norges heldigste alkoholiker her i stua sammen med gutta mine! (hannkatten min og min kjære). Freden, denne fredagskosen jeg alltid har drømt om men aldri klart og skaffe meg, denne vissheten om at jeg vet hva jeg har gjort i morgen og slipper og våkne uten og vite hvor jeg er. Man begynner og sette pris på disse tingene litt etter litt og etterhvert som tiden går.

Jeg sier overhode ikke at alt blir perfekt over natta og at bare man kutter rusen så blir alt bra, men jeg sier at det faktisk kan bli bedre! 

Det som er den største forskjellen er det som skjer inni meg på disse kveldene, denne roen jeg har over meg, denne viten om at jeg har det bra akkurat her jeg er. Det er sikkert full fest ute og massevis av mennesker som drikker, men jeg er akkurat her og nå og jeg nyter det.

De fleste kan kjenne igjen denne rastløsheten, problemer med rus eller ei… dette higet etter og være steder, få med seg det som skjer, jeg kan med hånden på hjertet si at dette higet er borte. Det vil jeg kalle ekte sjelefred, og det vet jeg at alle kan få bare dem leter på riktige steder. Det unner jeg hver og en av dere. 

 

Liker du denne bloggen? 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg