40 dager som røykfri

Dette tilsvarer 807 sigaretter, 6456 tjære, 807 nikotin og 641 ammoniakk. Dette tilsvarer 4842kr ifølge Slutta.no!

Da det hadde gått 17 dager fikk jeg en varsel: Hei! Etter 2-4år som røykfri, er faren for å utvikle hjerte- og karsykdom betydelig redusert. Det hjelper ikke å si det til noen som er på 17 dagen uten røyken, da tenker man bare dagen i dag. 

Det har faktisk gått overaskende lett og kutte røyken, det hadde jeg ALDRI trodd! alle som kjenner meg vet hvor glad jeg er i den, hvor mye jeg koser meg med den og hvor vanvittig avhengig jeg var. Jeg har gått igjennom noen prosesser med meg selv og er veldig glad for at jeg tok det på min egen måte og i mitt eget tempo. Om jeg ikke hadde vært helt sikker og hadde bestemt meg i mitt eget hjerte så hadde jeg aldri klart 40 dager.

Innimellom kommer røyksuget og jeg skal ikke rosemale dette for dere, jeg tenker fortsatt på hvor godt det hadde vært med en røyk men jeg står i tanken og tenker den helt ut før jeg agerer.

Min røykestopp startet tilfeldig med at jeg var røykfri da vi lå på hotell med mormor og besten, jeg hadde vært røykfri under hele oppholdet og spurte min kjære om jeg skulle la være og røyke i bilen hjemover, da han sa ja var avgjørelsen gjort. Jeg bestemte meg for og ikke røyke på vei hjem, for så og bestemme meg for og ikke røyke den dagen. Dagen etter ga jeg den nesten fulle tobakken min til mamma, jeg tok bokstaveligtalt en dag av gangen.

Dette har vært en lang prosess, og om noen hadde spurt meg nå om jeg var en røyker hadde jeg sikkert svart ja, hodet har ikke ennå oppfattet denne endringen jeg har gjort etter hele 20år som røyker. I dag klapper jeg meg selv på skulderen! på under 2år har jeg kuttet både rusen og tobakken ifra livet mitt og erstattet det med ting som er bra for meg.

Ha en fantastisk start på denne torsdagen kjære lesere! følg oss gjerne ved og bli medlem i facebookgruppa vår!👇 

 

Liker du denne bloggen? 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Tar av meg hatten for deg altså. For en styrke du har .. stå på videre flinke deg. Jeg er veldig imponert. Ønsker dere en fin advents tid . Stor klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg