Vi har freaket heeeeelt ut!

God kveld venner!😁

Jeg håper at dere har hatt en langt mer produktiv dag en jeg har hatt! 😂 jeg har blitt liggende her og pleid helsa mi i håp om å kunne gå på jobb i morgen i god form igjen! min kjære mann har akkurat tatt oppvasken og jeg har bare sett på han jobbe.😁

 

Vi har også freaket heeeelt fullstendig ut i dette hjemmet her! 😳 vi har hele to ovner på!😳 og julebelysningen skinner opp hele stua våres! vi har nemlig funnet ut at om vi ikke har hele to varmeovner på kommer vi til å fryse ihjel og faktisk bli så dårlige at vi ikke en gang kommer oss på jobb og tjene inn penger til den helsikes strømregningen som venter oss!😬 det er en vond sirkel der man må velge mellom hva som funker best i lengden og aldri i verden hadde jeg trodd at vi ville stå med dette valget i ett av verdens rikeste land!

 

I skrivende stund har vi brukt 3459kr på 15 dager og jeg våger rett og slett ikke å tenke på hva resultatet vil bli når kjære Wattn estimerer 7659kr og denne bare øker etterhvert som dagene går. Jeg NEKTER å fryse i mitt eget hjem og tenker med gru på alle menneskene der ute som må spare på alt det nødvendige som vi mennesker faktisk trenger igjennom dagen, jeg tenker på de eldre som er ekstra sparsommelige og som ifra før har lite, jeg tenker på barnefamiliene.💔

 

 

Hjertet mitt blør når jeg tenker på hvordan samfunnet våres har det fordi dem på toppen skal hove inn penger og ser befolkningen sin lide.💔

 

Mange som har klart seg selv og som har mye stolthet i å greie seg må nå krype til korset og be om hjelp til det mest nødvendige, og hvor skal man gå? jo på ett nav-kontor som er stengt mesteparten av uka og som ikke har kapasitet til å ta imot en så stor mengde og som har mer en nok med å klare det dem har ifra før.💔

 

Jeg har selv gått der i mange år, jeg vet hvor vanskelig det systemet er og hvor skamfult det føles når man ikke greier seg selv.

En skam!😠

 

Jeg satser på jobb i morra slik at jeg tjener inn penger til strømmen. Aldri hadde jeg trodd jeg ville skrive en slik setning, men slik har det altså blitt!

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Hei. Sjekk i wattn appen om du får strømstøtte. Fekk vell en email som du kan legge inn forbruket å rekne ut strømstøtte du får 👌

    2. Kjære Monica

      Husk at regjeringen har lovet å betale alt som er over 080øre pr kwt.
      Min strømregning er ikke større nå men kr 500 mindre enn i fjord på samme tid.
      Jeg passer på å ikke kjøre oppvask og vaskemaskin samtidig… jobber i passe tempo uten å bli for skvett slik at jeg klarer å holde meg luktfri med bruk av såpen og klut. proppen i kummen og minimalt med varmt vann…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg