Ut av meg selv opplevelse

Reklame | Ellos.no

Jeg fikk i dag en melding om jeg ville forhåndsbetale for oppkjøringen i morgen, og valgte å gjøre det sporenstreks for å eliminere en av utfallene i kriseplanen min for i morgen. Nå kan jeg ikke stikke av og bli hjemme og gjemme meg i morgen, for nå har jeg faktisk betalt dyrt for denne oppkjøringen. Når jeg er i slike situasjoner så liker jeg å brenne broer, som når jeg får russug så tar jeg Antabus for å hindre det utfallet i regnskapet mitt. 

Jeg tror jo selvsagt ikke at jeg kommer til å rømme landet, men nå er iallefall den faren eliminert 🙂 jeg er faktisk ganske så rolig til morgendagen og stresser meg ikke opp unødvendig. Jeg har tross alt kjørt over 20 000 km med bilen min, jeg kan reglene, og om jeg styrer så stryker jeg på noe jeg ikke hadde sett komme, eller at jeg faktisk ikke er god nok ennå. 

Det er så mange andre større problemer her i verden, og at jeg stryker påvirker ingen andre enn min egen stolthet. Dette er veien ut for meg, da kan jeg på ekte leve fritt, gjøre det jeg ønsker, og å hjelpe andre enda litt mer når det kommer til det praktiske. Jeg trenger ikke lenger å ta buss til timer på sykehuset, som begynner å hope seg opp i antall etterhvert, og jeg bruker langt mindre penger på taxi. 

Det jeg gleder meg mest til er reisene jeg har planlagt ilag med min kjære, og ting vi har snakket om siden vi ble sammen <3 ting jeg aldri hadde fått oppleve uten å ha lappen og bilen som fører meg rundt. 

Dette er faktisk det største steget jeg har tatt personlig, det er den største forandringen i det rusfrie livet at jeg nå kan kjøre selv. Det gir en selvsikkerhet, jeg føler meg litt mer voksen og ansvarlig, og jeg håper jeg er en trygg sjåfør som passasjerene stoler på. Jeg føler meg ganske så sikker på egen kjøring, og aldri ellers føler jeg meg så fokusert som bak rattet, og alt annet blir skjøvet bort. Kjøring har blitt en del av min terapi og har hjulpet meg i de periodene som har vært tyngst å komme seg igjennom. 

Jeg føler det første året edru har vært fylt med slike perioder, på både godt og vondt. Det er som en syklus og ting dukker opp innimellom som jeg ikke såg komme før det står rett foran meg, og læringskurven har skutt i været. Jeg tenker det blir kjedelig når alt stabiliserer seg og ting blir normalt rundt meg, men jeg satser på å fylle livet med nye og spennende ting som krever at jeg også utvikler meg mentalt. 

Dere blir de første som får vite i morgen om jeg klarer dette eller ikke, og jeg lover å være ærlig samme hva resultatet blir, helt i min ånd. 

Nå gleder jeg meg til mannen min kommer hjem, og jeg har hatt ett koselig besøk av en av mine beste venninner <3 nå blir det middagslaging og det vanlige på en vanlig mandag, og bygge seg opp til i morgen! Nu kjør vi!

 

Klær fra Ellos! Billig og bra utvalg, som passer min lommebok 😉 her med merket Vila som jeg har falt helt pladask for 😉 

Vila//Vila//Vila//Vila//Vila//Vila//Vila

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg