Systemet kan kysse meg i ræva

Reklame | Ellos.no

I dag har jeg vært skikkelig provosert over en samtale jeg hadde med systemet og fikk inntrykk av at det var så ille at jeg hadde sagt ifra meg plassen på klinikk, og at jeg ikke burde bare ombestemme meg slik. Da jeg sa ja til innleggelse sammen med min kjære, så var jeg på en heeelt annen plass! Jeg hadde ingenting og trengte både rutiner og masse hjelp for å klare å holde meg rusfri, jeg hadde ingenting å stå opp til og hadde ingen håp heller for fremtiden uten å legge meg inn først, jeg hadde troen på at en innleggelse ville hjelpe meg med både traumebehandling og masse annet som hadde bygd seg opp over mange mange år, jeg klarte ikke å ta tak i noe selv og takket den gangen ja til dette tilbudet.

Situasjonen min er fullstendig anderledes nå og jeg har tatt tak i samtlige ting som jeg ville arbeide med inne, jeg har fått rutiner i hverdagen og jeg har skapt meg en hverdag der jeg ikke kjenner sug etter alkoholen what so ever! Jeg har faktisk ikke kjent sug siden Desember, og det er KUN på egenvilje og min egen motivasjon for dette, og systemet har ikke vært tilstede en eneste gang! Jeg mener det er feil av systemet og komme nå! 139 dager etter at jeg kuttet alkoholen med egen fri vilje og prøve å fortelle meg at det er feil av meg å ikke legge meg inn nå, og dermed miste min mulighet til å få ta lappen nå og fortsette med de tingene jeg har funnet min motivasjon i. Jeg vil ha meg frabedt å høre at det er ett dumt valg av meg, fordi lappen ikke er viktigere enn helsen min. SELVSAGT vet jeg at lappen ikke er hele verden, og at det ikke kan være den eneste grunnen til at jeg lar være å få hjelp! Jeg er ikke dum heller. Jeg har veldig mange grunner til å ikke legge meg inn, og den største grunnen min er at jeg har klart meg nå så lenge med egne teknikker som har funket helt utmerket for meg, jeg har jobbet hver jævla dag for å bygge meg selv opp mot alt jeg har fått slengt i trynet av utfordringer og dritt. Jeg har brukt bilkjøringen og alle tingene jeg har gjort som motivasjoner for å holde frem denne prosessen! Og det har fungert.. da kan ikke systemet komme 139 dager etterpå og si at jeg har feilvurdert dette, og jeg hadde hatt nytten av dette. Skulle jeg da ventet i alle disse 139 dagene på en innleggelse som kunne skjedd nå ut i Mai? Da hadde jeg vært på fylla for lenge siden om jeg skulle ventet på dette. Det er ingen poeng i at systemet jobber så treigt, at jeg som har vært rusfri så lenge skal bli behandlet som en som driver på fortsatt! Jeg skal jaggu har respekt for det jeg har gjort, og hvor langt jeg har kommet HELT på egenhånd, og jeg tenker at systemet ikke kan forvente en dritt av meg, for denne knallharde jobben som har gitt store forandringer, skal jeg ha æren for, og ingen innleggelse hadde klart å fått meg rusfri…. det er JEG som står for den jobben, og jeg klarer meg veldig bra! Jeg forventer egentlig at andre skal forstå at jeg selv tar de beste avgjørelsene for min egen rusfrihet, for jeg har bevist at jeg vet best når det kommer til akkurat dette, og jeg forventer egentlig at jeg slipper flere slike samtaler som egentlig bare gjor meg skikkelig provosert. Det er ingen poeng i å lukke kontorene og stenge ned omtrent all kommunikasjon og ikke følge med på brukerene sine, for så å komme så lang tid etterpå og prøve å belære meg med hva som er best for meg selv. Lytt heller til folk som vet hva dem snakker om.

Jeg har hele tiden hatt en holdning om at det er her jeg skal bo, det er her jeg skal ha ett bra liv fremover, så det er akkurat her jeg må bygge opp livet, det er her jeg må skaffe meg relasjoner til andre og finne min plass i samfunnet vi bor i, så å legge seg inn i noen måneder hjelper ikke meg mer enn det jeg gjør akkurat nå hjelper. Det jeg gjør her varer livet ut, og jeg elsker at jeg kan jobbe med ting jeg brenner for og som gir meg masse motivasjon til å holde meg rusfri selv. Jeg har funnet min vei utav dette helvetet av ett liv jeg har hatt, og jeg har så mange ting å leve for og er på en heeeelt annen plass enn da jeg takket ja til denne innleggelsen.

adidas Sport Performance//adidas Sport Performance//adidas Sport Performance//Reebok Classic

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg