Sunday funday!

Reklame | Ellos

I dag våknet jeg med ny giv som alltid, og sitter og nyter den faste morgenkaffen som er obligatorisk! Været er nydelig og det har det vært hele denne helgen. Jeg har hatt en fin helg tross ryggen som svikter meg, og knærne som blir skadet av at jeg reiser meg feil og legger all belastning på dem. Fredag var vi i tradisjon tro på quiz og kom på sølvpallen, pluss at vi atter en gang vann for navnet! I går var jeg ute i gata med en av mine beste venninner med barna hennes og kosa oss masse! Senere på dagen fikk vi besøk og såg tv 🙂 det er merkelig at en alkis sitter en hel Lørdagskveld og ser Hotel Sæsar og faktisk koser seg med det! Men slik har det altså blitt.

Jeg har rett og slett vært edru så lenge nå, at det har blitt den nye normalen, så å feste eller drikke nå blir helt unormalt for meg, og jeg savner ikke dette intense stresset over det hele, og er så glad hver gang jeg kan unngå dramaet som utspiller seg. Det er liksom ikke min sak lenger, og jeg brukte som regel å være midt oppi det hele. Jeg nyter dette å være klar i hodet, vite hva jeg har gjort og hva som har blitt sagt, jeg liker liksom denne nye kontrollen jeg har over livet mitt, der jeg kan velge hva jeg ønsker å delta på og ikke. Før var det alltid alkoholen som bestemte over meg, og grepet det hadde om meg var ubeskrivelig. Folk kunne behandle meg akkurat som dem ville, men jeg var fortsatt tilbake og hadde tilgitt om dem hadde alkohol på en dag jeg var uten. Nå har ingen dette middelet dem kan bruke mot meg, og det er mange jeg rett og slett ikke behøver i livet mitt. Om jeg blir behandlet dårlig nå har jeg endelig ett valg om å kutte ut mennesker som ikke er bra for meg, det har jeg aldri hatt. Da jeg møtte Sebastian fikk jeg helt sjokk over måten han behandlet meg på, med respekt og han var høffelig mot andre, dette var helt anderledes for meg, og en av grunnene til at jeg falt for han!

Etter at jeg ble litt friskere i hodet og fikk alkoholen på avstand vokste respekten for meg selv opp, og dette er noe jeg aldri har hatt før. Med den voksende respekten vokste også en kjærlighet for meg selv, og det er godt å være glad nok i seg selv til å slutte å drikke. Uten disse to tingene hadde jeg aldri klart meg, og jeg tenker at om man ikke respekterer seg selv eller er glad i seg selv, så kan ingen andre være eller gjøre det heller. Det høres ut som en klisje, og jeg har hørt dette mange ganger før og tenkt det bare er dumt, men det stemmer faktisk. Den viktigste personen du har i ditt liv, er faktisk deg selv og av og til må man være egoistisk nok til å sette seg selv i førersetet av livet sitt. Ta valg som er rett for deg selv og sett deg selv først. Om du ikke har det bra, kan ingen rundt deg heller ha det, og du er ikke selvopptatt fordi du kutter alle disse negativitetene rundt deg. Det er du som er sjefen, og etterhvert ser man resultatene, og dem er fantastiske <3

Saint Tropez//Saint Tropez//Esprit

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg