Politiangst

Som både narkoman og alkoholiker har jeg alltid hatt en politiradar i kroppen som går amokk bare jeg ser en politibil, pulsen stiger og hjertet hamrer løst i brystet og jeg gjør meg klar til å springe for livet…. 

Denne lille funfacten om rusfriheten tenkte jeg og dele med dere, for denne angsten for politiet gikk smått og sen over etterhvert som hjernen klarte å koble at jeg faktisk ikke har gjort noe galt og lever som alle andre innenfor regler og normer, jeg sier ikke at jeg har vært kriminell og utenfor loven noengang men som rusmisbruker har man en slik innebygd angst for disse politifolkene som helst ønsker og ta oss, av gode grunner. 

Etter at jeg ble rusfri så forsvant denne angsten hver gang jeg ser en politibil eller en politibetjent, det løsnet litt og etter at jeg fikk lappen var jeg helt sikker på at jeg ville bli stoppet ved enhver anledning, siden jeg er jeg. Jeg har faktisk ikke blitt stoppet en eneste gang, bank i bordet og føler både på skuffelse og en lettelse over dette. Det er godt og bli behandlet som en “normal” person igjen for det er mange år siden panikken ikke har bredd seg utover kroppen idet jeg har sett dere på lur. 

Jeg har sagt at enten så vet dem alt jeg gjør og alt om livet mitt nå, og ikke gidder og bruke energien sin på meg ellers så har de bare glemt meg 🙂

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Jeg har oppdatert gruppa jeg har til bloggen på Facebook! Her vil jeg poste alle nye innlegg slik at det blir lettere og følge med! Meld dere gjerne inni denne gruppa ved 

å klikke på linken! ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. «men som rusmisbruker har man en slik innebygd angst for disse politifolkene som helst ønsker og ta oss, av gode grunner».

      Mener du at politiet har gode grunner for å ønske å ta rus(mis)brukere?

      1. Mente det mer som en spøk eller med humoristisk sans, for jeg selv har aldri vært spesielt kriminell og har egentlig bare gjort ting som har gått utover meg selv, men har alltid hatt denne innebygde angsten for politiet, helt uten grunn 🙂

    2. Jeg reagerte også litt på den. Det kan kanskje oppleves som flisespikkeri, men hva rusfrie rusavhengige sier er faktisk viktig siden de har funnet en vei ut av uføret, og spesielt når det man sier når ut til mange. Det handler om hvilke holdninger man fronter ovenfor rusavhengige og ord har makt, så bevissthet om hvordan man ordlegger seg er viktig. Med en rusreform på trappene, så er dette blitt litt avleggs holdninger. At politiet jakter på syke folk hører ikke hjemme noe sted (selv om de synes det selv) , og det er på høy tid at straffen blir til hjelp.
      Ellers så liker jeg bloggen og ærligheten din, du er knalltøff.

      1. Helt enig med deg! fokuset har blitt mye bedre de siste årene når det kommer til hjelp isteden for straff og jeg har “vokst opp” når det ikke var slik. Innlegget var egentlig ment mer med humor 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg