Økonomisk trygghet

Nå våger jeg ikke å tenke over hvor mye penger jeg har kastet bort på rusen iløpet av 18år i hyperaktiv rus men jeg vet at det har vært år der jeg har levd på ingenting og har stått uten og vite om jeg får betalt strømmen og husleigen.

Jeg vet så altfor godt hvordan ett shampokjøp veltet hele budsjettet men er på mange måter glad for at jeg alltid har måttet spare til de tingene jeg har kunnet kjøpt, jeg tenker man lærer mye av og være blakk og man får brukt fantasien på andre måter enn når man alltid har til det man trenger. 

Det jeg nyter mest i denne rusfriheten er den økonomiske tryggheten i og vite at man har penger til regningene som kommer og man vet at man har mat på bordet til neste utbetaling.

Jeg nyter når jeg faktisk har penger og legge av til dårligere tider og slippe denne usikkerheten rundt om pengene strekker til hele tiden, den angsten for penger unner jeg ingen.

På mange måter er kaos i økonomien skadelig for selvbildet, man skal på en måte takle den delen av voksenlivet. Når det ikke fungerer kan det faktisk gå på helsa løs.

Endelig har det ordnet seg for oss, vi har ikke massevis av penger men vi har akkurat nok til og få hjulene til og gå rundt. Det er en bragd etter og ha vært nedlesset i gjeld siden jeg var 18år, og endelig kunne si at jeg har kontroll over egen økonomi og kan få lån om jeg søker. Selv det og kjøpe seg en mobil på avbetaling, det er ikke noe og anbefale men jeg kan faktisk gjøre det om jeg vil 🤩

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg