Kjærleiken blomstrar!

Ett par som oss har oddsen imot oss, vi har utfordringer andre ikke har og noen ganger så er det enkleste og bare gi opp, gå ifra hverandre og gi slipp. Respekten jeg har for mannen min er ekte og spesiell, fordi jeg aldri med hånden på hjertet har respektert dem jeg har vært sammen med, og har vært mer utro enn trofast igjennom hele livet.

 

Vi har satset på hverandre, gitt vårt alt og har vært brutalt ærlige med hverandre hele veien, min mann visste alt om meg allerede etter en uke sammen med meg, så når han fikk servert historier etter historier ifra mennesker som var imot dette forholdet, så hadde jeg allerede fortalt han alt han fikk høre. For første gang følte jeg meg respektert, trodd på og faktisk elsket, og tilliten til han hadde han ifra første stund! Ei jente som aldri hadde stolt på noen i hele sitt liv, klarte å slippe ett menneske inn, og faktisk ha tillit ifra første stund, det er ekte og spesielt det. 

Jeg setter oss alltid først, og forholdet våres beskytter jeg. Om noen truer forholdet våres eksploderer jeg, på lik linje om noen snakker om barna mine, jeg beskytter oss og verner om oss hele veien. Det er vi som er først i livene våres, så kommer alt senere. Jeg elsker faktisk mannen min med hele mitt hjerte, og det er rart å si for meg, for jeg har alltid elsket med primisser, det har aldri vært ubetinget kjærlighet jeg har kunnet gitt, fordi jeg aldri har visst hva ekte kjærlighet faktisk innebar.

For meg har kjærlighet handlet om svik, vold og løgner, det har vært noe jeg alltid har ønsket, men aldri trodd på, dette med å stole på ett annet menneske, og gi dem ditt alt, det har aldri vært i min verden. Jeg har noen skader, som jeg sikkert må leve med resten av mitt liv, jeg er alltid redd for å bli forlatt plutselig og helt uten grunn, jeg vil alltid innerst inne tvile på kjærligheten, men jeg er denne gangen villig til å satse! 

Alle som kjenner meg vet at jeg alltid har sagt at jeg aldri skal gifte meg, det har aldri streifet tankene mine å stå brud i en kirke, ikke fordi jeg syns ekteskap er tull og oppskrytt, men fordi jeg setter ekteskapet over alt. Ekteskap skal inngåes når du elsker det mennesket så høyt, og respekterer mennesket så mye at du er villig til å love trofasthet igjennom resten av livet, ekteskapet er ikke noe man bare vifter bort, og bryter helt utav det blå, det varer livet ut. Den dagen jeg skal gifte meg, så skal jeg være 100% sikker på at det er dette mennesket jeg ønsker å dele resten av livet sammen med, uannsett utfordringer og problemer, så skal det fikses sammen, og det er ett alvorlig løfte for meg.

Jeg har faktisk blitt spurt mange ganger om forlovelse og giftemål, og jeg har sagt nei alle gangene. Jeg tar dette gravalvorlig, og når jeg først gjør noe, så skal det være skikkelig, og for første gang så føler jeg meg trygg på dette valget. Ett forhold er ikke enkelt, og noen ganger har man lyst å bare gjøre det slutt, og ta den enkle løsningen ut, men aldri har det streifet meg alvorlig, disse tankene. Jeg er villig til å gjøre alt for min partner, jeg er villig til å ofre alt for bestevennen min, og den jeg respekterer mest her i verden, jeg tror dette er ekte kjærlighet, og for første gang i mitt liv er jeg villig til  satse alt på dette forholdet, og det blir en glede å stå brud sammen med verdens beste mann om 2år! 

Ekte kjærlighet handler ikke om disse sommerfuglene man har i magen den første tiden, det handler ikke om at man er kjempeforelsket i partneren sin, det handler rett og slett om å finne en man orker å leve sammen med, og som man ønsker å legge seg sammen om kveldene, på tross av alt som skjer rundt en, det handler om å finne den som gir deg freden i sjelen når du stresser som værst, og den som kan jekke deg ned når du behøver det, det handler om alle disse småtingene i hverdagen som gjør at du tenker at du er verdens heldigste som får lov å dele dagen sammen med dette mennesket.

Tillit er alt, og ett forhold uten dette er dødfødt, tilliten er det som er viktigst i ett forhold, og det som holder man sammen i dårlige perioder. Kjærligheten man viser hverandre trenger ikke å være i offentlig klining og kjærtegn, det kan være å varme en kaffekopp i microen når du ser den andre trenger den, eller å si at man er glad i hverandre når du ser den andre sliter litt. Å fokusere på det som holder man sammen er viktig når man er i full krangel og du ser sider ved partneren din du ikke liker så godt, jeg vet mine grunner til å kjempe hardt for dette forholdet mitt, på tross av at vi har alle oddsene imot oss. Jeg er oppriktig glad i mannen min, jeg respekterer han høyt, og vi har det vanvittig morsomt sammen! 

Vi er motsetninger av hverandre, jeg sier alt jeg tenker, og han tenker før han sier noe, han er tryggheten og roen, og jeg er kaoset og virvaret, han er min jing til min jang og vi passer bare sammen på merkelige vis. <3 jeg er så glad for at jeg av alle har fått oppleve ekte kjærlighet til noen andre enn bare barna mine

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg