Halve meg er borte

Det er påske og det er tid for familie, alle tradisjonene er forbundet med barna i huset og all kosen er laget til fordi barna skal få disse høytidene som barna ser slik frem til. Ingenting er det samme uten dem. 

Det er noe med disse høytidene, man får tid til og reflektere over hva som er borte og betydningen og størrelsen på savnet. Jeg er vant med å flykte i rusen og kan ikke huske og ha vært edru en eneste påske før, savnet har blitt drukket bort og glemt og nå har så mange år med savn og tanker og ta igjen. Å være mor på avstand er verst i disse periodene, der alle minnene dukker opp igjen og det føles som i går at barna var her med meg.

Jeg har kommet langt og klarer meg veldig bra, men noe inni meg er borte. Jeg har ruset bort alle disse årene og når savnet er som verst nå så kjenner jeg at jeg forstår den gamle meg. Hadde jeg ikke all denne kunnskapen jeg har tilegnet meg hadde jeg tydd til flasken igjen, men jeg er smartere nå. Denne smerten vil gå bort men savnet vil alltid være der, det handler om hva jeg gjør med det.

Når man snakker om å ha alt man trenger og ønsker seg, men være uten den ene biten forstår jeg veldig godt. Jeg har absolutt alt jeg har drømt om foruten barna mine, det er vondt og forsone seg med at jeg har mistet dem på veien, det kjæreste jeg hadde ble tatt ifra meg. Å skape seg ett liv uten barna sine sitter langt inne, dem er jo meningen med livet og å skape seg en ny mening tar tid, nå må jeg leve for meg selv og det er noe jeg aldri før har gjort. 

Å bryte mønster er noe jeg jobber med hver eneste dag, jeg håper at neste påske kan jeg sitte her og tenke positive tanker og få dette savnet på avstand. Jeg har bare vært edru i to påsker, ingenting forandres på så kort tid og tålmodighet er det eneste som vil hjelpe. I natt har jeg drømt om barna mine igjen og jeg våkner og er litt skjør, drømmene er så ekte og det er så deilig helt til jeg våkner og innser realiteten. Høytider er noe dritt uten barna, men jeg har allerede forandret mye i riktig retning og akter og fortsette. 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg