Fullstendig lockdown!

Etter at jeg var med psykolog i dag har jeg sovet på sofaen siden og våknet rett før min kjære kom ifra jobb. Disse timene kjennes ut som treningstimer og etter disse er jeg helt fullstendig tappet, timen i dag var ikke særlig vanskelig men den tok all energien jeg trodde jeg hadde. 

I dag snakket vi mye om hvordan jeg har det akkurat nå, og gikk ikke innpå traumene noe særlig. Jeg er inni mitt tåleransevindu og føler meg ikke aktiv for tiden, og ønsker meg heller ikke tilbake. Det er viktig for meg og bearbeide disse spøkelsene ifra fortiden for og slippe at dem innhenter meg og ødelegger livet mitt senere. Det handler ikke om at jeg er traumatisert døgnet rundt, det handler ikke om stor angst og anfall, det handler rett og slett om at riktig person på riktig plass kan ødelegge hele meg, jeg blir kastet tilbake og jeg akter ikke å leve slik lenger. Jeg gidder heller ikke og være lukket rundt dette og selv gjøre dette til noe tabu. På denne bloggen får man bare min sannhet og min ærlighet.

Den siste tiden har jeg blitt flinkere til å kontrollere mine egne traumer, og har faktisk gjort store fremsteg! jeg gikk inni denne traumebehandlingen med dårlige holdninger og trodde det ikke ville fungere, men jo mer jeg snakker åpent om dette jo mindre kan disse skade meg. Jeg er klar til å ta fatt i disse tingene og faktisk gjøre noe med dem, jeg finnes heller ikke flau over å behøve en psykolog til og rydde opp mitt indre heller lenger…. Det finnes ikke noe unormalt å behøve hjelp noen ganger. 

Jeg har som sagt sovet siden timen og jeg tenker det sier sitt om hvor hard denne behandlingen er, jeg starter prosessen flere dager før den faktiske timen og jobber aktivt med meg selv… Man blir sliten av slikt og jeg har faktisk godtatt dette, at jeg ikke tåler like mye lenger. 

Det er viktig og godta sine egne begrensninger og sette grenser for seg selv, det har jeg lært i dag! 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg