Evig eies ikke ett dårlig rykte

I dag har vi tatt det helt piano i heimen og det mest produktive vi har gjort er og fylle opp igjen kjøleskapet etter julas herjinger 😂 vi satser på ett sunnere år også når det kommer til maten.

I kveld skal vi ha gruppe som alltid på onsdager ❤️

Du vet at du har komt deg opp igjen når politimannen du har hatt en god del med og gjøre sier at du ser bra ut 😁😂 evig eies kun ett dårlig rykte sier sangen til Henning Kvitnes men jeg motbeviser denne strofen hver eneste dag. Hver dag kommer beviser på at også ett dårlig rykte kan snus ❤️ I starten av en slik prosess føler man at det aldri vil bli bedre men etterhvert går ting seg til.

Poenget mitt er at om jeg med det dårlige ryktet jeg hadde har klart og renvaske navnet mitt så kan de fleste andre også klare det samme ❤️

 

 

 

Vi blogges etter gruppa! 

 

 

 

 

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

6 kommentarer
    1. Jeg prøvde å svare under kommentaren din i et annet innlegg, men tror at jeg ble blokkert. Hvorfor ble jeg blokkert?

    2. Jeg var nok blokkert en stund. Jeg fikk ikke postet kommentaren.
      Jeg skrev om viktigheten av glede, osv. Så lurte jeg litt på hvordan du forholder deg til glede opp mot når uro og hendelsen i jula påvirker( jeg brukte litt andre ord…) Jeg fikk sinne fra deg tilbake, og det undrer jeg over. Hvorfor får jeg irritasjon, indignasjon og affekt fra deg?
      Du profilerer deg på dine utfordringer omkring disse tingene, og velger også å starte i ny jobb for å støtte andre mennesker. Jeg opplevde meg rammet av et sinne jeg ikke forstår at er berettiget.
      Det er min kommentar.

      1. Du skrev: Glede er bra, det motiverer. Glede over lesertall er også bra. Innhold er viktig for å belyse det som gjerne blir gjemt unna og tiet. Men, det du har tatt opp i det siste – i jula – er forholdene i familien. Uro i jula, på julaften, slik jeg tolket det.
        Jeg forstår ikke helt den gleden ift. hva som er hva her.

        Jeg svarte: Så alle mine innlegg i jula har handlet om juleaften som ikke gikk som forventet?
        Jeg har ikke delt noe glede?
        Har hele jula blitt ødelagt på grunn av en liten ting? Er det slik jeg fremstår? Virkelig?

        Og det fikk jeg ingen svar på. Ikke prøv og fremstille at jeg blokkerer folk her inne for det stemmer overhode ikke.
        Jeg har aldri blokkert noen ifra og kommentere her inne.
        Nå har jeg prøvd og svare deg hyggelig veldig mange ganger, men det eneste jeg føler du prøver og gjøre er og undergrave min troverdighet. Hele tiden får jeg småstikk ifra deg og når jeg velger og ikke svare deg blir du fornærmet over det også. Jeg aner faktisk ikke hva du ønsker ifra meg.

    3. Det er trist å se at du omtaler meg så ubetinget negativt. Jeg virker å være et fælt menneske i dine øyne. At jeg etter din mening angivelig ønsker å undergrave din troverdighet, du mener at jeg kommer med småstikk, og i tillegg at jeg skal «ønske noe fra deg», noe du får til å lyde negativt også, slik jeg leser deg.
      Igjen, jeg fikk faktisk ikke postet kommentaren, slik jeg har fortalt. Jeg prøvde igjen, men den samme meldingen kom opp. Det om det. Mine kommentarer er aldri ment negativt, stikke, eller undergrave din troverdighet. Det er helt forferdelig å i det hele tatt få så alvorlige beskyldninger lagt på meg. Det er ikke slik jeg er som menneske, eller noe jeg kjenner meg igjen i.
      Det er mulig at du ikke liker og er komfortabel med at jeg er såvidt direkte på erfaringer jeg har, og som kan være på kollisjonskurs med det du mener og opplever. Sånt kan oppleves sterkt om man er i prosess hvor opplevelser fortsatt bearbeides. Traumebearbeiding er krevende, det er en lang prosess, og jeg vet mye om det av egne erfaringer. Jeg har også mine egne erfaringer, men vi to er ikke like. Derfor er der ingen fasit jeg eller andre kan legge frem. Det er kun godt mente ord og intensjoner. Ingenting er vondt tenkt eller ment. Vi har alle våre erfaringer i livet, og jeg har sett at der er flere enn meg som har kommet med godt mente råd når du «roper høyt»i tekstform, og beskriver dine følelser og opplevelser. Det er helt normalt å ønske å hjelpe, å prøve å si noe om det vi som lesere blir til del gjennom det du velger å åpne opp om. Jeg opplever det som urettferdig og uriktig å få sinte ord og affekt fra deg fordi jeg bare ønsker å bidra positivt. Vi er på ulike stadier i livet, åpenbart.
      Livet handler også om hvordan vi samhandler med andre mennesker. Forståelse, åpent sinn og empati er gode stikkord, og som er fine å omsette til praksis.

      Det er så underlig når du mener at jeg «ønsker noe fra/av deg». Skal jeg respondere på det, så blir det; Jeg ønsker at du skal ha det bra. Godt ment.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg