ett stort overgrep av systemet

FOR en dag! jeg har mesteparten av dagen sove meg igjennom og tror jeg har feber på gang. Fullstendig utslått men med godt mot! Jakten på kjærligheten suser i bakgrunnen og dette er dagen for tv jeg ellers aldri ser, rett og slett fordi jeg ikke får det med meg uansett! aldri under normale omstendigheter hadde jeg satt meg ned med dette programmet, så jeg tror jeg er litt syk. 

Jeg kjenner jeg misunner min kjære litt i dag som er friskmeldt og kunne starte hverdagen i går og det er han som har smittet meg.. hehe.. 

At jeg har rykket opp og inni styret i dag endret noe som kunne blitt en meget dårlig dag og akkurat nå bruker jeg det for alt det er verdt! jeg gikk glipp av gruppa forrige uke av samme grunn og det ville vært veldig trist om jeg atter igjen må melde avbud og sette inn en leder igjen i morgen, men det ser nok slik ut nå.

Jeg kjenner behovet mitt for gruppa kommer når onsdagene nærmer seg helt upåvirket av hvordan formen er eller sinnstemning, jeg trenger liksom gruppa når jeg er ekstatisk lykkelig men også når jeg føler på dyp sorg, jeg hadde trodd gruppa var noe jeg behøvde når jeg var nede og følte for å tømme meg til noen som jeg vet forstår, men det har vist seg mange ganger at dette behovet også er der når ting er helt ok. Man blir avhengig av gruppe rett og slett. 

Nå har jeg drevet denne gruppa mi siden februar i fjor og den har blitt ett fast inventar i hverdagen min og det er underlig uten den. Nå har jo gruppa blitt kraftig motarbeidet av korona og nedstenging, men vi har hatt hverandre på tross av dette og jeg er glad jeg fikk startet før alt ble lukket ned. Jeg brukte lockdownen til å slukke branner overalt og prøvde å hjelpe så godt som jeg kunne. Jeg fikk mye å gjøre og jeg tror dette førte til at russuget ikke meldte seg så kraftig som det kunne, jeg var tross alt akkurat sluttet. 🙂

De fleste her jeg bor stod uten ruskurator og ante ikke hva som ville skje, og situasjonen var ganske så dramatisk her siden alle hadde mistet en ruskurator dem hadde hatt igjennom mange år. Ruskuratoren til meg og mange andre flyttet og fikk ikke komme tilbake i stillingen sin, noe jeg tenker kommunen her virkelig taper på og vi har mistet den beste vi kunne hatt. Jeg har selv hatt kontakt med henne igjennom ett tiår, og den relasjonen klarer man aldri og bygge oppigjen. Jeg syns det rett og slett er galskap og ikke la denne ruskuratoren få lov og ta ett år permisjon for så og komme tilbake igjen til oss som faktisk trenger henne.

Jeg er verken høy på meg selv eller tror jeg er noen helgen, men uten meg under korona hadde mange hatt det mye værre enn dem hadde det, og systemet hadde kansje sett alvoret om jeg ikke hadde hjulpet så mye til. Det var en uhyggelig stemning i mange og mange følte på frustrasjonen og raseriet mot systemet den gangen, jeg var den som roet ned mange av disse situasjonene så dem ikke eskalerte. Det værste for noen som ikke har mye er når ting blir rotet med, som avtaler, utbetalinger eller at man ikke vet hva som skjer i sakene sine! å ta ifra oss en ruskurator som har vært her så lenge tyder på at dette feltet ikke blir tatt tilstrekkelig på alvor og jeg føler det som ett overgrep på de enkelte dette går utover! 

I de første og kritiske månedene jeg selv var rusfri stod jeg fullstendig uten noen ruskurator eller hjelp ifra systemet, mens jeg ventet på at min nye ruskurator skulle utdanne seg og komme inn som den nye. Tiden blir jævlig lang når man har problemer, vi har ikke tid til å vente når vi står med viktige ting som ikke blir ordnet og det fører til en dårlig stemning mellom klient og systemet….

Jeg tenker at stedet jeg bor på har mistet en stor ressurs fordi forholdene hun bygget opp var bygget opp på de riktige verdiene, og alle merket at hun jobbet for oss, det er ufattelig trist at min kommune som jeg er så glad i føler dem ikke har behov for noen som har reddet så mange liv her i kommunen. Rett og slett skammelig og ett stort overgrep på oss som faktisk trenger henne.

Jeg kjenner at jeg blir kjempeprovosert men prøver å forholde meg sakelig, hva som skal til for at noen ser alvoret i situasjonen? det er nedprioriteringer i en seksjon som er så viktig for samfunnet våres, og for så mange mennesker! 

 

 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Jeg har oppdatert gruppa jeg har til bloggen på Facebook! Her vil jeg poste alle nye innlegg slik at det blir lettere og følge med! Meld dere gjerne inni denne gruppa ved å klikke på linken! ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg