Ett levende helvete

 

Dette livet som skulle bli så bra bare man kuttet rusen, om jeg hadde visst det jeg nå vet så vet jeg faktisk ikke om jeg hadde våget og forsøke en gang. Det går i bølger og man må bare holde seg fast og satse på at det går bra til slutt.

Det slår meg hvor mye som faktisk skal til for at slike som meg klarer seg og jeg er langt mer privilegert enn mange andre. Jeg har mange ting som holder meg igjen i stormene som mange andre faktisk ikke har, og jeg forstår så veldig godt at så mange bare gir opp.

Man skal jammen være sta som faen for og klare dette for noen ganger har man faktisk bare seg selv igjen og kjempe for. Det er bare tilfeldigheter som har ført til at jeg i dag kan ta fatt på min 554 dag som edru og rusfri, dette er virkelig en kamp for livet.

Jeg tror at ingen som ikke har kjent på dette selv kan forestille seg hvilke krefter som er i omløp, hvor sterk rusen er på mennesker som meg og hvor vanskelig det er og bygge seg opp sterk  nok til og stå imot. På gode dager er det en enkel sak, men livet skjer og automatiske reaksjoner i kroppen er vanskelig og gjøre noe med. Noen ganger føles det som ett levende helvete, ett helvete ingen kan se på utsiden og en personlig kamp på liv og død.

Det er så mange i samme situasjon og som kjemper akkurat den samme kampen som jeg, og som ikke har alle disse tingene som holder meg igjen når det er som verst, det er disse jeg brenner for og som jeg har valgt og være åpen for. 

Rusavhengighet er en sykdom som er livsvarig, den vil alltid være der og om man ikke konfronterer den daglig vil man falle tilbake. Det eneste som fungerer for meg er og snakke med likemenn og dele historien min. Der får jeg høre om marerittene som vil komme, disse store kampene jeg må kjempe og om alle disse småtingene andre mennesker aldri en gang har hørt om. Det fikser ikke problemene eller eliminerer alle farene men man vet at man alltid har noen som forstår i nærheten av seg.

Det er det som betyr noe. 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

8 kommentarer
    1. Å bli rusfri er noe vi må jobbe for hver eneste dag. Jeg VET hvordan det er. Har selv vært rusfri i 2 år nå veldig snart .

    2. Du skriver det er tilfeldigheter at du i dag fortsatt er rusfri….nei, kjære deg. Det er DU som har klart og fortsatt klarer å stå i LIVET, ditt liv, som rusfri !!
      Jeg heier på deg 😊

      1. Enig, det er ikke tilfeldigheter som loser deg gjennom helvete. Det er hardt og målbevisst arbeid. Se for deg en lang, dyp grøft som skal graves for hånd, du må, for grøfta er livgivende. Og når du har kommet til enden, må du begynne vedlikeholdet.

    3. Godt beskrevet synes jeg Monica 💚✌️ meget god oppsummering med få ord

      Stay safe and hang in there 😃

      JT

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg