Ett barn som fikk 2 barn

Jeg har brukt hele denne tirsdagen på dette, dette jeg aldri trodde jeg ville våge og gjøre, dette som har vært det jeg har vært mest redd for men mest klar for etter alle disse årene med skylapper og skam. Skam over å ha mistet barna mine til barnevernet.

Jeg ser ett barn som fikk barn. Jeg ser ett skadet barn som fikk to barn og massevis av voksne mennesker som bare så på, bare ventet på at det store toget som kom i full fart skulle smelle men som valgte og la være og gjøre noe med det. Jeg tenker det sier mer om de voksne enn om meg akkurat da. 

Det er ganske så ufattelig og se så mange bekymringsmeldinger, så mange som sa ifra men ett system som ikke våget og ta tak og hjelpe. Jeg ser at både jeg selv men mest av alt mine barn har blitt sviktet av systemet.

I hele dag har jeg sittet og lest om ei ung jente som opplevde vold i nære relasjoner og fikk barn med en voksen mann. I hele dag har jeg lest om hvordan min umodenhet og selviske tankegang gikk utover mine egne barn, men er det ikke slik barn er? Barn er vel ikke i stand til og sette andre foran egnes behov?

For hver eneste side blir jeg bedre kjent med meg selv og mange brikker faller på plass, og si åpent at man husker bare halvparten av sitt eget liv er egentlig ganske så flaut men derfor er det viktig for meg og faktisk ta denne konfrontasjonen nå.

Jeg har vært i ett slags vakuum i hele dag, jeg får ikke med meg hva som blir sagt i rommet eller hva som står på og surrer på TV-en, jeg er i en boble, en slags prosess med meg selv. Det er jævlig vondt men jeg vet at det er dette som fungerer, jeg velger og stå i det og våger og kjenne etter, for barna mine sin skyld så skylder jeg dem og faktisk vite hva som skjedde den gangen.

I kveld legger jeg meg med ett tungt hjerte og mange tanker, om marerittene ikke har vært ille før så ser jeg for meg en hektisk natt i natt! God natt alle sammen ❤️

 

Liker du denne bloggen? 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Du er tøff og så lenge du vet at dette er noe du MÅ igjennom så kommer du nok ut enda sterkere på andre siden av dette. Det er helt utrolig at systemet her i Norge fungerer(fungerte) på denne måten. Man skulle jo ønske og ikke minst tro at man skulle få hjelp når det trengs. Uff, sende deg litt ekstra mot og styrke til å stå i dette ❤❤❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg