Den usminka sannheten

Det er søndag og ellers ville jeg sminket meg og ryddet før jeg hadde våget og poste noe. På tross av at jeg skriker høyt om at jeg ikke bryr meg om andres meninger så gjør jeg det innerst inne. Sist gang jeg postet ett bilde av kaoset ble jeg kalt psykisk syk, uhygienisk og ekkel..  nett-trollene har gjort noe med meg og ubevisst justerer jeg meg selv og jeg liker det ikke.

Dette er ett lite oppgjør med meg selv, akkurat slik ser det ut her hjemme nå og det er ikke første gang det ser slik ut, uten at vi har vært midt i oppussing. Dere skulle bare sett leiligheten da den var den lokale drikkebula! Da var det uhygienisk da! 😂

 

Nei vi må slutte og være så opptatt av hva andre mener og syns om oss. Jeg merker selv hvor ukomfortabel jeg har blitt i egen kropp av og poste bilder av meg selv hver eneste dag. Jeg merker at jeg tenker over vekten min konstant og er livredd for at spiseforstyrrelser igjen skal bosette seg i livet mitt.

Noen ganger må vi faktisk lære oss og bare gi litt mer faen ❤️

6 kommentarer
    1. Sånn får det bare være innimellom. Helt greit. Det er jo ikke møkk. Forskjell på møkkete og litt ting som ikke ligger på plassen sin. Kan ikke være strøkent støtt. Dere gjør det mer enn bra nok. De som sier noe kan ta seg en bolle

    2. Det har sikkert vært mer rotete før, og mer ryddig før også 😂 Man må prioritere og gjøre valg, og noen ganger er det riktig å gi mer faen. 🙂

    3. Ååå så dere bodde der når dere drakk (og rusa dere?) Også? Har fått for meg at dere flytta dit etter at dere ble edru, dette endrer jo alt (mye)! Det må jo være ett ekstremt triggermoment med “minnene som sitter i veggene”, altså i begynnelsen av å være edru hvertfall. Hvordan var det liksom? Den første edru helga? Hva sa dere til folk? Og aksepterte de at det nå var slutt på å drikke (og ruse seg) hos dere? Sprakk dere mange ganger og dro inn folk likevel? Dette gir meg ett helt nytt syn på hvor tøft det har måtte vært. Skjønner det har vært tøft uansett, men å faktisk fortsatt bo der dere bodde når ruslivet stod i.. det er next level shit hard🙈 det er alltid lettere å kutte en vane eller flere om man endrer bosituasjon. Sånn jeg skjønner det så har dere jo endret mye i hjemmet, nettopp for å skape ett bedre hjem som du skriver mye om❤

      1. Jeg flyttet inn i denne leiligheten i 2010 etter og ha vært bostedsløs lenge. Så i denne leiligheten har jeg rusa meg masse. Da jeg møtte Sebastian startet vi oppussingen og nå er det ingenting som ligner lenger. Kuleste jeg vet er når folk som har vært her for mange år siden kommer på besøk og ser endringene 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg