Ble bedt om å slanke meg

Ohyeah! dette er første gang i mitt liv jeg har fått denne beskjeden eller disse ordene er blitt sagt til meg. Jeg har vært igjennom krigen siden jeg sluttet og drikke fordi dem oppdaget en alvorlig blodsykdom som lett kunne tatt mitt liv. Blodplatene mine som skal være på 250 var nede på 16 og legene ante ikke hva dem skulle gjøre med dette. Det er uvisst om jeg blir frisk av dette noengang, men blodplatene har holdt seg stabile etter 4 omganger med det samme stoffet som er i cellegift mot kreft. 

Før vi fant denne behandlingen som faktisk fungerte så ble jeg satt på en kur med kraftige steorider for å bekjempe sykdommen ingen visste noe om. De kroppslige reaksjonene kom uventet på meg, ikke bare ble jeg en duracellkanin over natten men jeg gikk også opp 26kg som jeg ble lovet ville rase av meg så fort kuren var overstått. Kroppen reagerte så kraftig at legen kuttet ut behandlingen etter 1mnd… Den skulle egentlig vare i hele 4! og jeg undrer meg over hvordan jeg da ville sett ut. 

Nå har det gått lang tid men vekten viser akkurat det samme og legen mener at det nå er nok 🙂 jeg har hele mitt liv vært undervektig og har kjempet for og komme meg opp på 60kg, men nå er jeg 80kg og det er altfor tungt med tanke på at jeg har knekt  rygg og trenger rehabilitering. 

Akkurat nå sliter jeg med smerter og i går fikk jeg ikke pauser ifra disse vondtene som kommer ifra ryggen. Til vanlig kan jeg sette meg ned eller legge meg ned for å få smertene til og forsvinne, men i går ville det bare ikke gi seg. Jeg får problemer med å bevege meg på grunn av smertene, og jeg er livredd for alt av medisiner! så hver gang legen nevner og sette meg på sterkere ting en paracet så kryper det under huden på meg. Men jeg trenger og bevege meg mer. 

Å gå ifra og være undervektig og få kommentarer hele tiden om hvor tynn jeg er, og at jeg må begynne og spise mere, til og være overvektig og ikke klare å gjøre noe med det trigger spiseforstyrrelsene som jeg har slitt med hele livet. Det virker som det er en vond sirkel og jeg nesten føler meg nødt til og innta piller jeg overhode ikke ønsker for å øke aktivitetsnivået mitt. Det er trist, rett og slett… 

Jeg tar gjerne imot tips ifra dere! fyr løs! 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

3 kommentarer
    1. Dette med vekt og kropp er himla vanskelig, da det på den ene siden er så sårbart, men så finnes det de tilfeller hvor en økende/synkende kroppsvekt taler sitt tydelige språk om alvorlig helseproblemer..
      Jeg mener man uansett skal være jævlig forsiktig med å kommentere andres kropp. Samtidig, har jeg selv ganske så nylig følt at jeg var nødt, hvilket jeg gudskjelov greide å legge frem på et vis som gjør at jeg er glad jeg gjorde det..
      Cluet for å si noe, mener jeg, er at vedkommende åpenbart har en livsførsel som tilsier at det er snakk om liv og død. Vedkommende er rett og slett avhengig av å bli innforstått med hvordan det er fatt.. Ut i fra det inntrykk jeg får etter å ha lest dette, virker det imidlertid langt fra greit å legge seg opp i din vektøkning, da du for det første er langt unna farlig overvektig, og for det andre, syntes å være fullt kapabel til å ta de grep som skal til for å optimalisere helsen din.

    2. Jeg kan anbefale deg å se om lavkarbo kan være noe for deg. Jeg har gått ned 22 kilo siden juli. Spiser meg god og mett hver dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg