5 mnd rusfri i dag

Reklame | Ellos.no

Latskapen har egentlig nådd nye høyder her, og jeg har fått til vane å sove helt til kl12 på dagen, og jeg våkner like trøtt som da jeg la meg. Medisinkuttet har virkelig tatt ett grep om meg, og det er ikke mange tingene jeg får gjort iløpet av en dag, foruten å kjøre bil, som ser ut som det eneste jeg presterer å gjøre for tiden. Ikke har jeg masse oppgaver og fullføre heller, og kalenderen ser tom ut også fremover. Jeg er nedi en dal nå der jeg ikke orker noe som helst, og det føles egentlig ganske trist å være så høyt oppe så lenge, og klare å gjøre så mye som jeg har gjort, for så og sitte her og nesten ikke ha ork til å åpne munnen en gang. Jeg går utfra at dette er en normal reaksjon på det jeg har vært igjennom, men jeg ser virkelig frem til å komme igang igjen! Det er grenser for hvor lenge dette kan gå på en måte, for til normalt er jeg langt ifra lat og tiltaksløs. I dag er det akkurat 5mnd siden jeg startet denne reisen! Og jeg er stolt over å ha kommet så langt uten de store problemene noen opplever med ruskutt, og jeg har komt ganske greit igjennom disse månedene. Jeg er stolt over den jeg har blitt men jeg kunne ønske jeg hadde litt mer tiltak i kroppen enn nå, og er ganske så redd for å bli sittende slik i fremtiden, med tanke på ryggen og smerter. Jeg ønsker å komme meg i arbeid igjen og komme meg mer ut i samfunnet, og da håper jeg ryggen ikke stopper meg der.

Vi har tatt tak i en ny uke, og denne uken blir spesiell for meg! Vi får nemlig starte opp igjen gruppa våres, og det ser jeg virkelig frem til! Nå har vi så lenge måtte avlyse, så nå føler jeg vi er på vei en plass igjen, og det gleder meg stort å møte gjengen igjen! Jeg håper jeg får lov å gleden av å jobbe med dette fremover, da jeg brenner på ekte for dette, og ønsker å hjelpe så mange som mulig. Onsdag smeller det iallefall og jeg håper dette blir starten på noe veldig bra <3

5 mnd er nesten ett halvt år det folkens! Herrelighet så stolt jeg er! Jeg skal feire med en kjøretur og oppleve enda mer positivt <3

Duffy//Ellos//Elodie Details//Ellos

4 kommentarer
    1. Hei. Sliter selv med alkohol. Lurer på hvordan det var de første ukene for deg, med tanke på abstinenser? Sluttet du på egenhånd eller var du innlagt?

      1. Jeg falt ned og knakk ryggen og var innlagt i noen uker, og jeg kjente egentlig ikke noe til abstinensene men jeg hadde masse smertestillende og fikk en myk start på min alkokutt 🙂 men alt ligger i hodet og jeg ville egentlig bare rådført meg med legen min. Det er masse medisiner som kan gjøre de første ukene bedre, men jeg tenker at når man først har bestemt seg så kommer man veldig langt. Jeg har prøvd mange ganger å slutte, men har ikke vært så bestemt som denne gangen før. Det er spennende og hardt, men det er veldig verdt det.

        1. Takk for at du svarte 🙂 Har enorm viljestyrke selv, har sluttet brått med både amfetamin og hasj. Men nå er det alkoholen som holder meg igjen. Har drukket ca 8-9 øl daglig nå i hvertfall 6 år.. Gjør det ikke særlig bedre at min samboer er på samme sted som meg. Har bipolar lidelse og en del angstanfall som jeg får medisiner for, så håper at det kan hjelpe meg når jeg skal slutte. Men har en idiotisk tendens til å utsette det bestandig 😔

          1. Selvsagt svarer jeg 🙂 jeg har den samme storyen som deg, jeg slutta med amf og sprøyta for 12år siden og slutta brått med det, men alkoholen tok over for den avhengigheten og den er vanskeligst å slutte med, fordi det er så lovlig og allment godkjent. Det at du har partner som er på samme stedet, kan gjøre det vanskeligere, eller gjøre det enklere om dere slutter sammen. Jeg og min kjære har ikke samme rus, men slutta sammen og har klart oss veldig bra. Man trenger MASSE støtte og man trenger noe å gjøre i hverdagen, man må på en måte bryte alle mønstre som man har, og det er virkelig vanskelig, men som sagt så er det så sinnsykt verdt det! Plutselig finner du rusen i ting du aldri kunne sett for deg, og man finner lykke inni seg selv man ikke visste fantes. Man må først lære seg å bli glad i seg selv og respektere seg selv, og det klarer man ikke med alkoholen. Den har tatt nok ifra meg, og jeg orker ikke enda en dag der jeg skuffer både meg selv og alle andre. Jeg heier på deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg