Vi kan redde verden, litt

Som jeg har sagt mange ganger før så tror jeg vi mennesker hver eneste dag og hvert eneste minutt kan redde verden, litt.. og i dag har jeg samlet alle tingene jeg har fått på kjøkkengulvet mitt og har sendt bilder av alle tingene rundt til mennesker jeg tror ville kunne dratt nytten av disse fine tingene. Nå har jeg bare ett par saker igjen og jeg kan omsider snart ta kjøkkenet tilbake! jeg får fnatt av å ikke skulle gjøre noe, og tanken på å skulle være helt fastlåst i mange uker fremover skremmer dritten av meg, jeg er livredd for en lockdown og føler alle er litt tynnslitte ifra før nå. Jeg er rett og slett redd for hvordan psyken til alle blir og om man takler enda en nedstenging.

Jeg håper på at disse små tiltakene mine, som egentlig ikke betyr noe i det store bildet kan bidra til en litt enklere og lysere hverdag for noen, jeg prøver å gjøre store ting utav små ting og jeg vet selv hvor deilig det er å få litt hjelp når man har lite ifra før, det skal så lite til! 

Jeg tar meg selv noen ganger i å tenke hvor stort dette kunne blitt uten denne pandemien hengende over oss, jeg ble edru i desember 2019 og startet med dette rusarbeidet mitt i februar, og i mars stengte alt ned. Alle planene mine ble satt på vent, og jeg fikk bare startet litt av tiltakene. Tenk om alt var helt normalt rundt oss, hvor mange ting jeg hadde fått gjort. Disse tankene gir meg sommerfugler i magen og jeg gleder meg til den dagen vi kan leve som normalt igjen og jeg kan sette alle disse tingene uti livet! jeg håper at jeg neste jul kan invitere alle jeg kjenner som ellers blir sittende aleine i jula på en stor julefest på juleaften, jeg håper jeg kan invitere alle i bursdagen min og ikke minst bryllupet våres i 2022! jeg ser så frem til å få lov og klemme vennene mine igjen og gå på besøker, og jeg er ikke en gang en “klemmer”! 

Hele samfunnet våres er preget av situasjonen og det er ikke sikkert at alt blir det samme igjen, vi har endret måtene våres for å vise omsorg på og isteden for denne fysiske kontakten tror jeg vi er blitt bedre på ord og tar fortere kontakt med hverandre og prøver å oppmuntre hverandre, jeg har fått mer troen på menneskeheten etter at verden ble helt forandret, og jeg er stolt over menneskeheten og alt den står for i slike tider. Jeg ber på mine knær om at dette snart skal gå over og vi kan begynne livene våres igjen, jeg ber også for at flere menneskeliv ikke skal gå tapt og at alle tar hensyn til alle regler. Vi må bare smøre oss med tålmodighet og holde oss for oss selv, for aldri i verden vil vi være grunnen til at noen går bort.

Jeg tror at alle mennesker kan redde verden litt hver eneste dag, og hver eneste time på denne jorden her, spesielt i denne situasjonen vi er i. Jeg oppfordrer alle til å kontakte noen man ellers ikke snakker så mye med, spør hvordan mennesket har det eller bare ett hei 🙂 vi trenger litt positivitet, og det skal så lite til! ha en god kveld kjære lesere! dere er fantastiske!

Jeg har oppdatert gruppa jeg har til bloggen på Facebook! Her vil jeg poste alle nye innlegg slik at det blir lettere og følge med! Meld dere gjerne inni denne gruppa ved å klikke på linken! ❤️https://www.facebook.com/710870607/posts/10164544614325608/?d=n

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg