Valget mellom livet og døden

God morgen kjære lesere! klokka er halv to på dagen og jeg har slumret på sofaen til nå. Formen er ikke helt på topp og jeg er glad det er noen fridager til før hverdagen for alvor begynner og ser tilbake på denne jula som ett kjært minne. I dag har jeg lyst å ta bort alt julepynt og legge det i kasser, jeg har lyst å starte på en fresh start og restarte meg selv! hverdagen starter fort nok og da har jeg hele to grupper og fokusere på i tillegg til alle disse småtingene jeg gjør. Det er en ting jeg er helt sikker på når det kommer til dette nye året, og det er at dette kommer ikke til å bli kjedelig! 

Da jeg sluttet å ruse meg såg jeg frem i fremtiden og trodde jeg ville få en kjedelig hverdag som var fylt med savn etter rusen og menneskene i miljøet, men jeg har klart å skape meg ett liv og en hverdag der det er umulig og kjede seg og jeg får i tillegg ha kontakt med alle jeg er glad i. Jeg trodde jeg aldri ville klare dette, jeg av alle ville aldri klare å leve ett rusfritt liv, helt til jeg møtte noen som har levd dette livet lenge og kunne fortelle meg at det faktisk var mulig. Jeg håper jeg en dag kan være dette mennesket som får noen til å snu og revurdere livet sitt, uten dette mennesket hadde tilværelsen min vært ensom fordi jeg var den eneste av alle som ønsket en endring, og kampene ville blitt tunge og ta om jeg fortsatt trodde jeg var den eneste i verden som faktisk ønsket dette livet. Jeg har en hel bataljon bak meg, som står for de samme verdiene og de samme utsiktene i livet, noe som ligger i sjelen og ett ønske om å leve rusfritt, jeg er heldig som kan vende meg til disse menneskene når trykket blir for hardt og med ett føler jeg meg ikke aleine lenger. 

Det er mange ting “vanlige” mennesker ikke kan forstå, og som bare dem som har vært der selv kan sette seg inni. Det har vært vanskelig for meg og lære meg og se tv igjen, høre musikk og ta helg uten øla på bordet, det er slike småting og små øyeblikk der man savner noe man alltid har hatt, og alle vaner og automatiske reaksjoner må igjennomgåes og bygges opp igjen. Å sette korken på flasken er enkelt, det er da jobben starter! det å ikke begynne igjen er den store utfordringen. Så mange ganger har jeg blitt dytta utpå stupet og trigget, men jeg har denne gruppa i bakhodet og menneskene jeg ikke ønsker å svikte, jeg har ett ansvar og tar dette alvorlig. Det er døden eller livet for meg, og valget er enkelt. 

Nå starter jeg på andreåret som rusfri! i hele fjor kunne jeg si at jeg hadde vært edru siden i fjor, nå kan jeg si at jeg er på andreåret og det er helt vanvittig og si! jeg gleder meg til å ta fatt på alle disse ideene mine og få dem uti liv og jeg gleder meg til å ta dere med på denne veien hver eneste dag igjennom denne bloggen min! på mandag skjer det store forandringer på bloggen, så det er bare å vente i spenning! love you all!

Jeg har oppdatert gruppa jeg har til bloggen på Facebook! Her vil jeg poste alle nye innlegg slik at det blir lettere og følge med! Meld dere gjerne inni denne gruppa ved å klikke på linken! ❤️https://www.facebook.com/710870607/posts/10164544614325608/?d=n

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg