Utsatt for psykisk terror – jeg er ikke redd deg lenger

I dag tok jeg steget, jeg fjernet denne offerfølelsen, jeg gjor noe med noe som har pågått i hele 13år.💔

Jeg har opplevd å ha ett menneske i livet som ikke ønsker noen noe bra, ett menneske som har hatt den fulle og hele kontrollen over meg fordi jeg har vært avhengig av rusen han alltid sørget for å ha i hus, hver eneste gang jeg har prøvd å komme meg bort har det resultert i hundrevis av stygge meldinger der han trekker inn familien min og truer meg på de såre områdene som han så godt kjenner.

 

 

Han er grunnen til at jeg ikke stoler på ei sjel, han har lært meg at alt jeg sier vil bli brukt imot meg. Viser man svakhet blir den svakheten brukt for alt den er verdt. Jeg mistet troen på mennesker men har brukt tiden godt de siste årene, når jeg har fått være i fred. Jeg har bygd opp ett sosialt nettverk som var ikke-eksisterende før, jeg har mange venner som helt ærlig ønsker meg godt, jeg har noen å lene meg på.❤️

 

Han er en av grunnene til at jeg i dag har kompleks PTSD men i dag tok jeg makta tilbake, jeg er ikke redd lenger, det er ingenting han kan gjøre for å få meg på kjøret igjen, det er mitt valg og det kjente jeg på idet jeg gikk opp trappene til politiet.❤️

 


Jeg er ikke lenger den svake jenta som lar meg behandle dårlig, jeg er ikke den som tar imot stygge ord og lar meg true til å gjøre ting jeg ikke ønsker, jeg har makta over meg selv og jeg er ikke lenger avhengig av dette rusmiddelet som har vært linken imellom oss, han har ingenting jeg vil ha.

 

Desverre er det ikke stort å gjøre, annet en å vente på at det skjer noe, at han gjør noe mot meg som er alvorlig nok. Psykisk terror er ikke nok, jeg kunne faktisk ønske at han slo meg istedenfor, slag gjør mye mindre skader og det vises utenpå. Jeg ble møtt med forståelse og omsorg av politiet, jeg ble lytta til av noen som faktisk vet mye om fortiden og forholdet imellom meg og han, jeg vet at dem vil gjøre alt for at jeg skal få lov å leve ett fritt liv og slippe å se meg over skulderen hele tiden.❤️

Jeg føler meg tryggere etter dette og visst jeg er veldig heldig blir dette siste gang jeg hører noe, men historien viser at det er lite sannsynlig. Jeg er veldig glad for at jeg har vært åpen om dette.❤️

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

6 kommentarer
    1. Kjære Monica, takk for din åpenhet og ærlighet. Nå må vi håpe han gir op, men som du sier så vil han nok prøve igjen. Er han i rus er det høyst sannsynlig at han gjør for sånne som ham trenger tiltales med samme språk, og det er du altfor god til.
      Min plageånd ga ikke op før han drak seg ihjel, men det påvirket meg mindre og mindre for truslene ble latterlige til sist fordi de aldri endret seg mens jo jeg gjorde.
      Gjør han noe for å skrive på bloggen din og sverte deg så skal han nok få føle “kjærligheten” fra alle dem som støtter deg, og som han helt sikkert ikke har regnet med finnes da han sitter fast i fortiden.
      Pass godt på deg og dine, god advent ❤️

    2. Tøffe Monica. Er så glad for at du tok denne beslutninga og håper inderlig at du no får fred. GID 🥰🙋‍♀️

    3. Gratulerer! Du er sterk og står på egne ben. Du har ditt eget liv, din egen identitet, og en trygghet det har tatt tid og krefter å nå frem til. Jeg heier på deg. Fortsett å stole på din egen styrke og vit at du ikke er alene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg