Utroskap løgner og svik

Igjennom livet har de fleste opplevd noen form for dette og det svir lenge. Det gjør noe med oss som mennesker og det gjør det vanskeligere og åpne opp for mennesker som ikke er slik. Hver eneste dag tenker jeg at det forholdet jeg nå har er for godt til og være sant.

Når man har gått igjennom svik gang på gang gjør det oss mistenksomme og på vakt, og det burde vi også være. Vi går på en måte og venter på smellen og våger ikke helt og være lykkelige, vi har arr og vise til og alt er egentlig ganske så logisk men det er også vanskelig og gå og ha det slik.

Jeg har lært de siste to årene at kjærlighet handler om respekt og gjensidig kjærlighet, det handler om og gi og ta, og aldri i verden tenke tanker om å gjøre noe ille med hverandre. 

Fortiden min har vist at ikke alle har gode hensikter, at krangler ofte kan ende med vold og at noe som starter med skjult sjalusi faktisk kan ende med fullstendig kontroll over deg som menneske. Jeg har levd med angsten for og gjøre noe galt, noe helt vanlig som kan vokse seg stort og bli forvridd og jeg har levd på tå og hev, nå er det som kroppen faktisk oppdager at jeg ikke lenger er i fare og det er skummelt.

Jeg har aldri trodd på ekte kjærlighet uten vold og svik, men så sitter jeg her med ringen på fingeren og er forlovet med verdens snilleste mann. Det er så anderledes, så trygt og godt og jeg unner absolutt alle ett slikt forhold. Jeg kommer alltid til og reagere om noen hever en hånd mot meg, eller gå i svart om jeg føler meg truet, jeg har lært at det er fortiden som har gitt meg beskyttelsesmekanismer men at jeg nå ikke trenger og bruke dem lenger.

Jeg er trygg i ett sunt og godt forhold for første gang i mitt liv, og det er på tide og senke garden sin og slippe inn. Fortiden og erfaringene vi mennesker har gjort oss vil alltid prege oss som mennesker, men dem trenger ikke og definere oss og bestemme fremtiden, vi har makten i våres hender og skal ikke la dårlige mennesker ødelegge for hvor fantastisk godt det er når man opplever ekte kjærlighet til et annet menneske.

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. Det er så godt å lese hvordan dere står styrket sammen. Mannen og jeg har jo kranglet masse opp igjennom på grunn av egen usikkerhet, men vår leveregel er at vi skal ikke få hverandre til å føle seg dårlig. Etter mange år sammen orker vi ikke å se hverandre lei seg, og har blitt veldig flink til å se den andres side av saken. Tror dere også har kommet langt der 😀 <3

      1. Der traff du spikeren på huet 😛 jeg klarer heller ikke å se mannen min lei seg, og det er første gang jeg faktisk respekterer den jeg er sammen med. Man kommer langt sammen så lenge man jobber mot samme mål og er hverandres beste venner <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg