Søndag og tid for refleksjon

På søndager er det greit og reflektere litt over uka som har gått, og den som ligger foran oss. Noen søndager tenker jeg at jeg har hatt en helt fantastisk uke og håper den kommende blir helt lik, og noen ganger tenker jeg at dette gjør jeg ikke igjen. Sistnevnte stemmer denne uka!

Uka som har gått har vært altfor travel psykisk for meg, med både bursdagen til min kjære datter, psykologtime, to grupper og noen veldig dårlige dager her i heimen, det har rett og slett blitt for mye og førte til at jeg ble sittende med ett sinne jeg ikke klarte og plassere. Etter en hel dag på kanten av stupet så klarte jeg og gjenkjenne dette som russug og dette er ett sted jeg overhode ikke skal være. 

Jeg må bli bedre på og huske hva som virkelig er viktig for meg og finne tilbake til basen min. Gruppene og rusfriheten er det grunnleggende for meg, og det som skal stå i fokus hele veien. Jeg må bli flinkere til og planlegge og ta det mer med ro når helsen svikter, for jeg har en del vondter som jeg ikke tar hensyn til i hverdagen. Hele denne prosessen handler jo om dette, og lære av sine feil og prøve og tilrettelegge for seg selv, lage seg ett liv helt enkelt som fungerer i lengden! jeg har mange ting jeg bør bli flinkere til, men fytti katta så langt jeg har kommet og jeg må ta meg tid til og faktisk være stolt over dette. 

Uka som kommer ser lettere ut, og det eneste jeg har på agendaen er og kjøre mamma på sykehuset og gruppa på onsdag… Disse ukene har en tendens til og fylle seg opp mens jeg går veien men jeg skal bli flinkere til å sortere ut det som er mindre viktig. Neste uke skal jeg holde foredrag på en skole, så jeg må sette meg ned og planlegge dette.

Nå krysser jeg alle fingre og tær jeg har for at uka som kommer blir lettere og at jeg igjen kan senke skuldrene og fokusere på de viktige tingene jeg har. Man lærer så lenge man lever ikke sant?

Jeg liker og høre ifra dere lesere! det er jo dere som faktisk betyr noe når det kommer til bloggen her, hva er deres planer for uka og har dere noen mål for dere selv? Ha en deilig søndag! 

 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

6 kommentarer
    1. Du er tøff og sterk som gjør alt hva du gjør for å få livet ditt tilbake. I tillegg forteller du oss om det, det er modig gjort. Jeg forstår veldig mye av dine ting, jeg forstår smerte, fortvilelse, sinne og frustrasjon. Alt kaoset av følelser som tidligere ble døyvet ned. Når alle følelsen velter opp kan det oppleves voldsomt, og mye på en gang, men man blir sterkere i seg selv for hver gang. Det er lov å ha følelser, nemlig. Angst vet jeg mye om, også sosial angst. Å oppleve seg ikke bra nok, kritiske blikk og spørsmål som man egentlig ikke har lyst å svare på. Å tørre å stole på andre, og åpne seg opp. Det er vanskelig.
      Jeg har troen på deg, du har en indre styrke som du klarer å bruke konstruktivt. Prøv å ha fokus på det som er bra når du tviler. Selv de små tingene. Masse gode tanker til deg!

    2. Du har vært utrolig dyktig å stått på selvom uka her har vært en orkan rundt dine ører. Mange ser ikke som ei tøff uke, men jeg vil du har vært utrolig sterk som har kjent på den sosiale angsten, savnet etter din datter ved hennes bursdag og masse andre ting som egentlig vil være en stor trigger for å finne veien tilbake til rusen så har du faktisk klart å holde deg selv i nakken, holdt deg ren. Jeg synes du skal gi deg selv en stor klapp på skulderen som klarte å holde deg unna rusen. Hver eneste dag er en kamp du klarer selv med mange tunge tak og du er flink. Har aldri vært rusavhengig, men jeg har prøvd små ting som alt fra lightergass til andre små ting uten at jeg har blitt avhengig av det. Sist gang jeg rørte ting som ikke er bra er 8 år siden ca, og jeg vet da at hode spør meg ofte på dager som ikke er like enkle å håndtere om det hadde vært godt å sniffet en boks med lightergass eller noe annet bare for å være foruten de tunge takene jeg må igjennom. Stå på Monica for dette tror jeg du klarer. ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg