Smarte løsninger i hjemmet!

Siden jeg fikk så god respons på oppussing-innleggene mine tenkte jeg og lage ett “smarte løsninger- innlegg” til dere! vi har en veldig liten leilighet og smarte løsninger gjør at det ser større ut! vi har invistert billig i enkle løsninger for å hindre kaoset leiligheten bar preg av før. 

Før hadde vi en vanlig sofa her og ett massivt stort trebord, dette byttet jeg ut i en slik sofa med ett lite bord som passet. Da vi hadde det store trebordet hadde det en tendens til å flyte over med alt mulig og bordet ble rett og slett en oppbevaringsplass til mye rask som ødela inntrykket av hele stuen. Jeg er veldig fornøgd med både bordet som ikke gir rom for rot og sofaen! jeg har aldri hatt råd til å unne meg slike ting og det er faktisk min første sofa jeg har kjøpt selv 😉

Slike kasser som dette har blitt ett must i våres tilværelse da jeg har hatt en tendens til å fylle opp skuffer og skap med alt mulig, nå plasserer jeg alt i slike kasser og det geniale er at man ser utenifra hva kassene inneholder. Vi har ett loft til oppbevaring og nå plasserer jeg ingenting der uten å ta det i disse kassene. Vi har tømt hele loftet for ting og har organisert det, ja vi måtte faktisk leige en container og klarte å fylle to hele med rask som vi ikke trenger.

Før hadde vi klær overalt og hulter til bulter! det fløt rett og slett over og jeg har aldri hatt kontrollen når det kommer til klær. Nå har vi laget til det ene soverommet til klesrom og det var den beste løsningen for oss! nå har vi alle klærne på ett sted og har invistert i billige løsninger som vi er veldig fornøgde med! nå er det en fryd og gå innpå dette rommet som før var ett “roterom” og en gang var det ting helt opp til taket. Jeg føler en indre fred når jeg har kontroll i hjemmet og det betyr noe mer for meg en sikkert andre.

Jeg og min kjære har en anderledes fortid bak oss med rusen og har valgt ett rusfritt liv. Jeg har viet 18år til rusen og kaoset har alltid vært en del av livet mitt. Hjemmet mitt er viktig for min prosess, det er her jeg har min trygge base og jeg er avhengig av og trives her. Aldri hadde jeg trodd at leiligheten her ville bli hjemmet mitt, for det er faktisk en vesentlig forskjell på ett bosted og ett ekte hjem. 

411 rusfrie dager har jeg nå bak meg og jeg føler meg sterkere og sterkere, jeg får masse utbytte av psykologtimer og traumebehandling og har funnet gleden i å dele livet mitt på åpen blogg. Det er til tider skremmende men nå har det seg slik at hjemmet mitt også er min arbeidsplass, og jo mer viktigere er det faktisk og trives her, ingen kjenner seg igjen i leiligheten våres og nå tar jeg imot besøk med stolthet og ikke skam. 

Endelig får vi lov og leve dette normale stabile livet vi alltid innerst inne har ønsket, og jeg håper så inderlig at jeg kan hjelpe andre til å se lyset og håpet her i livet <3 Tusen takk for alle delinger og kommentarer! dere gjør meg mektig sterk! 

 

 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Jeg har oppdatert gruppa jeg har til bloggen på Facebook! Her vil jeg poste alle nye innlegg slik at det blir lettere og følge med! Meld dere gjerne inni denne gruppa ved å klikke på linken! ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. Det er alltid så deilig når man får litt system på rotet sitt. Plasserer ting selv i bokser, også skriver jeg sånn lapp og limer utenpå som forteller hva som er i boksen. Gjør det super enkelt å huske:) Et annet tips som viiiirkelig hjelper, eller hjalp meg, er å se på et program av en som heter Marie Kondo. Man lærer så mye av dette med rydding og system!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg