Små barn og gleder

Atter igjen har jeg i dag bevist for meg selv hvor lite som skal til for å glede meg eller motivere meg til fortsettelsen av dette livet! i dag har jeg tatt på igjen trekkene på sofaen etter å ha vasket dem og har i samme slengen støvesugd hele sofaen og laget den skikkelig til. Det eneste som mangler nå er en av putene så er vi i mål med “Prosjekt sofa” og det høres sikkert lite og ubetydelig ut, men er en av disse småtingene som har irritert meg lenge.

Jeg har en knekt rygg som begrenser meg kraftigere og kraftigere i hverdagen, den hindrer meg i å gjøre det meste av aktiviteter og fysiske løft, den gjør det umulig for meg og klare meg helt selv og jeg er glad jeg har en samboer som kan ta disse tingene som er vanskelige. MEN jeg klarer masse! og tar til meg alle disse tingene jeg faktisk fortsatt kan gjøre! om jeg fokuserer på alle disse tingene som jeg lenger ikke presterer så faller jeg fort i kjelleren igjen. I dag er jeg stolt over meg selv, og har faktisk sendt en melding til min kjære på jobb bare for å skryte!! sofaen er som ny og jeg har klart noe jeg ikke klarte for bare noen uker siden, det er fremgang og ingen stillstand i situasjonen min og jeg griper alt jeg kan ta av positiviteter. Jeg føler meg som ett barn som opplever slike småting og tar meg selv i å bli ekstra begeistret over disse tingene andre bare hadde gått forbi, det er vel dette livet faktisk handler om? 

Jeg har vært langt nede men nå er jeg på vei oppover og oppdager disse småtingene igjen som gleder meg, jeg ser faktisk meningen med å støvesuge denne sofaen, jeg ser meningen i å se på utsikten ifra vinduet og tar meg ett i å faktisk nyte denne helt vanlige onsdagen igjen. Det er når man har vært nede en stund man setter ekstra pris på den varme kaffekoppen og disse stundene på sofaen etter og ha gjort noe fysisk og faktisk klart det! jeg nyter tingene på en annen måte nå, på en rusfri måte som kjennes så mye mer ekte ut, jeg føler det i kroppen og jeg kjenner spenningene som har vært der bare løsner på magisk vis. . . Jeg går utfra at det er dette som er livet, og jeg nyter hvert eneste sekund jeg kan ha det ok! 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg