Psykisk mishandling er mye verre en fysisk. Punktum.

Jeg kunne bare ønske at jeg kom ifra en normal og vanlig familie, men hva er nå så det? jeg kunne ofte ønske at barndommen min var helt perfekt og at verden var en rosa boble der ingenting vondt kunne hende, men hva hjelper vel det?

 

💔

 

Min familie har gått i det samme mønsteret over så mange år at uakseptabel oppførsel faktisk har blitt normalen, jeg kommer ifra en destruktiv tilværelse som ikke endrer seg bare fordi jeg gjør det og med ett edru og klart hode ser jeg galskapen jeg før ikke så. I min familie er det normalt og skjelle noen ut, kalle dem de styggeste tingene og late som ingenting etterpå, mennesker som driver med psykisk mishandling klarer og forvri tingene slik at faktisk DU sitter med den dårlige samvittigheten når man tar avstand. Slike mennesker vet også dine ømme punkt og lukter når du er litt svak, dem ser sitt snitt og gir deg ett ballespark når du minst venter det. Man går på nåler fordi man aldri vet når neste angrep kommer og jeg er helt sikker på at denne følelsen av og aldri være god nok stammer ifra psykisk mishandling av mine nærmeste. 

 

 

Ved og dele dette tar jeg ett mentalt oppgjør, jeg offentliggjør ting jeg aldri har delt. Med dette setter jeg meg selv fri til og ytre mine følelser, jeg har tross alt levd med denne hemmeligheten hele livet. ❤️

 

Jeg kunne ønske at psykisk mishandling faktisk viste fysisk på kroppen, jeg kunne ønske at hver gang man ble angrepet så kunne motparten faktisk se hjertet ditt knuse, fysisk…. DA tror jeg slike ting ville blitt mindre av og motparten hadde sett hva dette gjør med en, for faktisk er det mye bedre og få ett slag over trynet enn å motta ukonstruktiv kritikk og nedverdigende ord konstant…. 

 

Jeg bruker det eneste våpenet jeg har, jeg har åpenheten min, jeg har ordene mine og dette er mitt store oppgjør. Jeg fortjener ingenting av det jeg får av ondskap akkurat nå, jeg vet at jeg har fortjent noe av det før men jeg har endret alt ved meg selv for og bli bedre, det er synd at andre ikke klarer og ta det ansvaret dem har for fortiden men jeg har tatt mitt. 

 

 

Åpenhet rundt dette tror jeg er viktig for mange, så mange sitter i samme situasjon og tier og godtar og tar imot dritt dem ikke fortjener, jeg har vært der i så mange år at jeg ikke makter lenger. Jeg vet at ordene mine har makt men noen ganger må jeg bare tømme hjertet mitt, det er vondt men jeg akter og ikke få dårlig samvittighet. Dette er kun mine følelser og opplevelser, det er en side av saken og den er min og den har jeg lov og dele. 

 

Psykisk mishandling er mye verre en fysisk. Punktum.

 

 

 

 

 

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

8 kommentarer
    1. Jeg forstår at du er utsatt for en svært vondt situasjon med en av dine nærmeste, og har gjort det lenge.
      Det er vanskelig å gi råd, men slik jeg har lært deg å kjenne, lar du deg ikke knekke.
      Samtidig er det viktig å ta kontakt over seg Märtha Tikkanen sine ord: “Sterke mennesker bøyes ikke. De brekkes. og brister.”
      Det du gjør nå; ved å dele med oss, sier meg at du tør å bøye deg, vise at dette er tungt. Men du reiser deg igjen.
      Lykke til med liver. Og det nærmeste; operasjonen.

    2. Kjenner meg igjen i det du tar opp her.. Taushet er også en måte å knekke noen.. Å ikke kan snakke med den andre part før ho ber om unnskyldning skjølv om det er hans feil..
      En måte å syke ut den andre part..

    3. Dette gjør vondt langt inn i hjerterota å lese 💔 Så utrolig trist at en skal måtte utsettes for slikt fra sine nærmeste 😢 Men du er så sterk, bare det at du tør å være åpen om dette styrker deg ❤️

    4. Kvitt deg med den/de som utsetter deg for dette. Det er vondt å gjøre det, men terroren et mye værre. På sikt vil du få det mye bedre. Ingen skal være nødt til å ta i mot dette.
      Når du blir ferdig med ryggoperasjon og habilitering av den, ønsker jeg at du tar det oppgjøret. Det klarer du. ❤️❤️
      Masse lykke til. 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg