Norges mest brutale og ærlige blogg! derfor gjør vi dette.

Det er søndag morgen og jeg sitter med kaffekoppen foran meg og betrakter hjemmet som har endret seg dramatisk de siste dagene.

 

 

Det er en stor endring med tanke på at jeg har hatet julen så lenge jeg kan huske tilbake. Da barna mine ble tatt ifra meg så forsvant jula og det ble ingen poeng lenger i å feire noe som helst. Jeg kan ikke huske en eneste jul edru og mange negative ting har skjedd rett før denne høytiden. 

 

Når jeg var liten visste jeg aldri hvordan julen ville bli, en fyllefest eller en skikkelig feiring, jeg husker også at overgriperen feira nyttårsaften sammen med oss. Jula har på en måte fått skylden for veldig mange ting, ubegrunnet men vi behøver jo å legge skylden over på noe, jula har blitt dette for meg. 

 

 

Dette er min tredje jul som rusfri, eller den første kan jeg ikke regne med da jeg var fastlåst i en seng etter en stor ryggoperasjon. Jeg lå på Haukeland med knekt rygg og en blodsykdom som lett kunne tatt livet mitt. Da var jeg ikke rusfri av fri vilje. 

 

Det er faktisk helt sykt og tenke på at det har gått så lang tid uten rusen og på samme måte har jeg så mange ting og lære ennå. Vi har kommet utrolig langt på kort tid, men på en annen side så vet vi at utfordringene så vidt har startet. 

 

 

Vi er to rusavhengige som har valgt ett rusfritt liv sammen, livet er og vil være komplisert og vanskelig i perioder men vi akter og dele åpent og ærlig fordi det har hjulpet oss enormt mye! vi kommer ifra ett lite sted på Vestlandet, der alle kjenner alle. Vi har blitt akseptert i samfunnet rundt oss og tatt inni varmen igjen, vi har fått oppleve ting andre bare kan drømme om på grunn av  åpenheten våres. Vi har blitt kjent med så mange nye mennesker, fått opplevelser for livet og har aldri angret på valget om å dele uten filter, både i opp men også nedturer. ❤️

 

For og forstå hvorfor vi gjør dette så kan dere tenke dere at jeg aldri har delt noe som helst før, jeg har vært fullstendig lukket. Ikke en gang min ruskurator over 10år slapp inn, men nå deler jeg tankene og følelsene mine her, jeg har ikke hatt russug fordi jeg får bearbeide det hele på en blogg og samtidig hjelpe noen som sitter der ute og kjemper den samme kampen, det er unikt!❤️

 

 

Nå skal jeg prøve og våkne litt, natten har vært brutal men jeg er helt sikker på at jeg finner på noe spennende i dag også, det er tross alt disse tingene vi kan gjøre noe med som er viktig. ❤️ Jeg gleder meg til og dele også denne søndagen med dere! Masse kjærlighet ifra meg til dere fine støttespillere, dere som lytter og som ser meg, jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere. Takk!❤️

 

 

 

Liker du denne bloggen? 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg