Kom Mai du skjønne milde

Reklame | Ellos.no

Da går vi inni en helt ny og fersk måned og jeg føler tiden bare flyr forbi! Ukene suser og jeg føler det er Fredag hele tiden. Vi får oss begge sjokk hver eneste fredag føler jeg, og det er vanskelig å følge med når alle dager er like og vi har uendelig med fritid, og ingen plikter med møter eller avtaler igjennom uka. Mai måned har i alle de år betydd fest og morro for min del, da jeg har vært russ flere ganger enn de fleste igjennom min skolegang, og denne måneden har alltid det blitt drukket litt ekstra og er på en måte den tiden på året det er greit å drikke ute og åpenlyst også, det er mer godkjent å være full i offentligheten på merkelig vis, men jeg har også så mange gode minner sammen med gode venner i festelige lag.

For meg er Mai måneden for kjærligheten også, for det var nemlig i Mai i fjord jeg og min kjære på ekte ble sammen og gjor alvor av OSS <3 det var i Mai i fjord min datter ble konfirmert og jeg fikk en hel helg sammen med dem, og jeg hadde det helt perfekt <3 det var i Mai i fjord hele livet forandret seg og jeg skjønte at jeg hadde mer å leve for enn å ruse bort alt av tjangser til ett normalt liv, og min kjære bingte litt normalitet inni tilværelsen min med sine ønsker om rutiner  og ett normalt liv ellers. Han kom som ett friskt pust inni livet mitt og fikk meg til å ønske å endre meg! Han fikk meg til å føle meg ung igjen og plutselig kom trangen til å være fysisk aktiv og leve sunt. Før Mai i fjord var jeg døden nær, både fysisk og psykisk, og jeg var bare 53kg. Jeg var helt nedkjørt og jeg såg ingen håp for noe bedring i tilværelsen. Jeg drakk som på det meste, og hadde drukket i 1år i strekk, jeg var sliten og det eneste målet jeg hadde den gangen var å komme meg i den konfirmasjonen og være tilstede for ungene mine. Jeg skjerpet meg til denne helgen, og drakk ikke en dråpe i tiden før, men jeg var veldig langt nede. Heldigvis hadde jeg en venninne som reddet meg den gangen, og stoppet meg ifra å ta det for langt, og heldigvis ble det meg og Sebastian den gangen slik at vi kunne være to om dette. Uten han hadde jeg ikke orket denne kampen aleine, da hadde jeg ikke klart å holdt meg så motivert og fokusert, og det er så deilig å ha noen som ønsker det samme som en, og som har klare mål der fremme som vi jobber sammen om <3. Det var han som fikk meg til å vurdere denne ruskuttingen, allerede i Mai i fjord 🙂 jeg innsåg at vi aldri ville klare å holde sammen om jeg drakk og oppførte meg som jeg gjor, og ingen forhold tåler en alkoholiker med de egoistiske valgene man tar på grunn av det, så jeg stoppet å drikke i fjord, og begynte på antabus som gjør deg syk om du drikker, og jeg klarte meg helt til september. Jeg og Sebastian fikk en hel sommer uten alkohol og vi pusset opp leiligheten og reiste på turer sammen, og ble skikkelig kjent med hverandre 🙂 en perfekt start på forholdet våres tenker jeg! Så det er ikke første gangen vi har prøvd sammen dette, men vi sprakk begge to i September i fjord og stoppet igjen automatisk da jeg var dum og datt ned trappen her. Mai måned er en av de månedene som betyr mest for meg, det er den måneden som bringer frem mest minner, både gode og dårlige, og det er den måneden som har gitt meg mest de seneste årene. Jeg er så glad i denne tiden på året, da alt blir lysere og lettere og en legger rammen for resten av året på en måte :). Jeg ser endelig frem til fremtiden våres, og jeg tør å legge planer også litt frem i tid. Jeg har ikke vært trygg før, så det er rart å være så trygg at man vet at man har det okay også en mnd frem i tid og at man har noen man stoler 100% på ved sin side. Jeg tror dette året blir det beste i våres liv <3 det skal vi sørge for at det blir <3

 

Rieker//Twist & Tango//IDUN Minerals

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg