Jeg velger rusfriheten <3

Reklame | Ellos

Jeg har aldri fått noe gratis her i livet, og har måttet kjempet store kamper hele livet for i det hele tatt og overleve, man blir kald av å være i miljøet over tid, og man mister mange av egenskapene man i utgangspunktet har, men jeg har aldri mistet hjertet mitt heldigvis, og jeg har alltid visst at jeg ikke passet inn der og visste alltid at det ikke var okay å ruse bort dagene, og jeg angret hele tiden. Jeg tenker at det er derfor jeg klarer meg nå, fordi jeg aldri følte jeg passet der jeg var, jeg visste hele tiden at det var feil av meg, og nå når jeg ikke ruser meg lenger, slipper jeg denne angeren jeg hadde daglig før, og jeg slipper all angst som kom av rusen min. Jeg har mer fred inni meg til å fokusere på det som er viktig, og jeg vet med sikkerhet at jeg kommer til å klare meg denne gangen. Denne dvalen har vist meg at jeg er sterk nok, for når jeg har klart meg denne gangen så klarer jeg meg neste gang også! All denne kjedsomheten og stillstanden hadde i utgangspunktet vært en ødeleggende faktor i livet mitt, for jeg har ikke vært edru lenge nok til å vite hva slike ting vil gjøre med meg og min rusfrihet ennå. Det er godt å vite at jeg klarte å takle denne runden, men jeg vil få mange mange slike runder i fremtiden. Jeg ser frem til disse kampene egentlig, på en merkelig måte, fordi jeg blir sterkere og sterkere jo mer jeg ser jeg takler av utfordringer, og jeg stoler mer og mer på meg selv.

Det er merkelig å si at jeg er en exmisbruker, jeg er ikke helt der ennå at jeg kan kalle meg det, det er tross alt ikke så lenge siden jeg satt med kun tuborgen foran meg og den var mitt alt, men jeg er på vei mot å kunne kalle meg dette. Jeg er en fighter av natur og kjemper alltid for det jeg tror på, jeg har bare ikke hatt denne stemmen før, og det føles godt å tømme seg daglig til mennesker som møter meg med respekt og forståelse. Jeg har fått ett mye bedre forhold til menneskene rundt meg ved å forandre meg selv, og fortelle sannheten om alt som har skjedd. Akkurat nå har vi ikke lov å ha så mye kontakt med omverdenen, men jeg vet dem er der bak i kulissene, og jeg gleder meg til å leve som normalt å besøke dem jeg ønsker igjen <3

Denne rusfriheten er som en karusell som går opp og ned, men jeg har klart å holde meg fast for første gang, og ikke gitt opp, jeg har faktisk ikke vært i nærheten av å gi opp en eneste gang, og nå må jeg bare lære meg å være stolt over dette, som jeg var før. Det er noen følelser jeg har mistet etter jeg kuttet steoridene, for dem ga meg også mye positivt merker jeg nå. Jeg klarte å være stolt over det jeg presterte og jeg klarte å prestere i alle Bauer og kanter, nå klarer jeg ikke å prestere på dette nivået, men det er heller ikke normalt. Jeg har mistet litt av humøret mitt og klarer ikke at ting går like fort lenger, men jeg er like forbarka engasjert og brenner for denne gruppen mennesker uannsett. Jeg gleder meg til å igjen bli en ressurs og gleder meg til å bli brukt! Jeg har bare meg selv, men noen ganger er det nok 🙂 jeg må lære meg at jeg er god nok og klarer det jeg ønsker, jeg må finne tilbake til den følelsen av å være glad i meg selv, for nå er fokuset bare på å hate kroppen jeg går i, og jeg må endre fokuset i hverdagen så jeg ikke graver meg ned i negativitet lenger. Jeg vil føle meg friskere og friskere etterhvert, og må bare holde meg fast på denne karusellen 😉

Jeg velger rusfriheten, og det kommer jeg til å gjøre til pusten går utav meg, jeg tror på dette og jeg føler jeg har funnet fasiten min. Jeg har plukket ut tingene som fungerer for meg og dem har jeg plukket ifra andres erfaringer med dette, og jeg har puslet dem sammen til ett bilde som fungerer for akkurat meg. Ingen klarer å slutte å drikke på grunn av noen andre, og samtlige må finne det i seg selv for å klare det. Det er ingen som har en fasit som fungerer for alle, for da hadde vi ikke hatt dette problemet her, men jeg har funnet fasiten som funker for akkurat meg. Jeg gleder meg til å se lyset i andre rundt meg når dem oppdager det jeg får føle på nå, for det er helt fantastisk!

Ellos//Moccamaster//Star Trading//Ellos//NORDFORM

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg