Jeg trodde jeg skulle dø av neste slag

Det er mandag morgen og jeg kjenner meg overhode ikke klar til og ta fatt på en ny uke. Hodet verker som hver eneste morgen den siste tiden, marerittene er så ekte og jeg er like trøtt som da jeg la meg i går kveld. Dette er disse tingene få snakker om, men som påvirker livet i stor grad. 

Jeg har lært i denne prosessen at man ikke skal bruke energi på ting man ikke kan forandre og disse drømmene er ting jeg ikke får gjort noe med akkurat nå. Jeg klamrer meg fast i alle disse fine tingene som skjer på dagtid og hvor langt jeg har kommet, marerittene minner meg på hvor jeg har vært og gjør meg om mulig bare enda mer sikker på at jeg har tatt det riktige valget.

Slagene er noe som går igjen, disse harde slagene og maktesløsheten. Jeg var som regel sterkt ruset når jeg opplevde den grove volden, jeg drømmer ofte om at jeg ikke klarer og forsvare meg, at jeg får med meg alt som skjer men klarer ikke å bevege meg. Jeg drømmer ofte om å miste kontrollen, at noe skjer og jeg ikke kan gjøre noe med det.

Det verste jeg vet er når jeg drømmer om barna mine, om at jeg ikke får til oppgaven som mor. Jeg drømmer ofte om når dem var små, slike stressdrømmer der jeg plutselig må rydde hele huset eller noe skjer med dem og jeg ikke klarer og mestre situasjonen. Når jeg drømmer slike drømmer våkner jeg som regel med panikken i halsen og en våt dyne av svette.

Traumene mine er massive, det er så store inngripende ting i livet mitt som nå kommer igjen, det å frykte for sitt eget liv og tro at man faktisk skal dø av neste slag, eller denne panikken av å være i farlige situasjoner. Denne følelsen av og være underkuet, der ett annet menneske har den fullstendige kontrollen over deg, der bare at du tar med deg telefonen på do kan utløse voldsomme utbrudd, der bare du ser på ett annet menneske kan føre til slag i ansiktet som du må dekke over med sminke for og kunne gå på jobb. 

Alle disse tingene kommer frem når jeg sover og jeg er sliten, men jeg vet det vil bli bra igjen. 

 

Nå tar jeg fatt på denne mandagen og planene er klare, jeg skal bare riste av meg nattens drama og prøve og finne disse positive tingene jeg har, som starter og bli mange etter hvert. 

Ønsker dere en fantastisk mandag! tusen takk for oppmerksomheten og støtten dere gir meg!

 

Liker du denne bloggen? 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

11 kommentarer
    1. Jeg ønsker deg fredelige netter med søte drømmer og rolige dager med givende innhold. Du er på vei dit! Det er mye som skal bearbeides. Men det går rette veien. Sender styrkeklemmer. ❤❤

    2. Leit å lese om det du opplever hver natt, mareritt er nok en forferdelig ting og du fortjener en stille uavbrutt natt syns jeg. Håper likevel at dagen din blir bedre enn den startet 🙏

      Du er tøff, sterk, flink og jeg heier på deg ❤

        1. Det er godt å høre, det hjelper ikke stort likevel sånn sett 🤦‍♀️ Men jeg kan virkelig skjønne at det er slitsomt etter så lang tid. Håper av hele mitt hjerte at det bedrer seg snaaaart. 🤞

          Ahhh takk, det er du også ❤

    3. Som jeg føler med deg, og beundrer den viljen og evnen du har til stirre fortidens redsler og traumer i hvitøyet og si : Men jeg vinner !! Varme styrkeklemmer ❤️ Måtte dagen bli god, og måtte nettene bli bedre 👍❤️

    4. Jeg sliter også med ettervirkninger av et voldelig forhold… Har mareritt nesten hver natt om at jeg blir slått, forfulgt og forsøkt drept… Min eks prøvde å drepe meg, men han løy og ble trodd i retten så han ble frikjent.. Det ødela meg mye og jeg havna skikkelig på kjøret etter det.
      Nå er jeg rusfri på 6 året, og min nåværende samboer er verdens snilleste mann som aldri ville lagt hånd på meg.
      Stor klem sendes til deg 💜 💜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg