Jeg ønsket meg store Silikonpupper!

I mange mange år da jeg var yngre hadde  jeg ett stort ønske om og operere meg, legge meg under kniven og skaffe meg de største silkonpuppene du kan tenke deg! jeg plasserte dopapir i bh’en og følte meg flat som en pannekake og trodde innerst inne at slike pupper var det som ville fikse den elendige selvtilliten min, på mange måter kjenner jeg meg igjen i Sofie Elises historie men den stoppet før jeg faktisk tok steget ut og gjor noe med det.

Jeg fikk faktisk kjærester til og love meg silikonpupper i gave, jeg lot aldri noen se meg naken og gjemte meg under dyna under sex, jeg hadde faktisk ikke gym eller bad de siste 3årene på ungdomskolen heller fordi jeg skammet meg så mye over egen kropp.

På kroppen min så jeg bare feilene, den flate rumpen, det stygge smilet og alle feilene jeg en dag skulle forandre på, men det endret seg idet jeg ble eldre. Nå har jeg gått opp mange kilo og fått puppene jeg en gang ønsket meg så hardt og nå er jeg EVIG takknemlig for at jeg ikke tok den operasjonen. Jeg har faktisk funnet ut at pupper bare er i veien og er tunge! og jeg føler at det er “in” nå med små pupper. Man ser ikke lenger silikonpupper hvor enn man ser på tv’en, ikke en gang på Paradise Hotel finnes det så mye silikon at det gjør noe.

Men hva gjør dette da med ungdommen? er det slik nå at jenter på den alderen jeg var på ønsker seg en brystreduksjon isteden for silkonpattene som var “in” da jeg voks opp?

Kroppen endrer seg og den kroppen man har når man er 15-20år er langt ifra den man skal ha resten av livet, iallefall er min totalt forandret og jeg er glad jeg ikke tok alle disse operasjonene jeg en gang planla for og få den selvtilliten jeg følte jeg manglet, den kom med at jeg ble glad i meg selv som menneske og ikke den kroppen jeg har.

“Om man leter finner man feil” og jeg tror veldig mange av oss er flinke til og se feilene ved oss selv, disse småtingene vi ikke er fornøgde med. Min løsning var og finne de små tingene jeg faktisk likte ved egen kropp og fremheve dem, det førte faktisk til at jeg tilslutt likte det jeg så i speilbildet. Ingen operasjoner i verden kan gjøre noe med hva du tenker om deg selv og selvbildet ditt blir ikke fikset bare du endrer på den lille tingen, det ligger inni deg selv og hvordan du velger og like deg selv slik du er. 

Jeg vet så altfor godt hvordan det er og hate sin egen kropp men jeg vet også hvordan det er og starte og like disse småtingene ved seg selv, bygge opp selvbildet igjen og faktisk bli glad i seg selv slik man er. Det er en lang prosess men det er langt billigere og mindre smertefullt en operasjoner som faktisk ikke fikser noe alikevel. 

Masse kjærlighet!

Har dere lyst og følge med videre?

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen på facebook!  meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️ gleder meg til og se dere! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg