Jeg lever nå

Da har jeg vært til lege og tatt en haug med blodprøver for å finne ut om blodplatene mine fortsatt er stabile og om det er noe i gjære i kroppen min som ikke synes på utsiden! selvsagt var det noe galt med maskinen i dag, akkurat i dag så da må jeg vente til i morgen med svarene jeg behøver. Jeg blir bekymret når jeg merker tendenser til blast from the past og setter ikke pris på dalende form og svimmelhet når jeg vet at det kan være noe alvorlig bak. Dere skjønner at når jeg rusa meg så skylda jeg alltid på det, at jeg sikkert bare var ekstra fyllesjuk, og lite visste jeg om blodsykdommen. Jeg husker at jeg ikke klarte å gå trapper og fikk blåmerker på hele kroppen, jeg var tung i pusten men utsatte og avlyste timer med legen på løpende bånd, for som rusmisbruker vil man ikke vite hvordan kroppen har det, og jeg var for fyllesyk eller for full til å dukke opp på de mange timene jeg ble innkalt til, heldigvis er jeg bedre på dette nå og sjekker meg regelmessig og ofte når jeg merker at noe er anderledes.

Etter timen hos legen kjørte vi oss en terapitur som jeg kaller det, når jeg kjenner på presset og stresset så bruker vi å kjøre rundt øya her, og jeg skal love dere at jeg henter mesteparten av styrken min i naturen vi er omringet av. Jeg har aldri satt pris på omgivelsene rundt oss og har tatt det for gitt i min egen sus, men etter at jeg ble edru har jeg kjørt mange ganger bare for å oppdage hvor fantastisk vakkert det er her, og når jeg ser noe ekstra vakkert blir jeg fylt med mot og styrke i hele kroppen og når dere ser bildene så forstår dere sikkert hvorfor! vi er så heldige som får bo på en så vakker plass, og etter at jeg kutta rusen har jeg faktisk blitt på ekte glad i hjemplassen min. Det er rart med det, men uten rusen ser jeg alt så mye klarere.

Til jul fikk vi gavekort på Europris, så det brukte vi på en luftfrityr bare fordi vi innbiller oss at dette er ett sunnere alternativ til vanlig frityrgryte, jeg hadde en slik vanlig en gang men etter at jeg gikk opp drastisk i vekt kastet jeg hele gryta i bosset. Nå gjør vi ett forsøk til og håper at det ikke går samme veien med denne nye tingen i hus 🙂 jeg har også kjøpt meg datobok som jeg er totalt avhengig av for å klare å holde styr på alle avtaler og møter, uten den blir alt rot og ett must i mitt liv.. Jeg er en vims utav en annen verden så litt kontroll og teknikker gjør livet bedre og enklere!

I morgen skal vi på kino med “tantebarna” mine, jeg er ikke biologisk tante til noen siden jeg er enebarn, og disse barna til bestevennina mi bemerket seg at jeg ikke har noen å være tante til, og dermed ble jeg tante Monica! etter at jeg ble rusfri våger jeg å  skape relasjoner, jeg våger og ta ansvar for å holde ett forhold vedlike og jeg er ikke lenger redd og holder alle på avstand. Aldri i verden hadde jeg turt dette da jeg rusa meg, da var jeg livredd barn siden jeg selv har mistet mine, jeg stolte ikke på meg selv til å holde ett barn en gang, men nå er disse barna en viktig og stor del av livet mitt. Jeg gleder meg til å ta dem med på kino og ha en skikkelig tantestund sammen med disse to nydelige jentene, og føler meg så heldig som har blitt valgt helt av dem selv til å være tanta! 

Jeg kjenner idet jeg skriver dette innlegget at hele meg blir fylt med kjærlighet fordi jeg føler meg så takknemlig for alt dette fine jeg har i livet mitt, og selvom jeg er kjempelei av jula så har jeg hatt den beste jula i mitt liv <3 Livet <3

Her er gruppa til bloggen på facebook!  Om dere liker denne bloggen og det den står for så meld dere inni denne gruppa og gjør det lettere å følge med når jeg poster nye innlegg og overaskelser til dere!  https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg