Jeg har vært livredd for å bli dømt – Ett vanskelig innlegg og dele –

I går delte jeg av det innerste inne i sjela mi, jeg delte noe som var vondt og skummelt for meg ❤️ Det går lenge mellom hver gang jeg er kjemperedd for og trykke på publiser men innlegget i går toppet alle gangene. Her er innlegget: 👉https://monicavederhus.blogg.no/tatt-ett-skritt-jeg-aldri-trodde-jeg-ville-ta.html

Jeg har vært så vanvittig redd for å bli dømt, for å ikke bli sett på som rusfri, ja jeg har rett og slett vært livredd for å starte å tvile på meg selv og holdningene mine, jeg har rett og slett bare vært redd. Mest av alt har jeg dømt meg selv, jeg har laga ett bilde av hva en rusfri person er for noe å har prøvd å leve opp til dette bildet, men innser nå at det faktisk ikke er mulig. 😌

 

 

Jeg har forbundet disse medisinene med jenta dere ser her. Jeg har vært livredd for og falle, for å miste kontrollen, for å kjenne rus. Jeg har vært livredd for å bli sett på som denne jenta igjen.

 

Da jeg tok valget inni meg selv, da jeg virkelig bare godtok det i hjertet mitt følte jeg en lettelse jeg ikke har følt på lenge, som om jeg godtok meg selv på en rar måte, med medisiner. ❤️

 

Jeg kan fortelle dere en historie om den natta mamma kom med Paralgin forte til meg da jeg lå og skrek i sofaen av smerter, jeg tok den imot og svelga den ned lett som en plett.

 

Idet jeg hadde tatt den og innså hva jeg hadde gjort grep panikken meg og jeg sendte en melding til en nær venn av meg. Jeg var hysterisk og var helt sikker på at jeg NÅ sprakk! vennen min klarte å roe meg ned, forklarte meg at dette var medisinering og ikke rus, fikk meg til og tenke over hva som er forskjell på disse tingene og fikk meg på riktig kurs igjen men denne opplevelsen viser hvor forvirrende og vanskelig denne veien her.

Igjennom hele perioden med knekt rygg og de smertene som fulgte har jeg hele tiden tatt minst mulig, jeg har slutta med medisiner når jeg har merket at jeg blir ruset av dem og har tatt bestemte valg med tanke på fortiden min. 

 

 

Det er dette mennesket jeg er og ingen medisin i hele verden kan endre det. Nå starter en ny prosess i livet, en ny reise og jeg nekter å gi meg.

 

 

Forskjellen mellom medisinering og rus. En forvirrende og vanskelig ting som jeg som rusfri må ta stilling til sikkert mange ganger i livet. I går kjente jeg en vanvittig lettelse! ❤️først og fremst fordi jeg tok ett valg jeg har gnagd på lenge men også en lettelse fordi jeg posta innlegget i går, jeg behøvde å si det høyt, få det ut slik at alle vet.🫶

Da har jeg ingenting å gjemme meg bak, da har jeg ingen hemmelighet som jeg går aleine og bærer på og jeg blir igjen nødt å stå for det. ❤️ Åpenheten har reddet meg 🌹

Nå kan jeg gjøre dette forsøket, gå inn med alt jeg har og faktisk ikke føle på denne ekle skamfølelsen lenger, nok en gang er det bevist at å fortelle ting rett ut er den eneste løsningen som fungerer for meg, det eneste som hjelper når jeg tviler på meg selv.❤️

Jeg gleder meg til å ta fatt på denne lørdagen, ta fatt på siste vakt på jobb før helg.🫶

 

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. Dette går nok bra! Du har helt sikkert gjort det riktige valget for å få livet på skinner. Men det er ikke rart at du nøler med å prøve denne medisinen, når du har vært borti den før i russammenheng. Håper at du får bedre dager og netter nå! Klem. 🥰🤗😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg