Tatt ett skritt jeg aldri trodde jeg ville ta

Her er medisinene som har gitt meg mye hodebry den siste tiden, da jeg ikke lenger kunne gå på Strattera som ikke er sentralstimulerende men som ga meg noen helt sinnsyke netter på grunn av min kompleks PTSD.🙁

Disse medisinene fungerte og jeg følte at jeg var komt til himmelen! JA jeg følte at jeg fant meg selv. 💘

Jeg gikk to måneder uten å sove skikkelig og møtte veggen og kasta medisinene til helsike. Siden den gang har jeg gnagd på denne tanken om å måtte prøve ut noe som faktisk er sentralstimulerende, som faktisk inneholder noe jeg før har rusa meg på og jeg skal LOVE dere at jeg har gått tusenvis av runder med meg selv, virkelig. 

 

I dag har jeg tatt ett valg for meg selv, ett valg som sitter så sinnsykt langt inne.🫶

 

Jeg er en rusavhengig og jeg vet hvor kort veien tilbake til helvetet er men det vil vel ikke si at jeg skal leve i ett kaos fordi om? jeg er nødt til å eige dette! jeg er nødt å si det høyt at jeg har tatt min første pille med Ritalin og nei jeg tenker ikke å utfordre skjebnen min, jeg har vært rusfri i 3år snart og dette er ikke rus for meg.❤️

Dette er medisiner, som jeg trenger for og få kvalitet i livet mitt, slippe å være 5 steder i mitt eget hode på samme tid og slippe dette evige stresset i kroppen og hodet mitt.

Jeg tenker å kunne utdanne meg, bli noe å virkelig kunne utvikle meg som menneske, da trenger jeg ro!

Jeg aner faktisk ikke hvorfor jeg poster ett slikt innlegg, jeg FATTER faktisk ikke at jeg sitter her og prøver ut noen medisiner som jeg alltid har vært imot.

Jeg skulle klare meg selv, jeg skulle lære meg og leve med en diagnose, men pokker heller! visst disse medisinene kan hjelpe meg, hvorfor skal jeg nekte noe som faktisk kan fungere? bare fordi jeg har hatt problemer med rus vil det ikke si at disse medisinene er den sikre vei tilbake.

Jeg har ALT i livet, jeg har alt på plass og nå trenger jeg at hodet også finner veien dit jeg ønsker meg. Jeg håper så intenst at dette fungerer, at jeg omsider kan ta fatt på disse tingene som er viktige for meg og at jeg bare kan være meg igjen. Ikke døm meg. ❤️

 

 

 

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

6 kommentarer
    1. har hatt ett rusproblem selv og går nå på aduvanz. ikke bare har det hjulpet på ro og kontroll. det har fjernet alt rus sug også. nå har jeg den ro jeg hele tiden søkte i rusen. verden falt på plass når jeg starta med medisin(sentralstim)

      1. Det er så deilig og høre ifra andres opplevelser! Det gir håp for meg som er i starten av det hele. Har vært kjempeskummelt! Men føler at jeg har funnet det rette nå ❤️ så bra at det fungerer for deg 🫶

    2. Lykke til med klokt valg. Brukt riktig er Ritalin et fornuftig hjelpemiddel, har jeg sett på nært hold.
      Ps. Ikke tenk tanker om dømming, det er bortkastet energi. Vi dømmer hverandre stadig, utifra den forutsetninga vi har😉

    3. brukte ritalin et halvt år men ble dritt lei av “crash” på kvelden og en ganske uforutsigbar form på dagen siden det ble litt bingo hvordan depot kapslene fungerte, måtte være supernøye på å høyt proteininntak. Begynte istedet på aduvanz (som de egentlig ville ha meg på først). byttet til aduvanz, trappet opp til 50mg og har holdt meg der i mange år nå. Det ble en gamechanger som gjorde meg istand til å ha et helt normalt liv uten å føle noe til at jeg “hadde tatt noe” slik jeg gjorde på ritalin. obs! sett mange rundt meg som også har begynt på aduvanz, og det som ser ut som “regelen” er at samtlige på 70mg og mer sliter myyye mer psykisk.. lykke til

      1. Ole, takk for at du tok deg tid til å dele dine erfaringer med meg ❤️
        Andres erfaringer har hjulpet meg masse i denne prosessen. Jeg hadde samme opplevelse med Ritalin og måtte stoppe etter kort tid. Nå har jeg Aduvanz og elvanse ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg