Jeg har bursdag i dag!

I dag har jeg bursdag og blir 33år-ung! Øla står ikke på bordet og er erstattet med kaffen jeg varmer i microen. Facebook eksploderer med gratulasjoner og jeg har kjøpt inn litt kaker til dagen.

Dagen i dag ligner ikke på alle andre bursdager, for i fjor satt jeg her og drakk meg stygg helt aleine og hadde kastet ut min kjære i raseri. Alt er forandret rundt meg også, hjemmet mitt, alle vennene jeg har fått igjennom året, bilen som står utenfor og barna mine på avstand som er trygge på meg nok til å våge og spørre om ubehagelige spørsmål. Mammaen og pappaen min går med lettere skuldre på denne nye bursdagen, det er som om byrdene deres har lettet og dem er ikke lenger bekymret over å få en telefon om at jeg er død midt på natten. Jeg har min kjære som fortsatt sover og en ellevill katt som suser igjennom stua, alt er så forandret. 

På denne bursdagen her sitter jeg ikke med angsten som min eneste venn, jeg vet at alle bare er en telefonsamtale unna, jeg har fylt opp livet mitt med ekte vennskap og mennesker jeg virkelig kan stole på, det er rart at på denne bursdagen her sitter jeg ikke med hodepine over alt det dumme jeg gjor i går, men med gode tanker over å ha fått noen timer med barna mine, alt er så forandret. 

Denne bursdagen tar jeg vel imot, jeg blir eldre som rusfri og er ikke lenger redd for å dø ung. Livet mitt er forlenget, jeg har fått mer tid og jeg dør ikke lenger med kommentarer som «ja det var ikke rart med det livet hun levde». Alt er så forandret og jeg har jobbet meg ihjel dette året for å aldri igjen bli sittende med rusen som min eneste virkelige venn. Jeg har aldri vært stoltere på en bursdag som denne her, jeg har gjort meg fortjent til denne dagen, den er min!

Her er gruppa til bloggen på facebook! Meld dere inn og få med dere de nye innleggene og noen overraskelser og videoer ifra hverdagen min! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
        1. Takk for det, men i dag er det din dag 🙂 Du imponerer meg virkelig. Det er en ære å kunne følge deg på din reise mot et rusfritt liv. Nyt det som er igjen av dagen!

          1. Så morro og høre ifra deg! En skikkelig bursdagsoveraskelse! Har hatt en magisk dag på tross av færre besøk og mindre ståhei, men jeg er fortsatt rusfri og veldig lykkelig! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg