Jeg er ALT annet enn slik man skal være her i Norge – Jeg bryter tausheten

God morgen kjære lesere!❤️

Denne evige døgnrytmen! enten står jeg opp altfor tidlig ellers sover jeg altfor lenge, det er ingen mellomting her i huset og det er enten eller med alt jeg gjør. 😁 Etter turen i helga og den tidlige oppvåkningen i går er jeg tilbake til og kunne nyte morran slik jeg en gang pleide! det kan du lese om her:HER

 

Jeg stuper rett i bloggen idet jeg står opp og det er det siste jeg sjekker før jeg sovner for kvelden, bloggen tar rett og slett tankene bort ifra røyken jeg har slutta med og har hjulpet masse i denne prosessen. Man føler seg aldri aleine når man deler livet sitt med hele Norge. Alt om røykslutten kan dere lese her: HER

 

Jeg går ikke tilbake til kroken min og skammer meg over fortiden, den tar jeg ett oppgjør med imens hele Norge kan sitte og se. Jeg våger og være!

Vi bor på bygda og dere kan tenke dere ryktet jeg har hatt her i alle disse årene!😁 jeg har vært narkoman og alkoholiker på ett lite sted og her er det faktisk ikke så mange narkomane, veien tilbake til samfunnet rundt oss har vært lang men denne bloggen har hjulpet oss masse, åpenheten og ærligheten har vært nøkkelen her.❤️

Jeg har alltid vært ett lukket menneske, jeg har ikke sluppet noen innpå meg og har lært helt ifra start at alt du sier blir brukt imot deg. Det ligger ikke til min natur og slippe opp garden og den største terskelen jeg har gått over er og opprette denne bloggen og dele livet mitt, følelsene og tankene rundt alle tingene jeg har opplevd.

Jeg har to barn som snart er voksne, jeg ønsker og vise dem hvor viktig det er å være trygg i seg selv, eie den du er og være oppriktig, jeg ønsker at dem vet alt dette om meg den dagen jeg ikke er her lenger og jeg ønsker at dem har hele historien. Jeg har selv en far som har vært i rusen hele mitt liv, jeg kunne ønske jeg hadde en slik plass og dra om jeg ønsket og komme inni hodet hans og forstå fortiden. 

 

 

I Norge i dag skal vi holde alt for oss selv, vi skal mestre livet og være perfekte utad. Men hva skjer med dem som ikke når opp til forventningene? jeg ønsker ikke å leve slik lenger, jeg mestrer ikke livet som alle andre og jeg har hatt det veldig vondt. Taushet dreper.

 

 

Ofte får jeg høre at også mennesker som ikke har min sykdom kjenner seg igjen i mye av det jeg skriver, jeg er ikke bare en rusavhengig men jeg er også ett menneske med alt det innebærer, jeg har mange problematikker og har delt alt ifra voldtekter til kjærlighetssorg her inne, rus er faktisk helt vanlig, alt jeg føler er bare følelser som alle kan kjenne seg igjen i det er bare det at jeg våger og ta steget helt ut og være åpen om det. ❤️

I Norge i dag sier vi at vi er åpnere og friere i talen våres, men vi holder ting inne og våger ikke og vise fargene våres, vi bedyrer at vi er åpne og ærlige og ikke bærer skam, men sannheten er at det er vanskelig og være åpen når man ikke mestrer livet. ❤️Det er forventet at vi skal klare oss selv, vi skal mestre alt vi møter og aldri si noe om at vi sliter, det ønsker jeg og gjøre noe med. ❤️

 

Dette ble ett langt innlegg på morgenkvisten! jeg tok litt av når tankene bare strømte på.😂 Om dere ønsker mer er det bare å følge med! for denne bloggen blir nok aldri kjedelig og det er en ære at den ligger på 3.plass på bloggtopplisten i dag!❤️ tenk at en slik type blogg når så langt opp! da føler jeg at jeg allerede har gjort en forskjell der ute. 

 

Det er ikke når jeg skriker og tar plass jeg sprekker, det er når jeg starter og holde alt for meg selv igjen- Åpenheten har reddet livet mitt.

 

 

Ha en super start på denne tirsdagen kjære lesere! jeg setter så enormt pris på hver og en av dere, dere gjør meg sinnsykt sterk! tusen hjertelig takk! ❤️

Ps: Dette er første innlegg jeg skriver på den nye pc’en jeg fikk før helgen! alt om den og dette kan dere lese i innlegget her: HER 

Jeg er fortsatt litt i sjokk etter den visitten der 😳

 

 

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

2 kommentarer
    1. Du er bare helt unik. Hva du klarer. ❤️❤️❤️
      Du lyser opp i mørket for mange. Det står det respekt av.
      Samtidig varmer du menge ❤️ Som også har noen rundt seg som sliter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg