Jeg bare kunne ønske jeg var normal

Nå vet jeg ikke noe om hvordan det føles og være normal fordi jeg faktisk aldri har vært det, jeg vet faktisk ikke om det er noe og strebe etter heller men ofte kommer tanken og ønsket om å bare være usynlig, helt vanlig og helt lik alle andre. Livet har alltid vært komplisert og ekstra vanskelig men jeg har lært ufattelig masse ved og ikke bli servert alt på sølvfat. 

Jeg har alltid måttet jobbe hardt for de få tingene jeg har hatt og har aldri fått noe gratis, det har gjort meg sterk men innimellom kunne jeg ønsket at alt var enkelt for en stund.

Nå er jeg inni en periode der traumene mine fører til ville mareritt igjennom hele nettene og vet dere hva? jeg forstår veldig godt hvorfor jeg ble en misbruker av rusen, jeg ante ikke noe annet og med alle disse traumene så ble rusen min flukt. Nå når marerittene henter meg innigjen og jeg ser hvordan fortiden min har vært så fatter jeg hele tegningen og ser alt så klart. Alle ville nok valgt og fjerne alt dette vonde om det fantes en enkel måte.

Rusen blir en selvmedisinering og faktisk i perioder det eneste som hjelper, nå må jeg stå opp for meg selv og ta tak i disse tingene uten rusen og lene meg på, det er ofte skremmende og jeg vet faktisk ikke hva jeg gjør. Jeg har valgt og gi meg hen til rusfriheten uten og vite utfallet men jeg velger og stole på at den ikke svikter meg på samme måte som rusen en gang gjorde. 

På mange måter ruser man seg for og føle seg  normalisert i hodet, når man har ruset seg over lengre tid har man en ubalanse som bare kan gjenopprettes ved og kutte rusen. Denne balansen som jeg nå prøver og finne igjen i dette “normale” livet jeg lever, på mange måter er jeg på vei til og bli normal men jeg tror aldri at jeg kommer til og føle meg som normal av den grunn.

Hvorfor være normal når man kan være lykkelig som gal?”

Har dere lyst og følge med videre?

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen på facebook!  meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️ gleder meg til og se dere! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg