Ingen koronatesting i helger og på helligdager

Etter å ha ventet i hele dag på telefon tilbake, og etter å ha ringt 2 ganger for å purre på kunne den hyggelige dama fortelle at dem ikke utfører koronatesting i helger og på helligdager, foruten på pasienter som behøver akutthjelp. baaah… Kunne dem ikke bare sagt dette med en gang da? vi har nemlig satt på alarten hele dagen og vært klar for bilturen innover, og jeg har grua meg til å kjøre på glattisen. Helt forgjeves og unødvendig. 

Så da blir det ingen testing før mandag, og min kjære kan uansett ikke gå på jobb med symtomer, så dette ble en dårlig start i den nye jobben og håper bare det er forståelse når det er så pikært som nå. Jeg er ganske så lei av dette hersens viruset som gir enda mer angst hos mennesker med en innebygd angstlidelse ifra før, og jeg kjenner at jeg bare er lei av å gå og være redd for å bli smittet og smitte andre, jeg er ikke typen til å ha helseangst men nå merker jeg at jeg er bekymret, og utydelige meldinger ifra legevakten gjør tingene bare enda værre. Det hadde visst vært kaos der i dag, så jeg forstår at det ikke bare er min kjære som har blitt syk av hele jula, og vi må smøre oss med tålmodighet og bare vente på mandagen. Vi har det slettes ikke dårlig her i heimen, og min kjære nyter av min oppdukning bare han nevner noe han ønsker 🙂 riktig koneevne.. hehe.. 

Jeg syns det forøvrig er ganske så merkelig at dem lukker helt ned for testinger i helger og syns det er rart at dem ikke er mer på når det kommer til pasienter med symtomer, jeg tenker at det måtte da være best og få startet med smittesporing med det samme, isteden for å ta helg for testingene. Jeg forstår jo at de også må få fred rundt seg, men folk slutter ikke å være syke fordi det er lørdag eller søndag, og det er jo helst i helgene man trenger legen (på merkelige vis). 

Korona har på en måte vært som med kreft, man tenker at dette bare skjer alle andre og ikke en selv. Men vi satser på at dette bare er en vanlig influensa og at min kjære blir fort frisk uten å smitte meg! 😉 God helg folkens og ikke gjør noe jeg ville gjort.

 

Jeg har oppdatert gruppa jeg har til bloggen på Facebook! Her vil jeg poste alle nye innlegg slik at det blir lettere og følge med! Meld dere gjerne inni denne gruppa ved å klikke på linken! ❤️https://www.facebook.com/710870607/posts/10164544614325608/?d=n

2 kommentarer
    1. På en måte skjønner jeg godt de som blåser i karantene og symptomer og holder livet sitt gående som tidligere når myndighetene ikke gidder å være litt på allerten angående testing. God bedring til samboeren, håper det bare er falsk alarm. Godt nytt år, og håper det blir skikkelig bra!

      1. Ja det er enkelt å ikke ta det på alvor når dem ikke gjør det. Men håper at alle holder seg hjemme når dem er syke og tester seg for andres skyld om ikke for egen. Jeg tror dette er falsk alarm, for jeg er ikke syk og jeg har ett ganske så groggy immunforsvar ifra før 🙂 regner med at også jeg ville blitt syk om dette var korona. Vi satser på at den utsatte starten på 2021 blir bra! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg