Høgskolen Here i come!

I morgen skal jeg få være med på noe som KUN er lystbetont og moro! i morgen må jeg stå opp GRYTIDLIG og kjøre langt for og ha ett opplegg på en høgskole sammen med Eysteinn! 

Den siste tiden har jeg hatt så mange ting jeg har gruet meg for på forhånd men denne gangen kjenner jeg bare at dette blir mektig spennende og få være med på, vi skal representere Rusettervernet og snakke med sosionomstudenter som skal arbeide på ulike arenaer med mennesker med utfordringer, jeg gleder meg til og fortelle om min erfaring i møte med systemet og hva jeg mener må være på plass for og kunne yte den riktige hjelpen.

Det er deilig og bare glede seg til noe! den siste tiden har jeg gjort mange ting jeg har gruet meg for og det er mye koseligere når ting er lystbetont.

 

Jeg er overhode ingen ekspert og dette er første gang jeg er med på noe slikt, men noen gode meninger har jeg på lager etter ett helt liv i systemet på godt og vondt. 

I morgen føler jeg at jeg får bidra på en god måte ved og fortelle ulike historier om hvordan hjelpen har fungert veldig bra og når hjelpen overhode ikke når frem slik den skal.

For meg er det viktig med medmenneskelighet og forståelse, en aksept for ulike mennesker og ett åpent sinn når man møter i en slik jobb, å arbeide med mennesker kommer aldri til og bli enkelt og jeg ønsker og heve frem disse ulike menneskene som virkelig har sett meg igjennom disse årene i rusen, disse menneskene som har jobbet i systemet og som har tenkt litt utenfor boksen, dem som virkelig har hjulpet meg og mange andre.

 

Alt i alt handler det om å se mennesker og trykke på de riktige knappene, det bor en styrke i oss alle og disse styrkene er viktige og fremheve og motivere til og vise 

 

Liker du denne bloggen? 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Det blir spennende for deg,alle studenter som skal jobbe med å hjelpe dem som vil ut av rushælvette bør få prate med noen som har opplevd rus,ikke bare EN gang men flere ganger,da blir det bedre for begge parter.Rusbruker/behandler.Ha en riktig fin dag❤️

    2. Eg må berre seie ein ting. Eg e kjempestolt av deg 🥰 skulle gjerne vore i Sogndal og hørt på dere. 👏👏 dette er så viktig å få fram. Skal dere til høgskulen i Bergen og ? Husk Monica du er verdifull, jeg tar av meg hatten. Stå på videre dette .💪💪👏👏🤗😊❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg