Hjelp til selvhjelp!

I dag er det onsdag og dette er alltid en spesiell dag i uka! vi kjører igang med selvhjelpsgruppa jeg har fått lov og lede på den lille plassen jeg bor, og det går kjempebra med gruppen. Det har blitt forsøkt før men med dårligere resultater og gruppene har blitt oppløst, så at jeg har klart dette ligger det en del stolthet bak.

For min del har disse gruppene blitt redningen mange ganger, og i samspill med at jeg går til psykolog og blogger åpent om dette har det forandret hele livet mitt og måten jeg forholder meg til andre mennesker på. For bare 427 dager siden var jeg fullstendig lukket og snakket ikke en gang med mine nærmeste, det ligger så mange ting i fortiden som må ut og min måte har blitt disse gruppene og å være åpen her på bloggen. Alle trenger å få utløp for alle tankene sine, om det er igjennom musikk, trening eller samtale, man klarer ikke å gå med alt dette aleine og jeg er overbevist om at grupper kan endre livene til mennesker rundt meg. 

Hadde noen sagt til meg at jeg en dag ville sitte her på åpen blogg og fortelle om tingene jeg alltid har skjult, hadde jeg aldri trodd dem. Ei heller om noen hadde fortalt at jeg en dag ville lede en etterverngruppe og hjelpe andre med rusen, ALDRI hadde jeg trodd på dette. Når jeg går igjennom hva som er viktigst for meg så ligger disse gruppene i bunnen, det er plattformen min og basen om dere vil, det er disse gruppene som forandret hverdagen min da jeg hadde tatt valget om ett rusfritt liv. For hva gjør man når man ikke skal ruse seg lenger? 

Det er enkelt og slutte og ruse seg, men det er dette med å ikke begynne igjen som er problemet og min løsning ble og ta på meg dette store ansvaret en slik gruppe er, jeg må ærlig innrømme at jeg fikk litt panikk idet jeg tok på meg dette, for hva om jeg sprakk igjen? det har heldigvis fungert slik at jeg tenker på gruppa hver gang jeg lurer på om det er noe poeng i å fortsette lenger, jeg bruker gruppen til og komme meg videre og opp. 

Jeg anbefaler slike grupper uansett hva problemet er, fordi det har fungert så godt for meg selv. 

Hva er deres planer for denne onsdagen? hør gjerne ifra dere! 🙂

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg