Halve meg er borte

Ja, overskriften er sikkert dramatisk og overdreven men det føles faktisk ut som at en del av meg er borte.🤭

 

23år med å være fullstendig avhengig av nikotin, der jeg har røykt flere pakker med den sterkeste sort i uka og en del av identiteten min var i røyken, man såg meg ikke uten den i kjeften.😂

“Krykka mi”, snusen som jeg erstattet røyken med for to år siden førte til at overgangen ble lettere og jeg innser nå at jeg bare har gjort meg selv en bjørnetjeneste! 🤭

Jeg merker det jo nå når jeg faktisk kutter denne snusen som i første omgang ikke ga meg noe som helst men som jeg ble like avhengig av hvor vanskelig det faktisk er, å kutte ut noe man gjør regelmessig igjennom hele døgnet, hele tiden i våken tilstand gjør man noe også plutselig skal man slutte å gjøre det.😳

 

 


Hele systemet blir i ulage, man kjenner at alt stritter imot og jeg forstår veldig godt dem som bare gir seg. 

 

Jeg er på femte døgnet uten og det føles lettere i dag men overhode ikke enkelt. Jeg husker når jeg kuttet røyken på dagen hvor lett det føltes, jeg var helt bestemt og dermed var valget enkelt, denne gangen var jeg ikke like bestemt og tenkte egentlig å bare “prøve” å slutte. Tvilen tar meg mange ganger for dagen men jeg har lært meg å stå i suget, bare la det herje inni meg og noen ganger kjennes det ut som sjelen bare vrenger seg.

 

Dette er faktisk det vanskeligste jeg har gjort! 

 

 

 


I dag har jeg klart å holde meg selv aktivisert med undervisning over skjerm, hjulpet pappa med handel og vasking av kjøleskap og styring her hjemme med ymse ting. Med det samme jeg setter meg ned og lar tankene vandre kommer savnet etter “kameraten min” så det unngår jeg så langt jeg klarer.🤭

 

For hver dag som går så vet jeg jo innerst inne at det blir enklere og det er det eneste som holder meg gående, om tankene om at det vil forbli vanskelig får utspille seg i hodet så gir man lettere opp og lar seg hengi til avhengigheten igjen.

 

Jeg har klart å holde ut de første fem døgnene og har klart å påvirke min kjære ektemann til og prøve det samme!😁 i dag er første dagen han ikke har tatt en eneste og i går holdt han seg til en eneste en. Kanskje dette blir ett snusfritt hjem til slutt?

 

Takk for at dere heier på meg og har troa på at jeg kan klare det her, det betyr faktisk mye når troen min svikter her. 🤭

 

Ha en nydelig kveld ❤️

 

 

 

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og lg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

1 kommentar
    1. å nei du!! halve deg er Ikke borte men hele deg er 100% tilstede i det du har foretatt deg!!!! Lykke til begge to, dette går rette veien

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg