Gjeld og rus henger sammen! Jeg har prestert mye i livet mitt selvom jeg har vært alkoholiker

For første gang på lenge føler jeg at energien i kroppen er på vei tilbake og det kjennes utrolig godt! Jeg har ryddet litt 0g pantet masse flasker, og har vasket 0g støvesugd bilen min i dag og har følt en jevn strøm med energi i kroppen igjennom hele dagen. Jeg er ikke like utslitt i kveld som jeg pleier og jeg føler at hjernen også er på en god plass i dag. Den har vært preget av dårlig stemning og negativitet, så det er ett godt avbrekk. Jeg har fått betalt alt av regninger, og det føles alltid godt for ett menneske som er vant med å være gjeldsslave, og jeg har faktisk ikke vært kredittverdig siden jeg var myndig 😉 jeg har faktisk vært flink akkurat på det økonomiske på tross misbruk og rus, og jeg er i en heldig posisjon, for det er ikke mange som klarer det jeg har klart 🙂 da jeg fikk fast jobb og inntekt ble jeg gjeldsfri på under 1år og jeg var med mamma og kjøpte huset vi bor i. Vi jobbet som ett team den gangen, og brukte ikke en krone på noe som helst annet enn mat for å komme oss igjennom arbeidsdagene. Vi kom i mål og fikk kjøpt huset, og i tillegg klarte jeg å bli gjeldsfri. Jeg hadde masse ekkel gjeld ifra perioden som narkoman, og for hver sak jeg ble ferdig med var det som byrder løftes fra skuldrene mine og jeg klarte å puste. Det gikk ikke en eneste dag uten at postkassen ble fylt med inkasso, og nå får jeg omtrent ikke post lenger, så jeg vet alt om postkasseangsten folk snakker om. Nå sitter jeg i en posisjon der jeg får ett telefonabonnement om jeg ønsker det, og jeg får lån i banken til å kjøpe meg bil og ta sertifikatet, og ting er så ufattelig mye lettere når man ikke går med denne angsten for gjelden man aldri klarer å betale tilbake, jeg er stolt over å ha klart dette på tross av mine egne problemer, og jeg har vist at man klarer akkurat det man ønsker, om man ønsker det nok 🙂 dere kan tenke dere at det var deilig å betale det siste avdraget på gjelden som hjemsøkte meg i så mange år, og jeg ønsker meg aldri tilbake! Det er derfor jeg er så påpasselig nå og betale alt jeg skal betale, og jeg er gjerne veldig tidlig ute før forfall 🙂 jeg fikk en varsel om inkasso på en legeregning jeg hadde glemt, og kjente den ekle angsten fylle seg i kroppen, den ble betalt rimelig kjapt skal jeg love 🙂

Jeg føler jeg har prestert mye i livet mitt på tross av misbruket mitt, og jeg har fullført både helse og sosial, barn og ungdom + almenn påbygg bare på ren vilje! Jeg drakk igjennom disse årene men gikk også ut med toppkarakterer, og er stolt over det. Jeg har klart alle disse tingene jeg satt som mål, på tross store problemer med alkoholen og meg selv, og jeg tenker at jeg kommer til å klare dette målet om å aldri drikke alkohol igjen også, for jeg er like bestemt på dette som alle disse andre store tingene jeg har klart på egenhånd før. Jeg har ikke fått hjelp med noe som helst som jeg har klart, og er stolt over egenviljen min og at jeg er så forbanna sta som jeg er 🙂 jeg er stolt over at jeg alltid har vært på samværene med barna mine og satt dem først alltid, og er stolt over at vi i dag har ett nært og godt forhold på tross avstanden. Jeg har hørt så mange historier om fosterbarn som mister helt kontakten med foreldrene sine, og er glad dette overhode ikke stemmer i våres tilfelle. Uannsett hvor store problemer jeg selv har, har jeg aldri lagt dette over i tiden vi har hatt sammen <3 jeg har mange ting å leve for, og jeg har mange å slutte å ruse meg for, men jeg må først stoppe med dette på grunn av meg selv. Jeg har mange ganger prøvd å slutte på grunn av andre, og det har aldri fungert, så denne gangen gjør jeg det fullt ut for meg selv, og da virker det som det fungerer bedre. Det er vanskelig å forsone seg med livet man har lagt bak seg, men jeg velger å jobbe for å bedre fremtiden, for jeg kan ikke gjøre noe med det som har skjedd. Jeg føler jeg blir møtt som den jeg er i dag og ikke den jeg var før, og det hjelper meg mye i denne nye hverdagen min <3 jeg har funnet ut at jeg har mange kvaliteter og egenskaper jeg setter pris på, som bare har forsvunnet i rusen, og jeg er egentlig ikke så værst allikevel. Sjelen min brenner for å bedre situasjonen til dem som ønsker å slutte med rusen, for det bor så ufattelig mye i disse menneskene <3

2 kommentarer
    1. Flott at du er så aktiv på bloggen, er sikker på at mange kjenner seg igjen og med bloggen din kan du spre håp! Alt er mulig bare en vil det nok!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg